حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل سفارش ساخت ۳۰ میلیون گوشی آیفون ۹ را داده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کمتر از دو ماه تا معرفی آیفون ۹ باقی مانده و ظاهرا اپل برای اینکه بتواند جوابگوی تقاضای پیش‌بینی شده برای آن باشد از همین حالا گام بزرگی برای تولید انبوه آن برداشته است.

اپل سفارش ساخت ۳۰ میلیون آیفون ۹ را داده است

وب‌سایت MyDrivers امروز به نقل از منابع آگاه ادعا کرد که اپل تولید آزمایشی آیفون ۹ را شروع کرده است. ظاهرا در این مرحله قرار است هر گونه مشکل موجود در خطوط تولید این دستگاه برطرف گردد.

اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، اپل تولید انبوه آیفون ۹ را از اواسط ماه فوریه شروع خواهد کرد. این کار فرصت حدود شش هفته‌ای به شرکت خواهد داد تا در آستانه معرفی رسمی گوشی در ماه مارس، تعداد بیشتری از آن را تولید کند.

اپل ظاهرا سفارش ساخت ۳۰ میلیون آیفون ۹ را داده است. البته تیم کوک، مدیر اجرائی شرکت، اخیرا گفته بود که شیوع ویروس کرونا ممکن است تولید این دستگاه در داخل کشور چین را با مشکل مواجه کند و شاید عرضه تعدادی از دستگاه‌های آن چند هفته‌ای به تعویق بیفتد.

اما در نیمه پر لیوان، اننظار می‌رود که معرفی این هندست، درآمدهای اپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ را به نحو قابل‌ملاحضه‌ای افزایش دهد. MyDrivers معتقد است که دستگاه‌های آیفون ۹، تعداد آیفون‌های عرضه شده در سال جاری را تا بالای ۲۰۰ میلیون دستگاه افزایش خواهد داد.

براساس گزارش موسسه Counterpoint، اپل سال گذشته در مجموع ۱۹۶.۲ میلیون آیفون روانه بازار کرده است.

در کنار آیفون ۹، آیپد پرو ۲۰۲۰ هم معرفی خواهد شد

آیفون ۹ که ظاهرا دارای یک نمایشگر ۴.۷ اینچی LCD، پردازنده A13 بایونیک اپل، یک دکمه هوم Touch ID و یک دوربین در پشت است، فقط ۳۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. البته این گوشی، تنها محصولی نخواهد بود که اپل در ماه‌های آینده معرفی خواهد کرد.

اپل ممکن است علاوه بر آیفون ۹، از سری جدید آیپد پرو که مجهز به پردازنده A13X بایونیک، یک دوربین سه‌گانه در پشت و یک سیستم کاملا جدید اسکن سه بعدی خواهد بود رونمایی کند.

گزارش‌های قبلی نشان می‌دهند که این سیستم جدید حتی بسیار قوی‌تر از تکنولوژی Face ID کنونی اپل که در سپتامبر ۲۰۱۷ بر روی آیفون X معرفی گردید خواهد بود.

سری جدید آیپد پرو احتمالا شامل یک نسخه رده‌بالای آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی و دو تبلت دیگر خواهد بود. البته این نسخه پیشرفته، که مجهز به پردازنده جدید A14X بایونیک و یک نمایشگر mini-LED (که کیفیت قابل ملاحضه‌ای نسبت به پنل‌های LCD کنونی دارد) است، ظاهرا تا ماه سپتامبر عرضه نخواهد شد.

یک هدفون پیشرفته، گجت ایرتگز و یک شارژر بی‌سیم در راه هستند

اپل همچنین در حال کار بر روی گجتی به نام ایرتگز (AirTags) است که به استفاده از چیپ U1 Ultra Wideband موجود در داخل سری آیفون ۱۱، به کاربران اجازه خواهد داد تا آیتم‌های خود را با سرعت بسیار بیشتری پیدا کنند. گفته می‌شود این گجت در رویداد ماه مارس معرفی خواهد شد، اما شاید اپل بخواهد آن را در نمایشگاه WWDC در ماه ژوئن رونمایی کند.

دستگاه دیگری که ممکن است در رویداد ماه مارس معرفی گردد، یک شارژر کوچک مرموزی است که برخلاف AirPower، تنها قادر به شارژ یک آیفون، یک اپل واچ یا یک ایرپاد در زمان واحد خواهد بود.

ضمنا گفته می‌شود که اپل از یک هدفون بلوتوثی پیشرفته هم که حدود دو سال بر روی آن کار کرده در این رویداد پرده‌برداری خواهد کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع