هواوی می تواند در توسعه شبکه 5G انگلستان مشارکت کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – دولت انگلستان مانع از همکاری هواوی در زمینه شبکه های 5G این کشور نخواهد شد، البته این شرکت نمی تواند بخش های اصلی آن را توسعه دهد.

انگلستان به صورت رسمی اعلام کرد شرکت های پرخطر مانند هواوی می توانند به توسعه شبکه 5G این کشور کمک کنند؛ با این حال نمی توانند مشارکتی در زمینه تولید بخش های اصلی و حساس آن داشته باشند. در ماه های گذشته گمانه زنی های زیادی در این زمینه صورت گرفته بود. یکی از دلایل احتمالی برای عدم اجازه به مشارکت هواوی در این پروژه، احتمال جاسوسی آن برای دولت چین بود.

در گزارش جدید به صورت مستفیم به هواوی اشاره نشده است؛ با این حال به شرکت های پرخطر و با ریسک بالا اشاره شده که می توانند از اطلاعات سوءاستفاده کنند. دولت انگلستان به صورت واضح اعلام کرده که قصد ندارد مانع از انجام فعالیت این شرکت ها شود (هواوی یکی از آن ها محسوب می شود). با وجود این موضوع، با گام‌های حساب شده مانع از ایجاد خطر توسط آن ها می شود.

وزرای دولت انگلستان توافق کرده اند که برای دور نگه داشتن تمام این شرکت ها از بخش های اصلی و حساس، به محافظت بیشتری نیاز است. در این گزارش پیشنهاد شده این کمپانی ها به شبکه های مرتبط با ایمنی و محل های حساس جغرافیایی مانند سایت های هسته ای و پایگاه های نظامی، دسترسی نداشته باشند. در حالت کلی این شرکت ها حداکثر به 35 درصد از شبکه ها دسترسی داشته باشند.

دولت انگلستان اعلام کرده در اولین فرصت این موضوع را تصویب می کند. در حال حاضر مشخص نیست چنین اقدامی چه تاثیری روی روابط انگلستان و ایالات متحده آمریکا خواهد گذاشت. آمریکا فشار زیادی به انگلستان آورده بود تا این کشور اجازه توسعه شبکه 5G توسط شرکت هواوی را ندهد. باید دید هواوی چه واکنشی نسبت به این موضوع از خود نشان می دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع