مایکروسافت دستگاهی با یک نمایشگر منعطف را ثبت اختراع کرده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت در ماه اکتبر سال گذشته نخستین دستگاه اندرویدی خود را به نام سرفیس Duo معرفی کرد. این دستگاه دارای دو نمایشگر ۵.۶ اینچی متصل‌به‌هم با یک لولای ۳۶۰ درجه است که به شما اجازه می‌دهد تا آن را در حالت‌های مختلف استفاده کنید.

حالا مایکروسافت پتنت جدیدی را با عنوان ‘Hinged device’ به ثبت رسانده که یک دستگاه سرفیس را با یک نمایشگر منعطف نشان می‌دهد. این دستگاه دارای دو قسمت اول و دوم بوده که نمایشگر منعطف روی آن‌ها را می‌پوشاند.

مایکروسافت برای مقابله با شل‌شدگی دستگاه، از سیم نازکی استفاده کرده که طول آن را در ارتباط با نمایشگر منعطف تغییر می‌دهد. دو قسمت این دستگاه، نسبت به محور لولا خواهند چرخید، در حالیکه سیم مذکور از آن‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

در توضیح پتنت آمده است:

برای سازگاری نمایشگر منعطف با دو قسمت پایین، طول موثر دستگاه که در زیر نمایشگر قرار دارد می‌تواند با فشار دادن راهنمای لولا به سمت مجموعه لولا، کاهش یابد. اما این کاهش طول می‌تواند با استفاده از یک سیم نازک جبران گردد.

مایکروسافت اطلاعات بیشتر درباره توسعه دستگاه‌های دو نمایشگره را در روز ۱۱ فوریه در مراسم Microsoft 365 Developer Day ارائه خواهد کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع