حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

حافظه UFS 3.1 معرفی شد؛ سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر از گذشته

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – استاندارد جدید حافظه UFS 3.1 به تازگی توسط انجمن JEDEC معرفی شده که از بهبودها و قابلیت های بیشتری نسبت به نسخه قبلی خود برخوردار است.

گوشی های هوشمند معمولا به حافظه eMMC و یا حافظه UFS مجهز هستند، که البته نوع دوم سرعت بیشتری در ذخیره سازی دارد. حافظه UFS در گذشته عمدتا در گوشی های پرچمدار مورد استفاده قرار می گرفت، اما اخیرا در دستگاه های میان رده نیز به چشم می خورند. حافظه eMMC نیز مخصوص دستگاه های پایین رده ساخته شده است.   

انجمن JEDEC به تازگی از آخرین نسخه حافظه UFS به نام UFS 3.1 رونمایی کرده است. این نسخه در واقع جانشینی برای نسخه 3.0 به حساب می آید. باید خاطر نشان کرد که UFS 3.0 در پرچمداران 2019 سامسونگ و حتی گوشی های وان پلاس نیز به کار رفته است.

طبق گزارش منتشر شده از سوی JEDEC، حافظه UFS 3.1 برای اپلیکیشن های موبایل و سیستم های رایانشی طراحی شده که نیازمند کارایی بالا و در عین حال مصرف انرژی پایین هستند.

حافظه UFS 3.1

فناوری ذخیره سازی جدید، سه مزیت و بهبود مهم در مقایسه با نسخه قبلی خود دارد. این سه بهبود عبارتند از:

  • Write Booster: یک حافظه پنهانی یا همان کش غیر فرار SLC که موجب تقویت سرعت نوشتن می شود.
  • DeepSleep: یک حالت مصرف انرژی پایین برای سیستم های ارزان قیمت، که رگولاتورهای ولتاژ UFS را با توابع دیگر به اشتراک می گذارد.
  • هشدار افت عملکرد: به دستگاه UFS اجازه می دهد تا در هنگام افت عملکرد ذخیره سازی به سبب دمای بالا، به میزبان اطلاع رسانی کند.  

انجمن JEDEC همچنین به یک استاندارد همراه به نام افزونه UFS HPB (تقویت کننده کارایی میزبان UFS) نیز اشاره کرده که امکان کش کردن نگاشت آدرس منطقی به فیزیکی دستگاه UFS را در حافظه DRAM سیستم فراهم می آورد.

در هر صورت، هنوز هیچ اطلاعات خاصی در مورد زمان آغاز استفاده از استاندارد ذخیره سازی جدید در دستگاه ها در دسترس رسانه ها قرار نگرفته است، اما احتمال می رود که دستگاه های جدید سامسونگ، اولین میزبان های حافظه UFS 3.1 باشند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع