مهلت سه ماهه بانک صادرات برای استفاده از رمز دوم ثابت در تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مشتری‌های بانک صادرات، در صورت استفاده از رمز دوم ایستا برای تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان باید ظرف سه ماه آینده به خودپرداز مراجعه کنند و مسئولیت عواقب آن را بپذیرند.

روابط‌ عمومی بانک صادرات ایران اعلام کرده است کلیه‌ی دارندگان سپهرکارت‌های بانک صادرات ایران برای تداوم استفاده از رمز دوم ثابت برای انجام تراکنش‌های اینترنتی تا سقف روزانه یک میلیون ریال، باید طی سه‌ماهه‌ی آتی و حداکثر تا روز هشتم اردیبهشت ماه سال ١٣٩٩ با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک صادرات ایران نسبت به پذیرش مسئولیت هرگونه سوء‌استفاده‌ی احتمالی در استفاده از رمز دوم ثابت خود اقدام کنند؛ در غیر این صورت برای انجام تمامی تراکنش‌ها از این تاریخ به بعد باید از رمز دوم پویا استفاده کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

بانک مرکزی با اجرایی شدن استفاده از رمز دوم پویا اعلام کرده بود، تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان برای هر کارت بانکی طی ۲۴ ساعت به رمز دوم پویا نیاز ندارد، اما به‌شرطی که مشتری، مسئولیت سوءاستفاده‌های مالی احتمالی را بپذیرد. حال بانک صادرات سه ماه به مشتری‌های خود فرصت داده است تا نسبت به پذیرش مسئولیت ناشی از سوءاستفاده‌ی مالی احتمالی در تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان با استفاده از رمز دوم ثابت اقدام کنند. درحال‌حاضر این موضوع مختص بانک صادرات است و بانک‌های دیگر اطلاعیه‌ای دراین‌زمینه منتشر نکرده‌اند.

بانک صادرات همچنین اعلام کرده است، هم‌زمان با غیرفعال شدن استفاده‌ی توأمان از رمز دوم یک‌بارمصرف (پویا) و رمز دوم ثابت (ایستا)، دارندگان سپهرکارت‌های بانک صادرات ایران می‌توانند در یک مهلت سه‌ماهه با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز این بانک از طریق گزینه‌ی «سایرخدمات» گزینه‌ی «عملیات رمز» و انتخاب زیرمنوی «تخصیص یا تغییر رمز دوم کارت» و با تأیید فرم تعهدنامه نسبت به انتخاب رمز دوم ثابت (ایستا) جدید اقدام کرده و تراکنش‌های اینترنتی تا سقف یک میلیون ریال در روز را با استفاده از آن انجام دهند. تخصیص رمز دوم ثابت جدید در این مرحله به‌منزله‌ی پذیرش مسئولیت استفاده از رمز دوم ثابت و ریسک‌های احتمالی مبنی بر سوءاستفاده از این رمز است.

همچنین مشتری‌های بانک صادرات که تمایل دارند از رمز دوم یک‌بار مصرف (پویا) در تراکنش‌های اینترنتی خود استفاده کنند، لازم است با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانک صادرات ایران و انتخاب گزینه‌ی «سایرخدمات» و «عملیات رمز»، زیرمنوی «غیرفعال‌سازی رمز دوم ثابت» را انتخاب کرده و نسبت به غیرفعال‌سازی رمز دوم ثابت کارت خود اقدام کنند.

بانک صادرات ایران سه روش استفاده از نرم‌افزار (اپلیکیشن) تلفن همراه هوشمند «ریما»، هم‌بانک یا کد دستوری USSD و پیامک را نیز در دسترس مشتریان خود قرار داده است.

مشتری‌های کلیه‌ی بانک‌ها با تأیید شماره تلفن همراه خود به دو روش حضوری یا غیرحضوری (بسته به شرایط اعلام شده از سوی بانک خود) می‌توانند با استفاده از سامانه‌ی هریم، رمز دوم پویا را به‌صورت پیامکی با زدن دکمه‌ای که در صفحه‌ی پرداخت وجود دارد، دریافت کنند. اگر هنوز نسبت به فعال‌سازی رمز دوم پویای خود اقدام نکرده‌اید با خواندن راهنمای دریافت رمز پویا (رمز دوم یک‌بارمصرف) برای همه‌ی بانک‌ها، از نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات رمز دوم پویای پیامکی بانک مدنظرتان مطلع شوید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع