حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نخستین آیپد پرو ۵G اپل در اوایل سال جاری وارد بازار خواهد شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل هم‌اکنون در حال آماده سازی سری جدید آیپد پرو به منظور عرضه در بهار سال جاری میلادی است اما اکنون گزارش‌های جدیدی از سوی اپل به دست ما رسیده است که احتمالا این شرکت قصد دارد تا بر روی یک مدل جدید ۵G کار کند تا در اواخر سال آینده‌ی میلادی آن را عرضه نماید.

نخستین آیپد پرو ۵G اپل ممکن است دارای یک صفحه‎‌نمایش mini-LED باشد

DigiTimes با استناد بر منابع موجود در بخش تامین کالای اپل می‌گوید: مهندسین اجسام نیم‌رسانا پیشرفته در تایوان اکنون در حال آماده‌سازی فناوری آنتن‌های ۵G برای تبلت‌های نسل بعدی هستند. مدل تبلت بعدی اپل هنوز به طور دقیق مشخص نشده است اما قطعا پرچمدار ۵G آیپد پرو اپل نسبت به سایر مدل‌ها قیمت بالاتری خواهد داشت. بر اساس اطلاعات منتشر شده، نسل جدید آیپدهای اپل از فناوری mmWave به همراه sub-6GHz 5G بهره‌مند خواهد شد. استفاده از این تکنولوژی به این دلیل است که در مسافت‌های کوتاه و در مناطق شهری بسیار متراکم می‌تواند سرعت بسیار بالایی را ارائه نماید در حالی که مدل دوم برای مناطق روستایی و فضاهای دور از دکل‌های مخابراتی کارایی دارد که احتمال در آیپد پرو آنقدرها استفاده نخواهد داشت.

در خصوص عرضه‌ی این تکنولوژی در بازار باید بگوییم که اپل همیشه سعی داشته تا ویژگی‌های اصلی و جدید خود را ابتدا در گوشی‌های آیفون ارائه نماید و سپس در مرحله‌ی بعدی برای آیپد ارائه نموده است. اما استثنا نیز وجود داشته، زمانی که سوئیچ ۴G LTE را مهرفی نمود ابتدا آن را در قالب آیپد مینی ۲۰۱۲ تعبیه کرد و پس از آن در ماه سپتامبر برای آیفون‌های ۲۰۱۲ این قابلیت معرفی شد.

نخستین آیپد پرو 5G اپل در اوایل سال جاری وارد بازار خواهد شد

این استراتژی به لحاظ تئوری می‌تواند تکرار شود اما بر اساس تاخیرهای گذشته در مورد عدم پوشش شبکه‌ی ۵G در تمامی کشورها می‌تواند این موضوع را کمی دور از دسترس و غیرقابل لمس نماید. DigiTimes معتقد است که آیپد پرو ۵G در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی آماده خواهد شد و در برای برخی از کشورها نیز عرضه می‌گردد، البته این اتفاق همراه با معرفی آیفون ۵G رخ خواهد داد.

در صورت صحت تمامی اطلاعات مذکور، آیپد پرو جدید از یک صفحه‌نمایش ۱۲٫۹ اینچی برخوردار خواهد بود که مینگ چی کو در ابتدای ماه دسامبر از آن صحبت کرده است. اکنون انتظار می‌رود که با پردازنده‌ی نسل بعدی A14X Bionic به عنوان قلب تپنده‌ی این دستگاه و صفحه‌نمایش mini-LED با برخورداری از ۱۰۰۰۰ ال‌ای‌دی فعال می‌تواند یک پیشرفت فوق‌العاده را به نمایش بگذارد.

این تکنولوزی به معنای ایجاد یک فاصله بین نمایشگرهای OLED امروزی و صفحه‌نمایش‌های micro-LED آینده می‌باشد. از طرفی دیگر برای آیپدهای اپل تهیه‌ی سوئیچ آنقدرها معمولی و ساده نخواهد بود زیرا هم‌اکنون آیپدهای این کمپانی از فناوری LCD بهره‌مند می‌باشند. بر همین اساس، این مدل‌های خاص می‌تواند بسیار پر هزینه‌تر بوده و نسبت به مدل‌های استاندارد بالاتر باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع