فورد GT لیکوئید کربن معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نسخه‌ای از فورد GT، با بدنه تمام در سال ۲۰۲۰ تولید خواهد شد. این سوپراسپرت سیاه‌رنگ، لیکوئید کربن نام دارد و نسبت به مدل استاندارد، قدرت بیشتری خواهد داشت.

طرح ظاهری بدنه و چراغ‌ها در فورد GT همچنان مشابه نمونه‌ی رونمایی شده در سال ۲۰۱۷ باقی‌مانده است. این موضوع، مانعی برای کاهش محبوبیت یکی از بهترین سوپراسپرت‌های تاریخ امریکا محسوب نمی‌شود و این البته برچسب قیمت ۵۰۰ هزار دلاری برای مدل استاندارد را توجیح می‌کند. ثبت نام و دریافت یک فورد GT صفر کیلومتر، نزدیک به یک سال طول می‌کشد و خریدار در امریکا، طبق قرارداد با فورد تا ۲ سال حق فروش خودرو را ندارد. تولید این محصول از سال ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد و حتما با افزایش قیمت در بازار جهانی روبرو خواهد شد.

Liquid Carbon Edition

کلکسیونر‌ها و علاقه‌مندان خودروهای خاص، امسال می‌توانند فورد GT ثبت نامی را با یک آپشن ویژه تحویل بگیرند. مالکیت یک سوپراسپرت مدرن با بدنه‌ و چرخ‌های تمام فیبرکربن ساخت کارخانه اصلی، موضوعی نیست که به آسانی نادیده گرفته شود. فورد GT لیکوئید کربن، از نوعی پوشش براق روی ادوات فیبرکربن استفاده می‌کند تا ضمن محافظت از بدنه، بازتاب نور داشته باشد و جذابیت ظاهری را افزایش دهد. البته خریدار می‌تواند برچسب‌هایی باریک و خطی برای بدنه سفارش دهد تا برجستگی‌ها بهتر دیده شوند. این محصول، از نظر آیرودینامیک نیز تفاوت‌هایی با نمونه استاندارد دارد تا هدایت هوا به سمت پیشرانه در عقب، ۵۰ درصد بهبود یابد.

Liquid Carbon Edition

نخسه‌ی لیکوئید کربن از همان پیشرانه‌ی مدل اصلی استفاده می‌کند؛ اما ۱۳ اسب بخار قوی‌تر است. موتور ۳/۵ لیتری توئین‌توربوشارژ V6، حالا ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۶ نیوتن‌متر گشتاور دارد. تنظیمات پیشرانه نیز بهبود داده شده است تا تحویل نهایت گشتاور در دور موتورهای مختلف، ارتقا پیدا کند. سیستم کوئل (سیم پیچ احتراق) و پیستون‌ها نیز تقویت‌ شده‌اند. فورد GT لیکوئید کربن، اینترکولرهای بزرگ‌ترین نسبت به مدل استاندارد دارد و همراه‌با اگزوزهای تیتانیوم ساخت آکراپوویچ، صدای متفاوتی خواهد داشت.

Liquid Carbon Edition

زمان تحویل و آستانه قیمت فورد GT لیکوئید کربن، هنوز اعلام نشده است. مدل‌های دست دوم و کلکسیونی از نسل جدید سوپراسپرت فورد، هم‌اکنون با قیمتی بیش از یک میلیون دلار در حراجی‌ها وجود دارند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع