حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

استفاده از ایموجی در پلاک خودروهای امریکا قانونی خواهد شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از ایالت کوئینزلند استرالیا، به‌زودی مردم بعضی مناطق امریکا هم امکان استفاده از ایموجی در پلاک خودرو خواهند داشت.

رانندگان خودرو در ایالت کوئینزلند استرالیا در کنار شماره‌پلاک‌های معمول، می‌توانند از ایموجی‌ نیز استفاده کنند. فعلا، دولت محلی به رانندگان اجازه می‌دهد فقط از پنج ایموجی خاص در پلاک استفاده کنند.

به‌زودی ایالت ورمونت واقع در شمال شرق امریکا، اقدامی مشابه کوئینزلند استرالیا انجام خواهد داد تا مالکان خودرو بتوانند از ایموجی در پلاک وسایل نقلیه استفاده کنند. در صورت تصویب این طرح، ورمونت نخستین ایالت امریکا خواهد بود که رسما ایموجی را در پلاک خودرو قبول می‌کند. ربکا وایت، نماینده دموکرات در شورای فدرال ورمونت، استفاده از ۶ ایموجی در پلاک را پیشنهاد داده است.

emoji plate / پلاک ایموجی خودرو

از ۱۱ ماه پیش تاکنون، ۵ نوع ایموجی در پلاک خودروهای کوئینزلند استرالیا مجاز هستند. این نمادها شامل لبخند کلاسیک (Classic smiley)، خنده با اشک (Laughing cry)، دو قلب در چشم‌ها (Heart eye)، صورت خندان با عینک سیاه (Smile with glasses) و چشمک‌زن (Wink Face) می‌شوند. طبق قانون کوئینزلند، ایموجی فقط می‌تواند در انتهای عبارت روی پلاک به‌عنوان کاراکتر ششم قرار داده شود؛ درحالی‌که اهمیت قانونی ندارد و صرفا یک علامت گرافیکی است. پلاک‌های سفارشی در استرالیا، حدود ۸۵ تا ۴۷۵ دلار هزینه دارند.

  Shigetaka Kurita emoji

اولین ایموجی در سال ۱۹۹۹ توسط یک هنرمند ژاپنی به‌نام شیگه‌‌تاکا کوریتو ابداع شد. تا اواخر سال ۲۰۱۹، تعداد کل ایموجی‌های ثبت شده در دنیا به ۳۱۷۸ مورد رسیده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع