شرکت هواوی اعلام کرد: دیگر نیازی به گوگل نداریم

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – مدیر عامل هواوی به تازگی گفته که حتی در صورت برداشته شدن تحریم ها نیز این شرکت روی کمپانی گوگل حساب نخواهد کرد.

چندین ماه از اعمال تحریم های آمریکا علیه شرکت هواوی می گذرد. همانطور که می دانید پس از اعمال تحریم ها، گوشی های هواوی و آنر جدیدی که وارد بازار می شوند دیگر قابلیت پشتیبانی از سرویس های گوگل را ندارند. کاربران نیز نمی توانند این سرویس ها و برنامه های مرتبط را به صورت مجزا دانلود کنند. اما جالب است بدانید که این موضوع نه تنها موجب افول هواوی نشده، بلکه باعث شده این غول فناوری چینی به فکر توسعه و راه اندازی یک اکوسیستم جدید و سرویس های جایگزین بیافتد. حال مدیر عامل هواوی نیز طی مصاحبه ای اظهار داشته که این شرکت حتی پس از برداشته شدن تحریم ها نیز به خدمات ارائه شده از سوی کمپانی گوگل تکیه نخواهد کرد.

شرکت هواوی روی اکوسیستم جایگزین تمرکز کرده است

شرکت چینی سرویسی به نام اپ گالری را راه اندازی کرده که در واقع جایگزینی برای گوگل پلی به شمار می رود. گفته می شود این کمپانی مبلغ قابل توجه 3 میلیارد دلار را برای توسعه این سرویس کنار گذاشته است. هواوی قصد دارد تا نظر توسعه دهندگان را به سمت اپ گالری جلب کند. بنابراین به زودی شاهد برنامه های نام آشنا در این سرویس خواهیم بود. همچنین این کمپانی در حال همکاری با TomTom maps است تا سرویس جایگزین Google Maps را نیز توسعه بخشد.

شرکت هواوی

بر هیچ کس پوشیده نیست که هواوی برای رقابت با گوگل راه طولانی و البته سختی را پیش رو دارد. سرویس های گوگل سال هاست که در بین افراد جا افتاده اند؛ بنابراین استفاده آن ها از سرویس های جایگزین بسیار بعید به نظر می رسد.

ناگفته نماند که سرویس های هواوی و آنر تاکنون موفق شده اند طرفداران بسیاری در بازارهای مختلف داشته باشند. علاوه بر این، سیستم عامل انحصاری آن یعنی Harmony OS نیز در سال جاری، راه ورود خود را به سمت برخی دستگاه های هوشمند باز می کند. حال باید دید که آیا هواوی می تواند افراد را به سمت استفاده از هارمونی و دست کشیدن از اندروید سوق دهد یا خیر. در پایان باید بگوییم که طبق گفته های یکی دیگر از مقامات هواوی، گوشی های 5G نسبتا ارزان قیمت نیز تا پایان همین سال روانه بازار خواهند شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع