حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ویروس کرونا چینی می‌تواند پیش از ظهور علائم در فرد آلوده منتقل شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

افراد مبتلا به ویروس کرونا چینی ممکن است در دوره‌ی حداکثر ۱۴ روزه‌ی نهفتگی و پیش از ظهور علائم آلودگی، ویروس را به دیگران منتقل کنند.

ما شاوی، رئیس کمیسیون بهداشت ملی چین، به‌تازگی اعلام کرد فرد مبتلا به ویروس کرونا شهر ووهان می‌تواند پیش از اطلاع از آلودگی‌اش، ویروس را به دیگران انتقال دهد. ما دیروز در کنفرانسی مطبوعاتی گفت هر فرد ناقل ویروس ممکن است بین یک تا چهارده روز هیچ علامتی از ابتلا به ویروس کرونا نشان ندهد. به‌گفته‌ی ما، در طول آن زمان نیز، فرد بیمارِ بدون علامت آلوده‌کننده است و می‌تواند ویروس کرونا را به دیگران منتقل کند که این امر توقف انتشار آن را دشوار می‌کند.

به‌گفته‌ی چارلز چیو، متخصص بیماری‌های واگیردار و استاد دانشگاه کالیفرنیا سان‌فرانسیسکو، علائم ویروس کرونا شامل گرفتگی بینی، سردرد، سرفه، گلو درد و تب است. ما در کنفرانس مطبوعاتی گفت:

درحال‌حاضر، نرخ پیشرفت همه‌گیری در حال شتاب است. نگرانم این روند مدت‌ها ادامه داشته باشد و موارد ابتلا افزایش یابد.

براساس آخرین گزارش، کروناویروس جدید که از ووهان چین نشئت گرفته، تاکنون ۵۶ نفر را کشته و بیش از دوهزار نفر را آلوده کرده است. هرچند مقام‌های چینی ووهان و برخی دیگر از شهرهای مجاور را قرنطیه کرده‌اند، ویروس به دست‌کم ۱۲ کشور دیگر ازجمله تایلند، ژاپن، کره‌‌جنوبی، تایوان، ویتنام، سنگاپور، نپال، فرانسه، استرالیا، مالزی، کانادا و ایالات متحده‌ی آمریکا سرایت کرده است.

در ادامه بخوانید:

Coronavirus / ویروس کرونا چینی

مأمور بهداشت در ورودی ایستگاه مترو در پکن دمای بدن مسافران را اندازه می‌گیرد.

در‌حال‌حاضر، آزمایشی برای تشخیص این سویه‌ی دقیق از ویروس کرونا طراحی نشده است؛ زیرا «کروناویروس» به خانواده‌ای از ویروس‌ها اشاره می‌کند که عامل ایجاد سرماخوردگی‌های معمولی هستند و آزمایش‌های کنونی ویروس کرونا که پزشکان استفاده می‌کنند، نمی‌توانند سویه‌ی کروناویروس ووهان را شناسایی کنند. شخصی که به ویروس کرونا آلوده می‌شود، ممکن است علائمی جزئی داشته باشد یا عفونتش به آنفلوانزا یا وضعیتی شدیدتر و خطرناک نظیر ذات‌الریه منجر شود.

ویروس کرونا ووهان، تنها عفونت ویروسی نیست که پیش از ظهور علائم می‌تواند منتقل شود. به‌نقل از خدمات بهداشت ملی در بریتانیا، آبله‌مرغان و سرماخوردگی معمولی و آنفلوانزا نیز چندین روز پیش از آن مسری هستند که شخص مبتلا به ویروس علائم را نشان دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع