حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

کدهای دستوری اپراتورها را از منابع مستند دریافت کنید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بارها شاهد این بوده‌ایم که کاربران اپراتورهای مختلف در دوره‌های متفاوت با استناد به خبرهایی که مستند نیستند با فعال سازی کدهای دستوری مختلف بسته‌هایی که نباید را فعال کرده و در نهایت شاهد قبوض نجومی آخر ماه می‌شوند.

طی روزهای اخیر دوباره شاهد ماجرای جدیدی در این رابطه بودیم. این رفتار که مبتنی بر رفتار غرض ورزی برخی از افراد است سرچشمه گرفته از نوعی از اعمال است که به صورت گسترده در روزهای اخیر نیز دیده شده است. 

شاید تاریخچه این معضل که اپراتورها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند به سال‌ها پیش بازمی‌گردد. برخی از مشترکان کدهای دستوری را از سایت‌های اپراتورها کشف می‌کنند و به نوعی به خیال خود فکر می‌کنند با این کار می‌توانند اپراتورها را دور بزنند. در حالی که اینطور نیست و با اطلاع رسانی اشتباه و غلط شرایطی مهیا می‌کنند که سایر مشترکان نیز به دامشان بیفتند.

به عبارتی می‌توان گفت این افراد عملا با این کار سودی به دست نمی‌آورند اما باعث آزار و اذیت مشترکان اپراتورها می‌شوند. دسته جدیدی از این کدهای دستوری اخیرا در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده که با استفاده از این کد اشتراک ماهانه و سالانه و هفتگی برای مشترکین فعال می‌شود.

http://click.ir/

این در حالی است که اپراتورهای مختلف بارها اعلام کرده اند که مرجع اصلی خبرها و کدهای دستوری، درگاه های رسمی آنهاست. مشترکان برای اطلاع رسانی از تمام اطلاعات در رابطه با اپراتور خود این نکته را مدنظر قرار دهند. با استناد به این نکته که بارها اپراتورها اعلام کرده اند مشترکین باید دقت کرده و تلاش کنند به هیچ وجه به توصیه‌های افراد مختلف در شبکه‌های متفاوت استناد نکرده و به دام نیفتند.

یکی از این اخبار که در هفته ‌ اخیر حسابی داغ شده، سوءاستفاده این افراد از درخت ستاره صد همراه اول است. سابقا مشترک با استفاده از این کد می توانست به بسته یکساله 70 گیگابایتی همراه اول دسترسی داشته باشد. اما همراه اول مدت هاست با ابطال این کد؛ کدهای دستوری جدید را جایگزین کرده است.

متاسفانه بسیای از افراد و مشترکان با استناد به اخبار جعلی با شماره گیری کد دستوری عنوان شده به امید دسترسی به اینترنت هدیه این بسته را دوباره برای خود فعال می‌کنند. نکته جالب توجه در این نکته است که در هنگام فعال سازی به مشترکان هزینه فعال سازی هم اعلام می‌شود، اما مشترکین بدون توجه به این نکته باز هم درصدد فعال سازی بر می‎آیند.

با توجه به این خبر؛ بهتر است مشترکین دوباره به این مهم توجه کنند که اخبار مربوط به اپراتورها را در درگاه های مورد تایید اپراتورها دریافت کنند و به اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی که بدون هیچ مستنداتی ارایه می شوند، توجه نکنند تا با مشکل روبه‌رو نشوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع