آیفون ۹ پلاس با نمایشگر LCD و اسکنر اثر انگشت در سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل در ماه‌های پیش‌رو چندین محصول جدید را معرفی خواهد کرد و برای نیمه دوم سال هم از آیفون جدید خود رونمایی خواهد کرد. گوشی دیگری به نام آیفون ۹ پلاس هم قرار است در آغاز سال ۲۰۲۱ معرفی گردد که ظاهرا به جای سیستم تشخیص چهره Face ID از فناوری Touch ID استفاده خواهد کرد.

آیفون ۹ پلاس، ترکیبی از طراحی آیفون ۸ و آیفون ۱۱

مینگ-چی کو، تحلیگر مطرح موسسه TF International، گفته است که آیفون ۹ پلاس (یا همان آیفون SE2 پلاس) ترکیبی از بهترین‌های طراحی آیفون ۶/۷/۸ و آیفون‌های جدیدتر XR/11 خواهد بود.

در واقع اپل تصمیم دارد که نسخه اصلاح‌‌شده‌ای از طراحی کنونی نمایشگر تمام‌صفحه LCD را بدون سیستم Face ID معرفی کند. این اقدام به شرکت اجازه خواهد داد تا ناچ کوچک‌تری را به کار گیرد یا شاید هم آن را به‌کلی حذف کند.

اپل ظاهرا برای اینکه به خریداران این گوشی اطمینان دهد که همچنان می‌توانند آن را به‌طور امن آنلاک کنند، می‌خواهد جدیدترین فناوری بیومتریک خود را با سیستم قابل‌اعتماد Touch ID که در سال ۲۰۱۳ با آیفون ۵s معرفی شد جایگزین کند.

آیفون ۹ پلاس همچنین برخلاف نسل قبلی آیفون‌ها، یک اسکنر اثر انگشت خازنی در داخل دکمه پاور کنار گوشی خواهد داشت. مینگ-چی کو می‌گوید که این مشخصه قرار است طراحی جدیدی باشد که یک تجربه عالی را برای کاربران رقم بزند.

آیفون ۹ پلاس ظاهرا جانشین آیفون XR خواهد شد

آیفون ۹ پلاس احتمالا مجهز به نمایشگر ۵.۵ یا ۶.۱ اینچی خواهد بود، اما براساس اطلاعات امروز، گزینه دوم بسیار محتمل‌تر است.

انتظار می‌رود که اپل این گوشی را به عنوان جانشین ارزان‌تر آیفون XR در مارس ۲۰۲۱ معرفی کند. اما اگر اپل همچنان اصرار به استفاده از یک نمایشگر تمام‌صفحه و سیستم Touch ID کناری داشته باشد، بسیار منطقی به نظر می‌رسد که برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها، اکثر بخش‌های آیفون XR را مجددا بر روی آن استفاده کند.

ساخت یک گوشی تما‌م‌صفحه با یک نمایشگر ۵.۵ اینچی LCD چیزی است که اپل هرگز آن را انجام نداده و بنابراین نیاز یه یک بدنه جدید خواهد داشت. این کار، هزینه‌ها را بالا خواهد برد و در نهایت مزیت اصلی آیفون ۹ پلاس را زیر سوال خواهد برد.

معرفی آیفون ۹ پلاس همچنین می‌تواند به خوبی سری آیفون پرو ۲۰۲۱ را تکمیل کند. براساس شایعات، اپل در حال توسعه گوشی‌هایی با سیستم Face ID در یک ناچ کوچک‌تر و Face ID در زیر نمایشگر است که احتمالا پورت لایتنینگ هم دیگر نخواهند داشت.

آیفون ۹ پلاس در کنار آیفون ۹ کوچک‌تر جای خواهد گرفت

همانطور که از نام آیفون ۹ پلاس پیداست، این گوشی در زمان عرضه در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱، در نهایت در کنار آیفون ۹ کوچک‌تر جای خواهد گرفت.

برای یادآوری باید بگوییم که آیفون ۹ دارای یک نمایشگر ۴.۷ اینچی LCD با حاشیه‌های ضخیم (مثل آیفون ۸) خواهد بود و در داخل خود چیپست قدرتمند A13 بایونیک آیفون ۱۱، رم ۳ گیگابایتی و یک باتری ۱۸۲۱ میلی‌آمپرساعتی خواهد داشت.

در پشت گوشی قرار است یک تک دوربین (شاید دوربین اصلی آیفون ۱۱) با قابلیت حالت شب وجود داشته باشد. ضمن اینکه دستگاه مستقیما با سیستم‌عامل iOS 13 روانه بازار خواهد شد. خوشبختانه راندمان افزایش‌یافته چیپست گوشی به این معنی است که عمر باتری آن بهتر از آیفون ۸ خواهد بود.

انتظار می‌رود که قیمت این دستگاه ۳۹۹ دلار باشد و عرضه آن از آخرین هفته ماه مارس شروع شود. اما تاثیر شیوع ویروس کرونا بر روی زنجیره تامین اپل در چین شاید باعث بشود که عرضه آن در ابتدا محدود باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع