بررسی هواوی واچ جی تی 2 / Huawei Watch GT 2

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

Watch GT 2 به‌عنوان نسل دوم ساعت‌ هوشمند هواوی، رویه‌ی متفاوتی از ساعت‌های هوشمند امروزی در پیش گرفته که در کنار امکانات مناسب، عمر باتری شگفت‌انگیزی ارائه می‌دهد.

این‌روزها به‌نظر می‌رسد سرعت رشد فناوری باتری‌ها از سایر شاخه‌های این صنعت بازمانده و باتری، چالش‌ تولیدکننده‌ها و مشکل مصرف‌کننده‌ها است؛ از این رو، هواوی در سال‌ گذشته با رویکردی متفاوت، نسل اول ساعت‌های هوشمند این شرکت را با نام هواوی واچ جی‌تی رونمایی کرد. ساعتی که به لطف طراحی جذاب و باتری ماندگار بسیار متمایز ظاهر شد. هواوی امسال هم با معرفی نسل دوم این ساعت آمد تا با حفظ ویژگی‌های نسل قبل و بهبود آن‌ها عرصه را برای رقبای خود تنگ‌تر کند.

هواوی واچ جی‌تی ۲، در دو اندازه ۴۶ و ۴۲ میلی‌متری، هم‌زمان با رونمایی از گوشی‌های میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو هواوی معرفی شد و هواوی بهبودهایی چون پردازنده‌ی توانمند‌تر و قابلیت‌های بیشتر در ردیابی ورزشی، امکان مکالمه‌ی صوتی و عمر باتری بیشتر را به آن بخشید. ساعت‌های نسل دوم Watch GT تفاوت‌هایی با نسل پیشین خود دارد و هواوی امسال بهبودهای قابل توجهی در ساختار طراحی آن‌ها لحاظ کرده است. نمونه‌ای که برای بررسی در اختیار تک تایمز قرار دارد نسخه ۴۶ میلی‌متری جی‌تی ۲ است. نسخه‌ای اسپرت با طراحی مدرن نسبت به نسخه ۴۲ میلی‌متری؛ هواوی در نسخه‌ی کوچک‌تر از طراحی ظریف و ساده‌ای استفاده کرده که بی‌شباهت به گلکسی واچ اکتیو ۲ نیست. در مقابل، نسخه ۴۶ میلی‌متری این ساعت با طراحی خاص و به‌روز، علاقه‌مندان به این سبک را می‌تواند شیفته خود کند.

هواوی واچ جی تی 2 / Huawei Watch GT 2

رویکرد هواوی در زمینه ساعت‌های هوشمند از چند نظر قابل بررسی است. واچ جی تی ۲ را ساعتی خاص می‌دانیم و اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند را داشته باشید، در کنار دلایل متعدد خرید، دلایل قابل توجهی هم برای عدم خرید وجود دارد که این نوع نگاه تماماً به دیدگاه شما نسبت به ساعت‌های هوشمند بستگی دارد. از نگاه نگارنده این بررسی، با دو دیدگاه کلی مواجه هستیم:

۱.  کاربرانی که تمایل دارند از ساعت‌های سنتی فاصله بگیرند و در کنار قابلیت‌های پایش سلامتی، امکانات پایه‌ای یک ساعت هوشمند را نیز داشته باشند و نگرانی چندانی نسبت به شارژ روزانه ساعت نداشته باشند.
۲. کاربران اهل فناوری که قصد دارند برخی از وظایف گوشی هوشمند را به ساعت محول کنند و تنوع وسیعی از قابلیت‌های گوشی را در ساعت داشته باشند.

با درنظر گرفتن دیدگاه اول، واچ جی‌تی ۲ بهترین انتخاب خریداران به شمار می‌آید اما ارایه‌ی پاسخ برای حالت دوم کمی پیچیده است. در این بررسی سعی شده تا متوجه شویم هواوی در ساخت ساعت هوشمند تا چه اندازه کاربران تشنه فناوری را راضی می‌کند.

جعبه گشایی هواوی واچ جی تی ۲

تماشا در آپارات | تماشا در یوتیوب

مشخصات فنی هواوی واچ جی تی ۲


طراحی

هواوی Watch GT 2 در نسخه ۴۶ میلی‌متری ضخامتی برابر با ۱۰.۷ میلی‌متر دارد و  وزن ۴۱ گرمی در قالب بدنه‌ای مرکب از پلاستیک و فلز ضد زنگ، تجربه‌ی مناسبی از ساعت هوشمند را رقم می‌زند. از صفحه‌نمایش واچ جی تی، شیشه‌ای تخت محافظت می‌کند که در کناره‌ها به‌طور یکنواختی خمیده شده؛ روی آن اعدادی حک شده که زمان‌سنج ۲۴ ساعته است و در صورتی که تنظیمات ساعت در این حالت قرار داشته باشد عقربه‌ها مطابق این استاندارد نمایش داده می‌شود.

واچ جی‌تی ۲ از صفحه‌نمایش ۱.۳۹ اینچی رنگی، لمسی و از نوع OLED با رزولوشن ۴۵۴ در ۴۵۴ پیکسل استفاده می‌کند که از وضوح و کیفیت مطلوبی برخوردار است. باتوجه به میزان روشنایی ۱۰۰۰ نیتی، عملکرد ساعت در زیر نور مستقیم آفتاب مناسب و خوانا ارزیابی می‌شود. جی‌تی‌ ۲ با دارا بودن حسگر تنظیم روشنایی خودکار می‌تواند به‌صورت هوشمند روشنایی صفحه‌نمایش را تنظیم کند. در طول شب نیز کمینه‌ی روشنایی ساعت مناسب است و چشم را اذیت نمی‌کند.

هواوی واچ جی تی 2 / Huawei Watch GT 2

در قسمت کناری بدنه دو دکمه بیرون‌زده وجود دارد که در کنار ظاهری زیبا، عملکرد منحصر‌به فردی به ساعت می‌بخشد. دکمه‌ی ‌بالایی مربوط به لیست امکانات و اپلیکیشن‌های پیش‌فرض موجود است که عمل بازگشت به صفحه اصلی را نیز انجام می‌دهد. دکمه‌ی پایینی امکان شخصی‌سازی دارد تا بتوان با تنظیم دلخواه آن به هر بخشی که بیشتر با آن سروکار دارید، بروید.

در مدت استفاده از ساعت، بدون ناراحتی چه در طول خواب و چه بیداری در شرایط مختلف، از استفاده از آن راضی بودیم و مشکلی حس نکردیم. اما توجه داشته باشید در هنگام اتصال ساعت به گوشی هوشمند، انیمیشنی جهت آموزش صحیح استفاده از ساعت نمایش داده می‌شود که باید به آن دقت کنید. محل صحیح بستن ساعت دقیقا روی مچ دست نیست و باید به اندازه یک انگشت از روی مچ فاصله داشته باشد. با درنظرگرفتن این نکته، دکمه‌های کناری برخلاف انتظار، آزار دهنده نیست و باتوجه به تراش‌کاری روی آن‌ها، تجربه‌ی خوبی را رقم می‌زند.

هواوی واچ جی تی 2 / Huawei Watch GT 2

در زیر دکمه‌های جانبی، اسپیکر مونو دستگاه قرار دارد و در سمت دیگر نیز محل قرار‌گیری میکروفون دیده می‌شود که برای برقراری مکالمه، صدای اعلانیه‌ها و حتی پخش موسیقی استفاده می‌شوند؛ در بخش نرم‌افزار به‌طور مفصل به آن اشاره خواهیم کرد.

بخش زیرین واچ جی‌تی ۲ از سرامیک ساخته شده است که در مرکز آن برآمدگی‌ای به چشم می‌خورد که منجر به تماس مؤثر‌تر سنسورها با مچ دست می‌شود. این برآمدگی محل قرار‌گیری حسگر ضربان قلب و محل اتصال پین‌های شارژر دستگاه است. شارژر ساعت برخلاف دیگر ساعت‌های هوشمند رایج در بازار به‌صورت وایرلس نیست و از عملکرد پین گونه‌ای استفاده می‌کند. با این حساب نسل دوم ساعت هوشمند هواوی فاقد قابلیت شارژ وایرلس است و باید از شارژر مخصوص آن استفاده کنید. عملیات شارژ کامل نیز به ۲ ساعت زمان نیاز دارد. درگاه در نظر گرفته شده روی شارژر نیز از نوع تایپ‌سی بوده که می‌توان از هر کابلی برای آن استفاده کرد و این امکان را هم دارید که در صورتی که کابل دو سر USB-C دارید، ساعت را به کمک گوشی هوشمند خود شارژ کنید.

در اطراف برآمدگی بخش زیرین، اطلاعات مهمی از دستگاه ذکر شده است. نام و برند هواوی، کشور سازنده و طراحی شده، ولتاژ و آمپر ورودی شارژر در کنار عباراتی به زبان چینی، نوشته شده است. اما مهم‌ترین نکته، مقاومت ۵ اتمسفری (5ATM) ساعت در برابر نفود آب بوده که به زبانی دیگر بیانگر مقاومت تا عمق ۵۰ متری است. جی‌تی ۲ به‌صورت کامل می‌تواند شما را در فعالیت‌های مربوط به شنا همراهی کند و نگرانی از این بابت وجود ندارد؛ بند سیلیکونی ساعت هم در برابر آب کاملا مقاوم بوده و حس بدی به کاربر منتقل نمی‌کند.

عملیات تعویض بندهای ساعت به‌سادگی انجام می‌شود و کیفیت بند پیش‌فرض ساعت هم بسیار مرغوب است و اتصالات محکم و قابل اطمینانی دارد. جی تی ۲ در سه مدل اسپرت، کلاسیک و الیت عرضه می‌شود که تفاوت آن‌ها در رنگ بدنه و نوع بند است. مدل اسپرت با بدنه‌ی استیل ضدزنگ مشکی و بند سیکیلونی در دو رنگ مشکی و نارنجی، مدل کلاسیک با بدنه‌ی استیل ضدزنگ نقره‌ای و بند چرمی قهوه‌ای و مدل الیت با بدنه‌ی استیل ضدزنگ به رنگ تیتانیوم و بند فلزی به همین رنگ عرضه می‌شود. باتوجه به اندازه‌ی استاندارد دهانه‌ی بند‌ها، می‌توانید از بندهای متفرقه‌ی موجود در بازار را هم استفاده کنید. استفاده از بند‌های معمول ساعت‌های مکانیکی در بازار مانعی ندارد و به‌راحتی به بازه‌ی گسترده‌ای از آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

نرم‌افزار

دنیای ساعت‌های هوشمند مملو از سیستم‌های عامل‌ گوناگونی شده است که شرکت‌های سازنده آن‌ها را مختص محصولات خود توسعه داده‌اند؛ از این میان می‌توان به اندروید wear گوگل، واچ‌او‌اس اپل، فیت‌بیت او‌اس و تایزن سامسونگ اشاره کرد. هواوی نیز در همین راستا سیستم‌عامل اختصاصی خود را با نام لایت او‌اس (Lite OS) توسعه داده و پا به میدان رقابت پوشیدنی‌ها گذاشته است.

Lite OS سیستم‌عاملی ساده و در عین حال کند است؛ در هنگام بالا پایین کردن منو‌ها یا گشتن در میان ویجت‌های موجود و حتی در عملکرد دکمه‌های ساعت این کندی کاملا محسوس است، به‌طوری‌که در اولین لحظات کار با ساعت، کندی گشت‌و‌گذار در محیط سیستم‌عامل خودنمایی می‌کند و امکان دارد کاربر را ناامید کند.

هواوی واچ جی تی 2 / Huawei Watch GT 2

در لایت او‌اس شاهد ویژگی‌های متعدد واچ‌او‌اس اپل و تایزن سامسونگ نیستیم؛ چرا که خبری از فروشگاه اختصاصی برای نصب اپلیکیشن‌های بیشتر نیست و تنها آنچه در منوهای ساعت یافت می‌شود، قابل استفاده است. متاسفانه ویجت‌های متنوع و امکان شخصی‌سازی واچ‌فیس‌ها نیز وجود ندارد. تمامی این موارد در درازمدت Watch GT 2 را تا حدودی به محصولی خسته کننده و بیشتر شبیه ساعتی دیجیتالی ساده با قابلیت GPS و ردیابی سلامتی تبدیل می‌کند تا ساعت هوشمندی تمام‌عیار. اما امکانات موجود در جی تی ۲ ابدا کم نبوده و برخی از آن‌ها بسیار کاربردی‌ هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

از میان ابزارهای موجود می‌توان به قطب‌نما، نمایش وضعیت آب‌و‌هوا، تایمر و کورنومتر، ساعت زنگ‌دار و چراغ قوه (به صورتی که نور صفحه‌نمایش حداکثری سفیدی را می‌تاباند) اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی این ساعت Find My Phone است که در هنگام فقدان گوشی همراهتان با زدن این گزینه، نجوای “من اینجا هستم!“ (البته به زبان انگلیسی) از گوشی بلند خواهد شد؛ البته تنها در صورتی که گوشی هنوز به ساعت متصل باشد!

در صفحه‌ی اصلی ساعت و در کنار واچ‌فیس، ویجت‌های پیش‌فرضی شامل وضعیت ضربان قلب، سطح استرس، آب‌و‌هوا، پخش موسیقی و وضعیت فعالیت‌های روزانه مشاهده می‌شود که امکان تغییر ترتیب، نمایش یا عدم نمایش آن‌ها را نداریم. در بحث شخصی‌سازی با ویژگی‌های بسیار محدودی روبه‌رو هستیم و تنها امکان تغییر واچ‌فیس از میان انواع محدود داخل اپلیکیشن Huawei Health را داریم که در زمان نگارش این بررسی تنها ۲۴ عدد واچ‌فیس (در ریجن UK) در دسترس است؛ به‌علاوه‌ی چهار واچ فیس برای حالت همواره روشن (Always-on) نمایشگر که استفاده از آن‌ها شارژدهی باتری را به‌شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد. خوشبختانه در برخی از این واچ‌فیس‌ها تعداد قدم‌های روزانه، درصد باتری، دمای هوا و ضربان قلب نمایش داده می‌شود. ضمنا امکان شخصی‌سازی رنگ یا ابزارهای داخل واچ‌فیس‌ها هم موجود نیست. همچنین به دلیل بسته بودن سیستم‌عامل، واچ‌فیس ثانویه‌ای در دسترس نبوده و امکان ساخت واچ‌فیس شخصی هم مقدور نیست.

اسکرین شات هواوی واچ جی تی ۲ / Huawei Watch GT 2 Screen Shot

از دیگر ویژگی‌های کاربردی، قابلیت ارسال و دریافت تماس است که به‌واسطه‌ی بلوتوث ۵.۱ تا فاصله‌ی ۱۵۰ متری قادر به برقراری مکالمه‌ی صوتی با کمک ساعت خود خواهید بود. در محیط‌های شلوغ به سختی می‌توان صدای اسپیکر را شنید؛ با این حال کیفیت میکروفون و صدای ارسالی همچنان خوب است. برای لذت از موسیقی و برقرار تماس صوتی ملزم به استفاده از میکروفون و اسپیکر ساعت نیستید و هواوی امکان اتصال هدفون‌های بی‌سیم را نیز مهیا کرده‌ است. جی‌تی ۲ دارای ۲۲۷۹ مگابایت یا تقریبا ۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است که می‌توانید از طریق اپلیکیشن Huawei Health قطعه‌های موسیقی‌ مورد علاقه خود را انتقال داده و از طریق اسپیکر ساعت یا هدفون بی‌سیم مستقل، به آن‌ها گوش دهید. روند ارسال موسیقی از گوشی به ساعت، به دلیل استفاده از فناوری بلوتوث مقداری کند به‌نظر می‌رسد و زمان محسوسی نیازمند است؛ به‌عنوان مثال برای انتقال دو تا سه آهنگ باید چند دقیقه‌ای تامل کنید.

هواوی واچ جی تی 2 / Huawei Watch GT 2
هواوی واچ جی تی 2 / Huawei Watch GT 2

هواوی Watch GT 2 به‌صورت انتخابی اعلانیه‌ یا نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌ها را نمایش می‌دهد و از زبان فارسی به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند. اما تنها قادر به مشاهده‌ی این اعلانیه‌ها هستید، آن‌هم نه کامل. اگر تعداد کاراکترهای یک اعلانیه از ۵۶ کاراکتر بیشتر باشد، جی‌تی ۲ تنها با گذاشتن سه‌نقطه‌، از نمایش ادامه‌ی متن امتنا می‌کند. برخلاف اپل واچ یا گلکسی واچ‌ که امکان ارسال اموجی‌های مختلف، پاسخ‌های از پیش نوشته شده، پاسخ صوتی یا علامت‌زدن به‌عنوان خوانده شده را دارند؛ واچ جی تی ۲ هیچ امکانی برای اینگونه تعامل‌ها ندارد که نقطه‌ی ضعفی به شمار می‌رود.

هواوی Watch GT 2 از گوشی‌های اندروید (با اندروید ۴.۴ یا بالاتر) و آی‌او‌اس (با iOS 9.0 یا بالاتر) به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند و برای ارتباط با گوشی کاملا وابسته به اپلیکیشن Huawei Health است که ابزارهای مدیریت ساعت و همچنین آرشیو داده‌های سلامتی در آن قابل دسترسی‌ است.

سلامتی

در بخش سلامتی برخلاف بخش نرم‌افزار، ‌Huawei Watch GT 2 سربلند ظاهر می‌شود و به جرات می‌توان گفت ردیاب سلامتی دقیق و تقریبا بدون خطایی است. با این حال محدود بودن نرم‌افزار در این بخش نیز باعث شده تا نتوانید داده‌های سلامتی خودرا با سرویس‌های سلامتی متعددی پیوند دهید و از طریق Huawei Health تنها امکان پیوند اطلاعات با سرویس‌های Google Fit و MyFitnesPal در دسترس است.

در صفحه نخست اپلیکیشن سلامتی هواوی گزارش‌های مختلفی اعم از تعداد گام‌ها، آمار ضربان قلب، میزان خواب، گزارش تمرینات، آمار وزن (در صورت داشتن ترازوی هوشمند) و سطح استرس دیده می‌شود. در بخشی از این صفحه توضیح داده‌ شده که تعداد قدم‌های نمایش‌گذاشته شده، ترکیب اطلاعات به‌دست‌ آمده از ساعت و گوشی است.

هواوی واچ جی تی 2 / Huawei Watch GT 2

هواوی واچ GT 2 هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و… از دقت بالایی در اندازه‌گیری‌های لازم برخوردار است و نتایج نزدیک به واقعیتی را ثبت می‌کند؛ در مقایسه‌ با گلکسی واچ سامسونگ، طی مسافتی مشخص در زمان یکسان جی‌تی ۲ خطای کمتری در گام‌های ثبت شده نسبت به رقیب خود داشت.

این ساعت دارای فشارسنج، قطب‌نما و ابزار سنجش ارتفاع از سطح دریا است و برای پیمودن مسیرهای طولانی در پیاده‌روی‌های کوهستانی بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد. به‌لطف مقاومت در برابر آب هنگام شنا آماری از ضربان قلب، مسافت طی‌شده، کالری مصرفی و سرعت را نیز ارايه می‌دهد. همچنین با دارا بودن GPS داخلی بدون نیاز به گوشی هوشمند می‌توانید دوچرخه‌سواری بروید یا در پارک یا خیابان بدوید. جی‌تی ۲ دارای گزینه‌های تمرینی زیادی از جمله تمرین آزاد، دوچرخه‌سواری سالنی و آزاد، شنا در استخر یا دریا، پیاده‌روی در هوای آزاد، دوندگی روی تردمیل و هوای آزاد، تمرین الپتیکال، پیاده‌روی سالنی، دستگاه قایقرانی و دوندگی سالنی، کوه‌نوردی و … است؛ همچنین هواوی تمرینات از پیش برنامه‌ریزی شده‌ای درون ساعت جای داده است که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. اما متاسفانه جی‌تی ۲ به‌صورت خودکار ردیابی فعالیت‌های ورزشی را انجام نمی‌دهد و لازم است تا دستی هر ورزش حتی پیاده‌روی را از منوی مربوطه انتخاب کنید.

هواوی واچ جی تی 2 / Huawei Watch GT 2

در زمینه‌ی اندازه‌گیری ضربان قلب Watch GT 2 از دقت خوبی برخوردار است و ویژگی‌های مناسبی همچون اندازه‌گیری پیوسته‌ی ضربان قلب را دارا است. امکان اطلاع‌رسانی در صورت افزایش ضربان قلب از حد تعیین‌شده نیز در دسترس است.

سلامت خواب موضوعی است که امروزه صحبت‌های زیادی در مورد آن می‌شود چرا که زندگی ماشینی، آلودگی‌ نوری و استرس‌های بزرگ و کوچک این روزهای ما روی کیفیت خوابمان تأثیر به‌سزایی دارند. لذا دانستن اینکه چگونه و با چه کیفیتی می‌خوابیم، داده‌‌ی ارزش‌مندی برای تحلیل به شمار می‌آیند. نسل دوم هواوی واچ GT از فناوری Trusleep هواوی برای پایش خواب بهره می‌برد که توانایی تشخیص خودکار زمان و کیفیت خواب اعم از عمیق یا سطحی بودن آن، کیفیت تنفس و دفعاتی که در طول خواب از خواب بیدار شده‌اید‌ را اندازه‌گیری می‌کند و در مجموع دقت خوبی دارد اما گاهی پیش می‌آید که دفعاتی که از خواب بیدار شده‌اید یا نشده‌اید!‌ به اشتباه ثبت شوند. GT 2 همچنین راهنمایی‌ و توضیحات کاملی هم برای هر مورد در قسمت مربوطه در نرم‌افزار ذکر کرده است.

اسکرین شات هواوی واچ جی تی ۲ / Huawei Watch GT 2 Screen Shot

با شروع فعالیتی خاص، از پارامترهایی که این ساعت تنها در هنگام انجام ورزش‌ها در فضای باز انداز‌ گیری می‌کند، VO2MAX است که به‌معنای اندازه‌گیری توانایی بدن در مصرف اکسیژن است. این مولفه، پارامتری خارجی است که تحت تأثیر مواردی مانند تعداد پلاکت‌های قرمز، توانایی قلب در پمپاژ خون و میزان آمادگی عضلات در برابر فعالیت طولانی قرار دارد. به عبارت دیگر VO2max به‌عنوان بهترین شاخص آمادگی قلبی تنفسی در نظر گرفته می‌شود و نشان‌دهنده‌ی حداکثر تلاش بدن برای مصرف اکسیژن است. هرچه VO2max بالاتر باشد، بدن اکسیژن بیشتری مصرف می‌کند. طبق نوشته یکی از نویسندگان بلاگ هواوی؛ سطح VO2max معمولا با افزایش سن کاهش می یابد. در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی VO2max به اوج خود می‌رسد و بعد از آن هر ۱۰ سال تقریبا ۱۰ درصد کاهش می یابد. لذا با دانستن این شاخص می‌توانید با ورزش‌های هوازی سطح VO2max بدن خود را بالا ببرید و ورزش سالم‌تر و مفیدتری داشته باشید.

اسکرین شات هواوی واچ جی تی ۲ / Huawei Watch GT 2 Screen Shot

سخت‌افزار و باتری 

هواوی در جی‌‌تی ۲ با وجود رابط کاربری کند، نشان داده است که ارتباط مناسبی میان سخت‌افزار و نرم‌افزار برقرار کرده است و با باتری ۴۵۵ میلی‌آمپری؛ عمر باتری ۱۴ روزه‌ را به ارمغان آورده است که نسبت به عمر باتری رقبای خود، زمان بسیار خوبی ارزیابی می‌شود.

جی تی ۲ از چیپ Kirin A1 با فناوری هوشمند صرفه‌جویی در مصرف انرژی اختصاصی بهره‌مند است و از ۲ گیگابایت رم و ۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند که بخشی از آن محل ذخیره‌سازی داده‌های سلامتی و بخش دیگر در حدود ۲.۲ گیگابایت مختص ذخیره‌سازی موسیقی‌های دلخواه شما است.

هواوی واچ جی تی 2 / Huawei Watch GT 2

هواوی Watch GT 2 به بلوتوث 5.1 و GPS داخلی برای ردیابی فعالیت‌های ورزشی بهره‌مند است. در بسیاری از ساعت‌های هوشمند برای افزایش فاصله اتصال با گوشی و انتقال سریع‌تر اطلاعات از  Wi-Fi استفاده می‌شود اما جی تی ۲ فاقد این ویژگی بوده و تنها از طریق بلوتوث امکان ارتباط با گوشی میسر است. همچنین این ساعت از فناوری LTE هم بی‌بهره است که البته در داخل کشور این فناوری از سوی اپراتورها پشتیبانی نمی‌شود.

صحبت از عمر ۱۴ روزه باتری که به میان می‌آید، شاید با خود فکر کنید تحت کاربری‌های مختلف و استفاده‌های گوناگون، واچ‌ جی‌تی ۲ عمر باتری ۱۴ روزه را ارایه می‌دهد؛ اما این‌گونه نیست. در طی بررسی و استفاده تک تایمز از دستگاه تحت شرایط زیر؛ جی تی ۲ ده روز بی‌وقفه ما را همراهی کرد:

  • در دست داشتن ۲۴ ساعته ساعت حتی در زمان خواب
  • اتصال تقریبی ۱۵ ساعته ساعت با گوشی
  • فعال بودن ویژگی پایش خواب TruSleep
  • فعال بودن پایش هوشمند ضربان قلب و سطح استرس (حالتی که در ساعات خاصی از روز باتوجه به فعالیت شما ضربان و استرس را اندازه می‌گیرد و همیشگی نیست)
  • خاموش بودن قابلیت Always-on Display
  • حدود ۵ دقیقه گوش دادن به موسیقی
  • تنظیم خودکار روشنایی
  • حدود ۲۰ دقیقه مکالمه‌ی تلفنی
  • حداکثر توان ویبره
  • پایش پیوسته‌ی گام‌ها

هواوی واچ جی تی 2 / Huawei Watch GT 2

به‌گفته‌ی هواوی، کسانی که قصد خرید این ساعت را برای استفاده از ویژگی‌های سلامتی و ورزشی‌ آن دارند، در صورت ورزش مداوم با فعال بودن GPS، عمر باتری ۳۰ ساعته را تجربه خواهند کرد. اما برای رسیدن به عدد ۱۴ روز نیاز نیست تنها به به‌عنوان ساعتی ساده از آن بهره ببرید؛ چرا که کافی است با غیرفعال کردن پایش خودکار ضربان قلب، استرس و قرار دادن قدرت ویبره در حالت ضعیف خود، ضمن استفاده‌ی حداقلی از ساعت تا ۹۰ دقیقه ورزش در هفته و ۳۰ دقیقه به پخش موسیقی و مکالمه بپردازید.

جمع بندی

هواوی واچ جی‌تی ۲ ساخته شده تا به‌معنای واقعی یک ساعت باشد؛ عاری از ویژگی‌های پیچیده و شاید گیج‌کننده‌ی بسیاری از ساعت‌های هوشمند امروزی، علاوه بر آن جی تی ۲ آماده است تا یک الی دو هفته وضعیت سلامتی و فعالیت‌های را پیمایش کرده و امکانات مناسب و کاربردی در کنار آن ارایه دهد؛ بدون آن‌که دغدغه‌ی شارژ روزانه‌ی آن را داشته باشید. حال این شما هستید که باتوجه به برچسب قیمت حدودی ۳.۷ میلیون تومانی برای مدل ۴۶ میلی‌متری تصمیم می‌گیرید و درمی‌یابید که کدام ويژگی این ساعت شما را قانع و فقدان کدام یک شما را از خرید آن منع می‌کند. 

هواوی واچ جی تی 2 / Huawei Watch GT 2

نظر شما در رابطه با واچ جی‌تی ۲ و رویه‌ای که هواوی پیش گرفته چیست؟ به نظرتان آینده ساعت‌های هوشمند به کدام سمت خواهد رفت؟

نکات مثبت

  • دقت بالا در اندازه‌گیری پارامترهای ورزشی
  • طراحی عالی و کیفیت ساخت بالا
  • صفحه‌نمایش با کیفیت
  • ضد‌آب تا عمق ۵۰ متری
  • عمر باتری عالی ۱۴ روزه
  • سهولت استفاده

نکات منفی

  • رابط کاربری بسیار کند
  • عدم پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ثانویه
  • واچ فیس‌های محدود
  • عدم تشخیص خودکار فعالیت ورزشی
  • فقدان شارژ وایرلس و لزوم استفاده از شارژر مخصوص

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع