مشخصات احتمالی موتورولا موتو G8 و موتو G8 Power فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مشخصات احتمال گوشی‌های جدید موتورولا، موتو G8 و G8 پاور در رسانه‌ها افشا شد که خبر از دو محصول مقرون‌به‌صرفه می‌دهد.

برند موتورولا که محبوب بسیاری از کارمندان قدیمی دنیای فناوری بود، در سال‌های اخیر وضعیت مناسبی را در بازار سپری نکرده است. برندهای چینی متعدد، سهم این برند قدیمی را در بازار تصاحب کردند تا اینکه یکی از این شرکت‌ها، لنوو، آن را تصاحب کرد. ازطرفی موتورولا در سال‌های اخیر تلاش کرد تا خصوصا در سری‌های E و G، محصولات مناسبی را به بازار عرضه کند تا به‌مرور بخشی از سهم خود را از بازار پس بگیرد.

خانواده‌ی گوشی‌های هوشمند سری G موتورولا، محصولات موفقی را خصوصا در بازار‌های اقتصادی و میان‌رده عرضه کرده‌اند. سری معمولی و Play از این گوشی‌ها، برای بازارهای اقتصادی مناسب هستند و سری‌های Plus و Power، بازارهای میان‌رده و کمی حرفه‌ای‌تر را نشانه می‌روند. موتورولا در ماه اکتبر گذشته، گوشی‌های هوشمند Moto G8 Plus و Moto G8 Play را معرفی کرد و اکنون با گذشته حدود سه ماه، هیچ خبری از نسخه‌ی معمول و نسخه‌ی G8 Power مجهز به باتری بزرگ‌تر نیست. البته احتمالا به‌زودی شاهد معرفی این دو نسخه هم خواهیم بود، چون اطلاعات زیادی از آن‌ها به رسانه‌ها رسیده است و امروز از مشخصات کامل گوشی‌های جدید موتورولا اطلاع داریم.

یک منبع آگاه که قبلا هم اخبار و اطلاعاتی موثق را پیرامون گوشی‌های موتورولا منتشر کرده بود،‌ مشخصات کامل گوشی‌های جدید را در اختیار XDA-Developers گذاشت. پیش از بررسی اطلاعات هر گوشی، ابتدا شباهت‌های آن‌ها را شرح می‌دهیم. طراحی دو گوشی جدید موتورولا کاملا شبیه به یکدیگر است و هردو از نمایشگر با لبه‌‌های خمیده و یک حفره برای دوربین سلفی بهره می‌برند. جانمایی دکمه‌ها، حسگر اثر انگشت (که احتمالا زیر برند موتورولا قرار دارد) و جانمایی عمودی دوربین‌ها در بالا و سمت چپ پنل پشتی، در هر دو گوشی یکسان هستند.

موتو جی 8 پلی موتورولا / Motorola Moto G8 Play

Moto G8 Play

هر دو گوشی جدید موتورولا با پردازنده‌ی اسنپدراگون 655 عرضه خواهند شد. از مشخصات مشابه دیگر می‌توان به بهره‌مندی از اندروید ۱۰ و دوربین‌های ماکرو و واید اشاره کرد. البته هنوز مشخص نیست که آیا دوربین واید این گوشی‌ها مانند نسخه‌های قبلی یعنی G8 پلاس و One Action از نوع دوربین اکشن ورزشی خواهد بود یا خیر. ازطرفی به احتمال زیاد شرکت سازنده از همان حسگر ماکرو برابر با گوشی One Macro استفاده خواهد کرد.

مشخصات سخت‌افزاری Moto G8

موتو G8، نسخه‌ی پایین‌رده‌تر گوشی‌های جدید موتورولا خواهد بود. این گجت به نمایشگر ۶/۳۹ اینچی +HD با رزولوشن ۷۲۰*۱۵۶۰ مجهز می‌شود که یک حفره برای دوربین سلفی در آن قرار دارد. فناوری مورد استفاده برای پنل نمایشگر، LCD خواهد بود و خبری هم از حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر نیست. البته به‌هرحال موتورولا از حسگر اثر انگشت در گوشی خود استفاده می‌کند و آن را در زیر لوگوی موتورولا در پشت گوشی جانمایی خواهد کرد.

گوشی جدید موتورولا در بازارهای متعدد از آمریکای شمالی و لاتین و اروپا تا غرب آسیا و آفریقا عرضه خواهد شد. درنتیجه شرکت سازنده، آن را در ترکیب‌های متنوعی عرضه می‌کند. موتو G8 احتمالا با حافظه‌ی رم دو یا سه یا چهار گیگابایتی عرضه می‌شود و برای حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز می‌توان ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت را پیش‌بینی کرد. وضعیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی اضافی در مشخصات فاش‌شده مشخص نیست. هیچ‌یک از مدل‌ها از NFC پشتیبانی نمی‌کنند و تنها در برخی از آن‌ها شاهد پشتیبانی از سیم‌کارت دوم نانو خواهیم بود. موتو G8 به باتری چهار هزار میلی‌آمپری مجهز است و از شارژ ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

Motorola Moto G8 Play / موتورولا موتو جی 8 پلاس

Moto G8 Play

گوشی هوشمند Moto G8 به دوربین با حسگر سه‌گانه مجهز خواهد بود. یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی f/1.7 و یک حسگر ثانویه‌ی دو مگاپیکسلی f/2.2 برای عکس‌برداری ماکرو و یک حسگر سوم هشت مگاپیکسلی f/2.2 با زاویه‌ی ۱۱۸ درجه‌ی واید در مشخصات گوشی پایین‌رده‌ی موتورولا دیده می‌شود. در پنل جلویی، یک حسگر هشت مگاپیکسلی f/2.0 استفاده می‌شودو اسنپدراگون 655 با تجهیز به Spectra 165 ISP، فرایند پردازش تصویر را با دقت و سرعت مناسبی انجام می‌دهد. هیچ اطلاعاتی از حالت‌های عکاسی ویژه در گوشی‌های جدید موتورولا در دست نیست.

قیمت موتو G8 هنوز مشخص نیست، اما می‌توان برچسب قیمتی آن را پایین‌تر از نسخه‌ی پاور پیش‌بینی کرد.

مشخصات سخت‌افزاری Moto G8 Power

هر گوشی هوشمندی با پسوند Power در نام، از باتری بزرگ‌تر و شارژدهی بهتر نسبت به مدل‌های مشابه بهره می‌برد. موتو G8 پاور نیز از این قائده مستثنی نخواهد بود. موتورولا در گوشی مذکور از باتری پنج هزار میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ ۱۸ واتی استفاده می‌کند. نسخه‌ی پاور نسبت به نسخه‌ی معمول به نمایشگر بهتری مجهز خواهد بود که رزولوشن ۱۰۸۰*۲۳۰۰ را در ابعاد ۶/۳۶ اینچی ارائه می‌کند. احتمالا G8 پاور حاشیه‌ی کمتری در پایین نمایشگر خواهد داشت.

موتورولا G8 پاور با چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به بازار عرضه می‌شود و شاید نسخه‌های دیگری هم از آن در دست تولید باشد. جی 8 پاور نیز به حسگر اثر انگشت فیزیکی در زیر لوگوی موتورولا مجهز خواهد بود و به‌جای پنل OLED از LCD در آن استفاده می‌شود. پشتیبانی از NFC در نسخه‌ی پاور مشخص نیست و تنها احتمال دارد در برخی از بازارها، پشتیباتی از درگاه سیم‌کارت دوم ارائه شود.

Motorola Moto G8 Play / موتورولا موتو جی 8 پلاس

Moto G8 Play

دوربین موتو G8 Power و حسگرهای آن، طراحی و ساختاری شبیه به G8 خواهد داشت و البته از یک حسگر اضافه‌ی هشت مگاپیکسلی f/2.4 نیز بهره خواهد برد. درنتیجه، نسخه‌ی پاور دوربین چهارگانه دارد و دوربین سلفی آن نیز با استفاده از حسگر ۲۵ مگاپیکسلی f/2.0، کیفیتی بالاتر را ارائه می‌کند.

جدول مشخصات و مقایسه‌ی G8 و G8 Power

مشخصات Moto G8 Moto G8 Power
نمایشگر ۶/۳۹ اینچی با رزولوشن ۷۲۰*۱۵۶۰ و حفره‌ی تکی دوربین سلفی ۶/۳۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰*۲۳۰۰ و حفره‌ی تکی دوربین سلفی
ابعاد ۱۶۰*۷۴ میلی‌متر (بعد قطری ۱۷۰ میلی‌متر) ۷۵/۸*۱۶۷/۹۹ میلی‌متر (ابعاد قطری ۱۶۵ میلی‌متر)
پردازنده (SoC) کوالکام اسنپدراگون 665 کوالکام اسنپدراگون 665
حافظه‌ی رم ۲ یا ۳ یا ۴ گیگابایت ۴ گیگابایت
حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت ۶۴ گیگابایت
دوربین‌های پشتی 16MP f/1.7 + 2MP f/2.2 Macro lens + 8MP f/2.2 118° wide-angle 16MP f/1.7 + 2MP f/2.2 Macro lens + 8MP f/2.2 118° wide-angle + 8MP f/2.4
دوربین جلو 8MP f/2.0 25MP f/2.0
باتری ۴ هزار میلی‌آمپر و پشتیبانی از شارژ ۱۰ واتی ۵ هزار میلی‌آمپر و پشتیبانی از شارژ ۱۸ واتی
قابلیت‌های اتصال

عدم پشتیبانی از NFC

پشتیبانی از دو سیم‌کارت (در برخی از بازارها)

XT2045-1: GSM850/1900, WCDMA Band II/IV/V, LTE Band 2/4/5/7/66, WLAN 2.4GHz 802.11b/g/n, Bluetooth BR/EDR/LE

پشتیبانی از دو سیم‌کارت (در برخی از بازارها)

XT2041-1: GSM850/1900, WCDMA Band II/IV/V, LTE Band 2/4/5/7/12/17/66, WLAN 2.4 GHz 802.11b/g/n, Bluetooth BR/EDR/LE

XT2041-3: GSM850/1900, WCDMA Band II/IV/V, LTE Band 2/4/5/7/26/38/41, WLAN 2.4 GHz 802.11b/g/n, Bluetooth BR/EDR/LE

نرم‌افزار

اندروید ۱‍۰

اندروید ۱۰

امنیت

حسگر اثر انگشت (فیزیکی)

حسگر اثر انگشت (فیزیکی)

مدل‌ها

XT2045-1

XT2041-1 و XT2041-3

مناطق عرضه

آمریکای شمالی، آمریکای لاتین (مکزیک)، اروپا، غرب آسیا، آفریقا

آمریکای شمالی، آمریکای لاتین (آرژانتین، کاستاریکا، مکزیک)، بازار بین‌الملل

ابعاد دقیق و مشخصات فرکانس شبکه‌ی هر دو گوشی از اسناد ثبتی FCC استخراج شده‌اند

موتورولا قبلا تأیید کرده بود که گوشی‌های هوشمندی با پردازنده‌های اسنپدراگون 765 و اسنپدراگون 865 در دست توسعه دارد. هنوز هیچ جزئیات تأیید‌شده‌ای از این گوشی‌ها در دست نیست. قبلا شایعه‌هایی هم از عرضه‌ی گوشی موتورولا با قلم هوشمند منتشر شده بود. اکنون مطمئن هستیم که آن گوشی، G8 یا G8 Power نخواهد بود. موتورولا در MWC 2020 یک رویداد خبری خواهد داشت و احتمالا به‌صورت رسمی از دو گوشی جدید خانواده‌ی G رونمایی می‌کند. شاید هم به رسم عادت موتورولا، یک رویداد مجزای رونمایی در برزیل برگزار شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع