همه مدل‌های گلکسی S20 احتمالا دارای رم استاندارد ۱۲ گیگابایتی خواهند بود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به نظر می‌رسد که سامسونگ می‌خواهد هر چه را که در چنته دارد، در داخل سری گلکسی S20 به کار گیرد و جدیدترین اطلاعاتی که توسط افشاگر معروف Ice Universe منتشر شده این موضوع را تائید می‌کنند.

روزهای حافظه رم تک رقمی به پایان رسیده است

گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس در زمان معرفی در سال ۲۰۱۷ از یک رم ۴ گیگابایتی بهره می‌بردند. این ترکیب‌بندی، بر روی گلکسی S9 هم حفظ شد، هرچند که گلکسی S9 پلاس دارای رم ۶ گیگابایتی بود.

سامسونگ این اعداد را دوباره سال گذشته با گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس افزایش داد و هر دو گوشی مجهز به یک رم ۸ گیگابایتی شدند. اما امسال هم به نظر می‌رسد که غول کره‌ای بار دیگر  می‌خواهد حافظه رم گوشی‌ها را بالا ببرد.

به‌رغم شایعات اولیه، سامسونگ ظاهر قصد دارد همه گوشی‌های سری گلکسی S20 را مجهز به یک رم ۱۲ گیگابایتی بکند. این رم‌ها، چیپ‌های LPDDR5 خواهند بود که حدود ۱.۳ برابر سریع‌تر و ۳۰ درصد بهره‌وری بالاتری نسبت به نمونه‌های LPDDR4x سری گلکسی S10 دارند. برای مقایسه، چیپ‌های جدید در عرض یک ثانیه حدود ۴۴ گیگابایت داده انتقال می‌دهند، در حالیکه چیپ‌های قدیمی‌تر قادر به انتقال ۳۴ گیگابایت در هر ثانیه هستند.

اسنپدراگون ۸۶۵ یا اگزینوس ۹۹۰ به‌همراه فناوری ۵G

سامسونگ معمولا حافظه‌های بیشتری را در داخل مدل‌های گرانتر ارائه می‌کند. بنابراین ممکن است که گلکسی S20 اولترا و حتی شاید گلکسی S20 پلاس از رم ۱۶ گیگابایتی بهره ببرند.

فاکتور متمایرکننده دیگر بین مدل‌های گلکسی S20، چیپست خواهد بود. مدل‌هایی که در بازار آمریکا عرضه خواهند شد، مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام در کنار پشتیبانی از شبکه‌های ۵G خواهند بود.

از طرف دیگر، مدل‌های بین‌المللی این گوشی‌ها، از چیپست اگزینوس ۹۹۰ سامسونگ بهره خواهند برد. این چیپست خانگی، در داخل گلکسی S20 اولترا با یک مودم ۵G و در داخل گلکسی S20 و S20 پلاس با یک مودم ۴G LTE جفت خواهد شد. اما نگران نباشید، نسخه‌های ۵G دو گوشی گلکسی S20 و S20 پلاس هم برای مشتریان عرضه خواهند شد.

دوربین‌های واقعا فوق‌العاده

در مورد مشخصات ظاهری این گوشی‌ها باید بگوییم که افشاگری‌ها حکایت از استفاده از نمایشگرهای خمیده Infinity-O با حفره‌های دوربین در مرکز دارند. انتظار می‌رود که گلکسی S20، S20 پلاس و S20 اولترا به‌ترتیب مجهز به پنل‌های ۶.۲، ۶.۷ و ۶.۹ اینچی باشند.

تصاویر مربوط به گلکسی اس 11 پلاس سامسونگ افشا شد

همچنین ماژول‌های دوربین نسبتا بزرگی در پشت گوشی‌ها وجود خواهند داشت. گلکسی S20 معمولی دارای یک دوربین ارتقایافته ۱۲ مگاپیکسلی در کنار یک دوربین بهبودیافته اولتراواید و یک سنسور زوم تله‌فوتو ۲x خواهد بود. انتظار می‌رود که گلکسی S20 پلاس هم این چینش را به‌اضافه یک دوربین ماکرو اختصاصی برای عکس‌های کلوزآپ شفاف داشته باشد. هر دو هندست همچنین دارای یک فلاش LED و یک میکروفون خواهند بود.

اما گلکسی S20 اولترا با جایگزین کردن دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با یک سنسور فوق‌العاده ۱۰۸ مگاپیکسلی که به‌طور اختصاصی برای این گوشی طراحی شده است، کاملا با دو گوشی دیگر فرق خواهد داشت.

این دستگاه همچنین دارای یک سنسور اختصاصی مدت زمان پرواز برای بهبود عکاسی پرتره و یک دوربین پریسکوپ ۵x (به جای دوربین تله‌فوتو ۲x) خواهد بود.

تاریخ معرفی، عرضه و قیمت سری گلکسی S20

سامسونگ تصمیم دارد که سری گلکسی S20 را در روز سه‌شنبه، ۱۱ فوریه در رویداد آنپک بعدی خود معرفی کند. پیش‌سفارش‌ها احتمالا روز بعد شروع خواهند شد و انتظار می‌رود که عرضه دستگاه‌ها هم از هفته بعد آغاز شود.

متاسفانه جزئیات قیمت و نحوه دسترسی به گوشی‌ها هنوز افشا نشده است. اما با در نظر گرفتن اینکه کمتر از یک ماه به این رویداد باقی مانده، به‌زودی شاهد درز این اطلاعات خواهیم بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع