حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

 تیم کوک: اپل به قربانیان ویروس کرونا در چین کمک می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

 تیم کوک، مدیرعامل اپل، توییتی به‌مناسبت سال نو چینی منتشر کرد و گفت این شرکت برای قربانیان ویروس کرونا «عشق و پشتیبانی» می‌فرستد.

تیم کوک اعلام کرد اپل به گروه‌های حاضر در منطقه و قربانیان و افراد متأثر از ویروس کرونا کمک خواهد کرد. براساس گزارش نیویورک‌تایمز، تا صبح ۲۵ ژانویه (۵ بهمن)، ۴۱ نفر دراثر ابتلا به این ویروس از دنیا رفته‌اند. از این تعداد به‌جز سه نفر، سایر افراد ساکن شهر ووهان بوده‌اند.

تاکنون تأیید شده نزدیک به ۱،۳۰۰ نفر در چین به این ویروس مبتلا شده‌اند. نیویورک‌تایمز این وضعیت را «سایه‌ی غم‌انگیز بر سر جشن سال نو میلادی چین» توصیف کرده است:

تیم کوک در توییت خود نوشت:

در روزهایی که مردم چین و سایر نقاط دنیا سال نو چینی را جشن گرفته‌اند، اپل عشق و پشتیبانی خود را تقدیم قربانیان بی‌شمار ویروس کرونا می‌کند. اپل به گروه‌های حاضر در منطقه و به قربانیان کمک خواهد کرد.

۲۶ ژانویه، هنگ‌کنگ وضعیت اضطراری سلامت اعلام کرد. محدودیت سفر خروجی از چین، از خارج‌شدن میلیون‌ها نفر از این کشور جلوگیری کرده است. هم‌زمان، وزارت خارجه‌ی آمریکا به تمام کارمندان کنسولگری این کشور در شهر ووهان دستور داد این شهر را ترک کنند.

ویروس کرونا در چین

به‌گزارش خبرگزاری NBC، تا امروز دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در خاک آمریکا تأیید شده است. همچنین، مرکز ملی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار آمریکا در حال بررسی ۶۱ مورد مشکوک دیگر است که در ۲۲ ایالت این کشور شناسایی شده‌اند. این آمار آخرین‌بار ۲۴ ژانویه به‌روزرسانی شده است. دو مورد تأییدشده در شهر‌های سیاتلِ ایالت واشنگتن و شیکاگوی ایالت ایلینویز آمریکا شناسایی شده‌اند.

روزنامه‌ی South China Morning Post هم‌زمان با گسترده‌‌شدن روند شیوع این ویروس گزارش داده است یک بازی شبیه‌ساز ویروس به صدر پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های اپ‌استور در چین رسیده است. فاکسکان، تأمین‌کننده‌ی چینی اپل، هم برای محافظت از کارکنانش اقدامات پیشگیرانه‌ای آغاز کرده است.

در ادامه بخوانید:

به‌گزارش 9to5mac، اپل به‌صورت مداوم به پروژه‌هایی کمک می‌کند که در حال یاری قربانیان فجایع طبیعی و سایر موارد مشابه هستند. اپل ابتدای این ماه روند جمع‌آوری کمک برای ارسال به استرالیا را آغاز کرد که درگیر آتش‌سوزی گسترده است. همچنین، به‌طور جداگانه‌ به این کمپین کمک کرد.کوپرتینویی‌ها درباره‌ی کمک‌هایی که قرار است به قربانیان و آسیب‌دیدگان شیوع ویروس کرونا در چین اهدا کند، جزئیات دقیقی اعلام نکرده‌اند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع