گزارش مالی مایکروسافت منتشر شد؛ فراتر از پیش بینی‌ها

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – گزارش مالی مایکروسافت نشان می دهد که عمده درآمد اخیر این شرکت از آفیس، Azure و سرویس های ابری تجاری بوده است. در ادامه به بررسی جزییات این گزارش می پردازیم.

کمپانی مایکروسافت به تازگی گزارش مالی سه ماهه دوم سال جاری خود را منتشر کرده است. درآمد کلی آن برابر با 36.9 میلیارد دلار و درآمد خالص حدود 11.6 میلیارد دلار گزارش شده است. سرفیس و آفیس هر دو در صدر محصولات درآمدزا قرار دارند. سود ناشی از لایسنس های ویندوز هم به سبب قطع پشتیبانی از ویندوز 7 افزایش یافته است. هرچند درآمد حاصل از بخش گیمینگ به طور چشمگیری تا 21 درصد کاهش داشته است.

طبق گزارش فصلی مایکروسافت، درآمد حاصل از لپ تاپ های سرفیس تا 6 درصد افزایش یافته و به 1.9 میلیارد دلار رسیده است. این کمپانی به زودی ایربادهای سرفیس را وارد بازار می کند و مدل های جدید سرفیس بوک و سرفیس گو نیز در سال جاری معرفی می شوند. عرضه دستگاه های سرفیس نئو و سرفیس Duo مجهز به نمایشگر دوگانه نیز جزو برنامه های آینده این شرکت به حساب می آیند.

در بخش بازی های کامپیوتری باید گفت که درآمد کلی در سه ماهه اخیر تا 21 درصد کاهش یافته است. سود ناشی از سرویس ها و محتوای Xbox نیز به میزان 11 درصد کمتر شده که دلیل اصلی آن، حضور و عملکرد برتر بازی هایی مثل فورتنایت و رد دد ریدمپشن 2 بوده است. ظاهرا مایکروسافت برای جبران این امر، به کنسول بازی Xbox جدید خود و سرویس اشتراک Game Pass تکیه کرده است. از جمله برنامه های دیگر این شرکت در حوزه بازی، راه اندازی سرویس پخش بازی XCloud است.

گزارش مالی مایکروسافت

گزارش فصلی مایکروسافت نشان می دهد که با لغو پشتیبانی از ویندوز 7، بسیاری از کاربران و تجارت ها به نسخه 10 روی آورده و موجب رشد 26 درصدی درآمد حاصل از ویندوز شده اند. سود ناشی از محصولات تجاری و ابری نیز در فصل اخیر تا 25 درصد بیشتر شده است.

بررسی کلی گزارش فصلی مایکروسافت نشان می دهد که این شرکت، عمده درآمد خود را از آفیس و تجارت های ابری کسب می کند. درآمد حاصل از محصولات تجاری آفیس و سرویس های ابری در نیمه اخیر تا 16 درصد افزایش داشته است. درآمد کلی از فعالیت های ابری مایکروسافت برابر با 11.9 میلیارد دلار بوده که 27 درصد نسبت به سال پیش بیشتر شده است. پلتفرم Azure به تنهایی 62 درصد رشد داشته و درآمد ناشی از محصولات سروری و سرویس های ابری تا 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع