گلکسی زد فلیپ مجهز به یک چیپست اسنپدراگون اورکلاک‌شده خواهد بود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوشی تاشوی بعدی سامسونگ، گلکسی زد فلیپ خواهد بود و احتمالا به همراه سری گلکسی اس۲۰ در رویداد آنپک در تاریخ ۱۱ فوریه رونمایی خواهد شد. این گوشی از آنجاییکه حول محور افقی باز و بسته می‌شود، بیشتر به موتورولا ریزر شباهت خواهد داشت تا گلکسی فولد. زد فلیپ و ریزر، از حالت گوشی به تبلت تبدیل نمی‌شوند، بلکه در حالت باز، به شکل یک هندست سایز معمولی هستند و در حالت بسته می‌توانند در جیب جا شوند.

در حالیکه زد فلیپ و ریزر رقیب یکدیگر هستند، ولی تفاوت‌های بزرگی بین آن‌ها وجود دارد. گلکسی زد فلیپ دارای مشخصاتی در حد یک پرچمدار خواهد بود، در حالیکه موتورولا ریزر از قطعات و اجزای میان‌رده تا بالا‌رده بهره خواهد برد. اما نکته جالب اینکه ریزر، گران‌تر از زد فلیپ خواهد بود. دستگاه تاشوی موتورولا، ۱۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و در انحصار اپراتور ورایزن در ایالات‌متحده فروش خواهد رفت اما زد فلیپ براساس شایعات، قیمتی در رنج ۹۰۰-۸۰۰ دلار خواهد داشت.

آیا نوستالژی می‌تواند عامل تعیین‌کننده در خرید گلکسی زد فلیپ یا موتورولا ریزر باشد؟

اما ریزر مزیتی دارد که سامسونگ نمی‌تواند آن را به گوشی تاشوی خود اضافه کند و آن اینکه میلیون‌ها مشتری آمریکایی قبلا هندست ریزر قدیمی را داشته‌اند و بسیاری از آن‌ها حالا تصمیم خواهند گرفت که نسخه هوشمند آن را نیز بخرند. به علاوه، قابلیتی به نام retro razr mode بر روی ریزر جدید وجود خواهد داشت که گوشی ریزر قدیمی را شبیه‌سازی خواهد کرد. موتورولا هم اکنون تاریخ عرضه ریزر جدید را یک ماه به تعویق انداخته است (تا ۶ فوریه). شرکت درباره دلیل این تعویق گفته است که به خاطر تقاضای زیاد، نیاز به زمان اضافی برای ساختن دستگاه‌های بیشتر دارد.

مکس واینباخ (Max Weinbach) یکی از توسعه‌دهندگان XDA، در توییتی برخی از مشخصات گلکسی زد فلیپ را منتشر کرد. در داخل این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵+ استفاده خواهد شد. این چیپست، نسخه اورکلاک‌شده تراشه پرچمدار ۲۰۱۹ کوالکام است که عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون ۷۱۰ که در داخل ریزر جدید استفاده است، خواهد داشت. در حالیکه ریزر جدید یک حسگر اثرانگشت در حاشیه پایین خود خواهد داشت، گلکسی زد فلیپ از یک حسگر بیومتریک در لبه کناری خود بهره خواهد برد. واینباخ می‌گوید که زد فلیپ دارای دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی (واید و اولتراواید) در پشت خواهد بود. یک نمایشگر ۱ اینچی هم جهت نمایش نوتیفیکیشن‌ها بر روی آن وجود خواهد داشت.

توییت واینباخ همچنین به این نکته اشاره کرده که گلکسی زد فلیپ نه تنها از شارژ بی‌سیم، بلکه از شارژ بی‌سیم معکوس (Power Share) هم پشتیبانی خواهد کرد. این قابلیت، به کاربری که دارای یک دستگاه سازگار (مثلا گلکسی بادز سامسونگ) است اجازه خواهد داد تا آن را بر روی پشت زد فلیپ قرار دهد و باتری‌ها را شارژ کند. به گفته واینباخ، گلکسی زد فلیپ با یک شارژر ۱۵ واتی در جعبه عرضه خواهد شد. شایعات قبلی گفته‌اند که باتری این هندست در رنج ۳۵۰۰-۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد بود. نمایشگر زد فلیپ ممکن است یک پنل ۶.۷ اینچی Dynamic AMOLED با نسبت تصویر ۲۱:۹ باشد که دارای پوشش شیشه‌ای بسیار نازک است. دستگاه ممکن است مجهز به رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی باشد. واینباخ قبلا گفته بود که این گوشی در زاویه‌های ۹۰ و ۱۸۰ درجه قفل خواهد کرد.

از طرف دیگر، موتورولا ریزر دارای نمایشگر ۶.۲ اینچی P-OLED، شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه خواهد بود. این گوشی ممکن است با یک باتری کوچک‌تر از باتری زد فلیپ، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و سنسور مدت زمان پرواز عرضه شود.

با در نظر گرفتن تفاوت‌های این دو گوشی، به ویژه قیمت‌ها، عرضه آن‌ها می‌تواند به ما ایده‌ای درباره اینکه فاکتور نوستالژی چقدر می‌تواند در خرید مشتریان تعیین‌کننده باشد بدهد. روی هم رفته، گلکسی زد فلیپ مشخصات و فناوری بهتری دارد. اما موتورولا سعی خواهد کرد تا با یادآوری روزهایی که مشتریان از گوشی قدیمی ریزر Razr V3 لذت می‌بردند آن‌ها را ترغیب به خرید ریزر جدید بکند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع