قابلیت A2DP sink به ویندوز ۱۰ باز می‌گردد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

قابلیت A2DP sink آخرین بار در ویندوز ۷ قابل دسترس بود، ویندوز ۸ و نسخه‌های قبلی ویندوز ۱۰ از چنین قابلیتی برخوردار نبودند. پیش از این، این قابلیت به کاربران اجازه می‌داد تا از لپ‌تاپ خود به عنوان یک دستگاه خروجی صوتی بلوتوث استفاده کنند ولی پس از ویندوز ۷ در سایر ویندوزها، قابلیت sink را حذف نمود. این تغییر سبب شد تا بسیاری از کاربران وادار به تغییر درایورها و جایگزینی آن‌ها شوند. اکنون خوشبختانه مجددا این قابلیت به ویندوز ۱۰ بازگشت.

قابلیت A2DP sink به ویندوز 10 باز می‌گردد

در اخباری مرتبط، ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۲۰۰۴ مجوز بلوتوث ۵٫۱ را دریافت کرده است که نویدبخش بهبودهایی همچون اتصال سریع‌تر و کاهش میزان مصرف انرژی است. این موضوع به لطف پیشرفت‌های سیستم ذخیره‌سازی GATT می‌باشد. این بروزرسانی ارائه شده شامل پیشرفت‌های کلی در عملکرد نیز می‌باشد.

اکنون مراحل توسعه‌ی ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۲۰H1 نهایی شده است و مایکروسافت قرار است این آپدیت را در ماه آوریل یا ماه می سال جاری ارائه نماید. پیش از انتشار آن برای نسخه‌ی Release Preview، این شرکت برای اولین‌بار اصلاحات امنیتی نهایی را صادر خواهد کرد.

همچنین مایکروسافت پشتیبانی از ویژگی برخورداری از بلوتوث ۵٫۲ را در نسخه‌ی پیش‌نمایش بروزرسانی آینده‌ی ویندوز ۱۰ فعال خواهد کرد. پس از بروزرسانی، ویندوز ۱۰ از پروتکل Enhanced Attribute یا EATT پشتیبانی به عمل خواهد آورد. ابته باید به این کته اشاره داشته باشیم که نسخه‌ی بهبود یافته‌ی ویندوز ۱۰ از قابلیت Enhanced Attribute هم‌اکنون پشتیبانی به عمل می‌آورد. تغییرات اصلی شامل بهبود تجربه‌ی کاربری و کاهش زمان تاخیر end-to-end می‌باشد. بروزرسانی ۲۰H2 قرار است در سال جاری میلادی منتشر گردد.

در حالی که لپ‌تاپ‌های ویندوزی معمولا به عنوان اسپیکرهای بلوتوثی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، اگر مایکروسافت یک تلاشی دیگر برای بلندگوهای هوشمند ویندوزی و یا سایر دستگاه‌های دارای IoT انجام دهد، احتمالا بازهم این قابلیت را خواهند داشت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع