حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آیا Notepad به فروشگاه مایکروسافت باز خواهد گشت؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

درست مشابه برنامه ماشین حساب ویندوز (Windows Calculator)، ظاهراً مایکروسافت قصد دارد به منظور به‌روزرسانی منظم‌تر مایکروسافت استور، برنامه محبوب و ویندوزی Notepad را نیز به این فروشگاه بازگرداند.

با این حال، اوایل ماه دسامبر گذشته مایکروسافت بدون هیچ دلیلی این طرح را رها کرد و بیان داشت:

در حال حاضر، ما تصمیم گرفته‌ایم تا این [برنامه] را برای مشتریان خود عرضه نکنیم.

با این وجود، اخیراً مایکروسافت نخستین به‌روزرسانی این فروشگاه اپلیکیشن از ماه آگوست را عرضه کرده و با توجه به گفته‌های ALumia، آن را به نسخه ۱۰٫۱۹۱۲٫۱٫۰ به‌روز کرده است.

تنها ویژگی جدیدی که ظاهر شده به صورت آیکونی پنهان شده است که احتمالاً برای ویندوز ۱۰X در دسترس قرار خواهد گرفت.

در راستای دیگر اخبار مرتبط و بر اساس گزارش WindowsLatest، مایکروسافت با عرضه نسخه ۲۰H1 Build 19041 ویندوز ۱۰ برنامه Notepad را به بخش « Optional Features» یا «ویژگی‌های اختیاری» اضافه کرده است.

این بدان معناست که اکنون می‌توانیدنرم‌افزار Notepad را به طور کامل از سیستم خود حذف کنید و به دنبال آن شاهد عدم نمایش آن در Windows Run، Command Prompt و نتایج جستجوی ویندوز خواهیم بود. درست مانند دیگر برنامه‌های موجود در بخش «ویژگی‌های اختیاری» امکان نصب مجدد برنامه Notepad برروی ویندوز ۱۰ نیز مهیاست.

مایکروسافت هنوز دلیل واضحی برای این تصمیم خود مطرح نکرده است اما از آنجایی که ویندوز ۱۰X در راه است و امکان اجرای برنامه‌های Win32 را دارد، احتمالاً این مورد جزو آخرین تحولات این سیستم عامل باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع