عکس های فتوشاپ شده در اینستاگرام فیلتر می شوند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – از این پس اینستاگرام برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی، عکس های فتوشاپ شده را فیلتر می کند. این اقدام در راستای برنامه های فیسبوک صورت می گیرد.

شاید به تازگی با این موضوع مواجه شده اید که اینستاگرام برخی تصاویر را با عنوان «اطلاعات کذب» مخفی می کند. این شبکه اجتماعی به تازگی چنین قابلیتی را برای جلوگیری از انتشار اطلاعات جعلی در نظر گرفته است. در این میان، برخی عکس های فتوشاپ شده نیز فیلتر می شوند. این اقدام در راستای برنامه های فیس بوک برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی صورت می گیرد.

در حال حاضر اینستاگرام اعلام نکرده چه اطلاعاتی به عنوان جعلی شناخته می شوند؛ با این حال پست باید توسط حقیقت سنج مستقل مورد بررسی قرار بگیرد و سپس امکان انتشار آن وجود دارد. زمانی که یک پست به عنوان اطلاعات جعلی شناخته شود، پیدا کردن آن در صفحه اکسپلور و یا توسط هشتگ، تبدیل به امری سخت می شود.

پست اصلی در صفحه کاربر قابل مشاهده است، اما زمانی که آن را برای مشاهده در ابعاد بزرگتر انتخاب می کنید، یک هشدار برای شما به نمایش گذاشته می شود. این هشدار به شرح تصویر زیر است:

عکس های فتوشاپ شده اینستاگرام

تصویر فیلتر شده یک مکان غیر واقعی را به نمایش می گذارد که توسط فتوشاپ تولید شده است. عکس های فتوشاپ شده زیادی در اینستاگرام وجود دارند. فیلتر شدن آن ها همواره مورد بحث بوده است، چرا که برخی تولید چنین تصاویری را سوء‌استفاده می‌ دانند. این اقدام اینستاگرام می تواند به ضرر بسیاری از کاربران تمام شود.

انتظار می رود در آینده اینستاگرام با انتشار اطلاعات بیشتر، مشخص کند کدام پست ها به عنوان جعلی شناخته می شوند و اینکه آیا تمام تصاویر فتوشاپی از این شبکه اجتماعی حذف می شوند یا خیر؟

نظر شما در رابطه با اقدام اخیر اینستاگرام چیست؟ آیا با چنین رویه ای موافق هستید؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع