حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گوشی تاشو Galaxy Z Flip سامسونگ در رندر ویدیویی جدید دیده شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اگر از طرفداران طراحی گوشی‌های تاشدنی دهه‌ی گذشته هستید، می‌توانید هم‌اکنون برای معرفی گوشی جدید سامسونگ روزشماری کنید.

به‌نظر می‌رسد سال ۲۰۲۰ به‌طور هیجان‌انگیزی مملو از اختراعات مربوط به گوشی‌های هوشمند باشد؛ مخصوصاً ورود گوشی‌های هوشمند تاشو می‌تواند نویدبخش بازگشت نسل تازه‌ای از گوشی‌های صدفی شکل باشد که از نمایشگری کاملا تاشو برخوردار خواهند بود. پس از معرفی ریزر ازسوی موتورولا، سامسونگ نیز گوشی گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip) را که پیشتر Galaxy Bloom نامیده می‌شد، معرفی کرد.

در ادامه بخوانید:

کاربران وب‌سایت LetsGoDigital با استفاده از تیزرهای تبلیغاتی این گوشی و تصاویری که از گوشی بازشوی سامسونگ فاش شده‌بود، یک ماکت دیجیتال تولید کردند. این ماکت به خوبی نشان می‌دهد که گوشی جدید سامسونگ چه حالتی خواهد داشت. به‌نظر می‌رسد مکانیسم عملکرد لولای این گوشی بسیار شبیه لولای گلکسی فولد باشد. کلید خاموش/روشن این گوشی در سمت راست قسمت پایینی و کلید تغییر حجم صدا در سمت راست قسمت بالایی تعبیه شده‌ است. یک نمایشگر کوچک و یک فلاش LED در کنار دوربین دوگانه‌ی اصلی قرار دارد.

صفحه‌نمایش این گوشی دارای یک دوربین سلفی است که گفته می‌شود رزولوشن تصویر آن ۱۰مگاپیکسل خواهد بود. اطلاعات موجود نشان می‌دهد، این گوشی در زمان ارائه دارای تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ خواهد بود و با داشتن دو باتری از ویژگی شارژ سریع پشتیبانی خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد یکی از باتری‌ها دارای ظرفیتی معادل ۹۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد بود اما ظرفیت باتری دوم هنوز مشخص نیست.

گوشی گلکسی زد فلیپ اولین گوشی تاشدنی خواهد بود که شیشه‌ی تاشو در آن استفاده شده‌ است. این نکته از آنجا حائز اهمیت است که در نسخه‌های پیشین گوشی تاشدنی که معرفی شده‌اند، از مواد مبتنی بر پلاستیک برای صفحه‌نمایش استفاده شده‌ است تا بتوان قابلیت تاشو بودن را در آن لحاظ کرد. صفحه‌نمایش شیشه‌ای گلکسی زد فلیپ زمانی‌که کاملا باز شود یک نمایشگر ۶٫۷ اینچی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

flip

طراحی این گوشی نشان می‌دهد که چرا نام فلیپ (بازشو به‌صورت ضربه‌ای) برای آن بهتر از نام فولد (تاشو) است. این نام می‌تواند ارتباط خیلی بهتری با بازار گوشی هوشمند برقرار کند چون نام گوشی‌های بازشو در بازار بسیار متداول است. این گوشی یک مزیت دیگر هم دارد. سال گذشته با وجود همه‌ی ویژگی‌های تکنولوژیک گلکسی فولد، این گوشی در موعد مقرر وارد بازار نشد و تاریخ رونمایی آن‌ها تنها چند روز پیش از موعد مقرر به تعویق افتاد. این گوشی در تابستان سال گذشته با تأخیر بسیار وارد بازار شد اما یک جستجوی ساده نشان می‌دهد گلکسی فولد هنوز هم مشکلات بسیاری دارد. گلکسی فلیپ طراحی متفاوت با گلکسی فولد دارد و به‌نظر می‌رسد مشکلات گلکسی فولد را نخواهد داشت.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در مورد گلکسی زد فلیپ اطلاعات چندانی در مورد ویژگی‌های ظاهری و زیبایی‌های این گوشی در اختیار خواننده قرار نمی‌دهند و هنوز سؤالات بی‌پاسخ و ویژگی‌های تکنیکی بسیاری در مورد این گوشی وجود دارد که هنوز اطلاعی در مورد آن‌ها وجود ندارد. احتمالا گلکسی زد فلیپ در رویداد جعبه‌گشایی که سامسونگ ۱۱ فوریه (ماه آینده) برگزار می‌کند، همراه‌با گلکسی اس۲۰ (Galaxy S 20) رونمایی خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع