تیم فرمول یک استون مارتین با سرمایه‌گذاری لارنس استرول معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

لارنس استرول، میلیاردر مشهور کانادایی، علاوه‌بر خرید ۱۶/۷ درصد از سهام استون مارتین، تیم فرمول یک ریسینگ پوینت را برای سال ۲۰۲۱ با نام استون مارتین وارد مسابقات خواهد کرد.

پیش‌تر شایعاتی مبنی بر رایزنی توتو ولف با لارنس استرول مطرح شده بود. با ظهور مشکلات مالی در گروه دایملر، احتمال انحلال یا واگذاری تیم فرمول یک مرسدس AMG وجود دارد. هم‌اکنون، توتو ولف صاحب ۳۰ درصد از سهام و مدیر تیم است.

لارنس استرول مالکیت تیم فرمول یک ریسینگ پوینت را در اختیار دارد و یک کلکسیونر مشهور با سرمایه‎ای حدود ۲/۶ میلیارد دلار محسوب می‌شود. براساس اخبار تازه، یک گروه تجاری با رهبری استرول موفق به خرید ۱۶/۷ درصد از سهام استون مارتین به ارزش ۲۴۰ میلیون دلار شده است. طبق اسناد معامله در بازار بورس لندن، استرول برای تقویت نام استون مارتین در دنیای فرمول یک نیز تعهد دارد. با این اوصاف، از سال ۲۰۲۱ تیم فرمول یک ریسینگ پوینت به استون مارتین F1 تغییر نام خواهد داد.

    Lance Stroll  Lawrence Strollلارنس استرول، سهام‌دار جدید استون مارتین در کنار فرزندش لنس استرول، راننده فرمول یک

دیگر توافق‌های بین شرکت استون مارتین و هولدینگ تجاری لارنس استرول، به همکاری ۱۰ ساله در فرمول یک اشاره دارد. خودروساز انگلیسی برای ۴ سال، حامی مالی و برند تجاری اصلی در تیم فرمول یک خواهد بود. پایان فصل ۲۰۲۰، همکاری استون مارتین با تیم فرمول یک ردبول نیز تمام خواهد شد. پروژه تولید ابرخودروی والکری هم با اتمام تعهدات و پیش‌فروش‌های انجام شده، آخرین بخش همکاری بین استون مارتین و ردبول خواهد بود.

رانندگان فعلی تیم فرمول یک ریسینگ پوینت، سرجیو پرز و لانس استرول هستند. پرز قرارداد طولانی مدت دارد؛ اما ادامه‌ی کار فرزند مالک این تیم در مسابقات سال ۲۰۲۱ هنوز مشخص نیست. پیشرانه‌ها و بسیاری از قطعات فنی تیم ریسینگ پوینت برای سال جاری توسط مرسدس بنز تامین می‌شود. باتوجه به عدم توانایی استون مارتین در ساخت پیشرانه مخصوص خودروهای فرمول یک، احتمال توافق قبلی با مرسدس ادامه خواهد داشت.

مدیران تیم فرمول یک ردبول هم، جدایی از استون مارتین را اتفاقی مثبت برای طرفین دانسته‌اند:

استون مارتین تا پایان سال ۲۰۲۰، شریک اصلی در تیم فرمول یک ردبول باقی خواهد ماند؛ اما قرارداد همکاری پس از آن تمدید نخواهد شد.

ردبول با جدایی از استون مارتین و تشکیل تیم فرمول یک مستقل برای این برند، موافق است. این شرایط به استون مارتین اجازه می‌دهد تا سرمایه‌ی بیشتری کسب کند و فرصت‌های جدیدی در ورزش داشته باشد.

ما از استون مارتین بابت حمایت ۴ ساله خود که منجر به ۱۲ قهرمانی، ۵۰ سکوی اول تا سوم و ۶ عنوان نخست در تعیین خط شد، سپاسگزاریم. برای کارکنان استون مارتین و سهام‌داران آن بهترین آرزوها را داریم. شراکت ما با استون مارتین در فصل جاری برقرار است تا نتایجی عالی برای مسابقات ۲۰۲۰ و پایان همکاری فراهم شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع