تیک تاک با 700 میلیون دانلود تبدیل به دومین اپلیکیشن پر دانلود در جهان شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – برنامه پرطرفدار تیک تاک موفق شد تا از فیس بوک پیشی گرفته و پس از واتساپ، در جایگاه دوم پر دانلودترین اپلیکیشن های جهان قرار بگیرد.

اپلیکیشن چینی تیک تاک در سال 2019 فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرد. اما علیرغم تحریم های اعمال شده از سوی نیروی دریایی و ارتش آمریکا، بیش از 700 میلیون نفر در سراسر دنیا این اپلیکیشن پرطرفدار را دانلود کرده اند. این موضوع باعث شده تا تیک تاک از فیس بوک پیشی گرفته و رتبه دوم در فهرست پر دانلودترین اپلیکیشن های جهان را به خود اختصاص دهد. واتساپ نیز با بیش از 850 میلیون بار دانلود، در رده نخست قرار دارد.

در اینجا باید خاطر نشان کرد که واتساپ و تیک تاک عمده موفقیت خود را مدیون طرفداران هندی هستند. طبق تحقیقات انجام شده، حدود 45 درصد از افرادی که برای نخستین بار این اپلیکیشن ها را نصب کرده اند از کشور هندوستان بوده اند. برنامه سنگاپوری Likee که به نوعی رقیب TikTok به شمار می رود نیز با بیش از 330 میلیون بار دانلود در جایگاه هفتم این جدول مشاهده می شود.

برنامه تیک تاک بدون شک انقلاب بزرگی را در ویدیوهای کوتاه به وجود آورده است، به‌طوری که فیس بوک و اینستاگرام نیز برای ماندن در عرصه رقابت، به فکر اعمال یک سری تغییرات هستند.

تیک تاک

تیک تاک در حال حاضر با مشکلات مالی بسیاری دسته و پنجه نرم می کند؛ چراکه علیرغم موفقیت چشمگیر این برنامه در سطح جهانی، عمده سود آن از کشور چین تامین می شود. همانطور که می دانید تنها حامی مالی TikTok، کمپانی Chenjin Culture در پکن است.

اپلیکیشن چینی اکنون استراتژی جدیدی را اتخاذ کرده و قصد دارد تا امکان مشاهده تبلیغات را نیز در پلتفرم خود به وجود آورد. با این حال به نظر می رسد که تبلیغ کنندگان به دلیل نگرانی از محتوای نامناسب و غیر قانونی، تمایل چندانی به پخش آگهی های خود در تیک تاک نداشته باشند.

برنامه TikTok حال نه تنها باید به فکر راهکارهای تازه برای رقابت با رقیبان جدید خود باشد، بلکه با وجود مشکلات مالی، باید رضایت قانون گذاران آمریکایی را در خصوص نقض بالقوه مسائل امنیتی را نیز به دست آورد. به همین خاطر، سازندگان تیک تاک برای ممانعت از ارسال مطالب سیاسی در اپلیکیشن خود، تغییرات بسیاری را به وجود آورده اند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع