نگاهی به داستان لوگوی تپسی ؛ از واکنش کاربران تا تکذیب تیم طراحی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – تپسی طی روزهای گذشته با خبر تغییر لوگوی خود در شبکه‌های اجتماعی حسابی خبرساز شده و کار به جایی رسیده که یکی از اعضای تیم طراحی محصول تپسی اعلام کرده در طراحی لوگوی جدید نقشی نداشته است!

داستان تغییر لوگوی تپسی، یکی از ناوگان‌های حمل و نقل تاکسی در ایران از آنجایی شروع شد که این شرکت در صفحه توییترش با انتشار عکسی شبیه به مستطیل از مخاطبان پرسید: «به نظرتون این چیه؟»

در ادامه بعد از دو روز با انتشار یک مستطیل دیگر در کنار مستطیل قبلی این سوال تکرار شد و مخاطبان با جواب‌های مختلفی که بیشتر طنزآلود بود سعی کردند معادله تپسی را حل کنند.

لوگوی تپسی

اما روزی که تپسی از لوگوی خود رونمایی کرد، همه چیز تغییر کرد و همه با زاویه‌های مختلف به بررسی لوگو پرداختند (لوگوی جدید تپسی رونمایی شد).

برخی از شباهت این لوگو به لوگوی اپلیکیشنی دیگر گفتند؛ برخی از زیبایی لوگو گفتند و بسیاری از ضعیف بودن این لوگو صحبت به میان آورند. اما همین موضوع که کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی در این مورد صحبت به میان آورده‌اند، نکته قابل توجهی است که مهر تاییدی بر دیده شدن لوگوی این تیم می‌زند.

کاربری در این رابطه نوشته است: « شدت نظرات در مورد لوگو جدید تپسی فارغ از اینکه خوبه یا بد (چون تخصص ندارم نظر نمیدم) دراین چند روز به نظر من اینو‌ نشون داد که طراحان و مدیران شرکت کار خودشونو کردن و به ارزانی و به بهترین وجهی لوگو و نام برند رو‌ وایرال کردند.»

کاربر دیگری با نگاهی خاص و با اشتراک گذاشتن عکسی که لوگوی تپسی و رقیب این تیم، اسنپ در یک قاب هستند، نوشته: «‏الان احساس می کنم طراح ‎#لوگو_تپسی داره به ریش ‎#تپسی می خنده. ‎#اسنپ اول…تپسی دوم!»

کاربر دیگری با اشتراک گذاشتن یک تصویر با نگاهی طنزآلود نوشته است: «لوگوی پیشنهادی من واسه ‎#تپسی»

کاربر دیگری با نگاه مثبت به لوگوی تپسی نوشته است: «‏آقا میگم یه وقت زشت نباشه بی‌ادبیه؛ ولی من از لوگو جدید ‎تپسی و همینطور داستان و توضیحاتش خیلی هم خوشم اومده.»

کاربر دیگری با انتشار عکس اپلیکیشنی که شباهت زیادی به لوگوی جدید تپسی دارد، نوشته: «تپسی خجالت نکشیدی از این همه خلاقیتی که نشون دادی؟»

کاربر دیگری نیز با انتشار عکسی در این رابطه نوشته است: « لوگو ‎تپسی به شدت در سرتاسر دنیا در حال گسترش است و حتی در کشورهای اروپایی روی لباس چاپ میکنن و میفروشن. اصطلاحا گلوشون پیشش گیر کرده و دوسش دارن.»

کاربر دیگری با اشاره به بزرگ شدن کسب و کار تپسی و برندی که در حال گشترش آن است، توییتی با این مضمون را به اشتراک گذاشته است: «هرچی یه کسب و کار بزرگتر میشه انتظارات هم ازش بالا می‌ره تو هر موضوعی و رسیدن به این نقطه که بتونی هم رضایت کارفرما رو جلب کنی هم کاربر رو واقعا سخته. برای ‎#تپسی و ریبرند و دیزاین جدیدش همین اتفاق افتاده. جا داشت خیلی بهتر می‌بود.» 

اما تمام این واکنش‌های ریز و درشتی که در موارد زیادی با انتقاد روبه‌رو بوده، باعث شد در نهایت اشکان عاشوری، یکی از اعضای تیم طراحی محصول تپسی با انتشار توییتی در حساب شخصی خود در این رابطه شفاف سازی کند. او تاکید کرد این لوگو حاصل طراحی آنها نیست!

لوگوی تپسی

عاشوری نوشت: «خدا به سر شاهده لوگوی تپسی رو تیم دیزاینش نزده. اولش فقط میخندیدیم فقط از حجم فوش و بد و بیراهی که میگفتن اما الان دیگه من خسته شدم هر کی میرسه بهم یه حرفی میگه. شرکت‌های بزرگ معمولا کارای برندینگشون رو میدن به استودیوها و شرکت‌هایی که کارشون اینه و شناخته شده هستند.»

با توجه به این نکته احتمالا این لوگو بیشتر از تایید مثبت؛ با واکنش منفی کاربران تپسی همراه بوده و باید منتظر ماند و دید تپسی در رابطه با تغییر لوگوی دوباره چه زمانی وارد عمل می شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع