رانندگان دارای معلولیت، تعداد ۲۰ میلیون سفر در اسنپ را ثبت کردند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مدیرعامل اسنپ با شرکت در سومین رویداد رعدتاک، به ارائه‌ی آمارهایی از میزان فعالیت افراد دارای معلولیت در این پلتفرم پرداخت.

سومین رویداد رعدتاک دیروز در سالن همایش این مؤسسه‌ی خیریه و آموزشی برگزار شد. در این رویداد، جمعی از مفاخر دارای معلولیت به ادای سخنرانی و شرح مشکلات و داستان خود پرداختند. سعید کوچکی، دوچرخه‌سوار بنام، دکتر روزبه پیروز، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، دکتر بهاره هنرپرور، استاد و شیمیدان برجسته، مهران بیرامی، قهرمان رشته پرورش اندام و سحر تهرانی، وکیل پایه یک دادگستری با سابقه‌ی کار در کافه بازار به‌عنوان وکیل امور دعاوی، ازجمله سخنرانان مراسم بودند.

در ادامه بخوانید:

مؤسسه‌ی رعد که بیش از سه دهه پیش تأسیس شده، معیار فعالیت‌های خود را بر آموزش افراد دارای معلولیت قرار داده تا این اشخاص بتوانند حضوری تأثیرگذار در جامعه داشته باشند. هزاران توان‌یاب کارآموخته و شاغل در این مؤسسه، تحت ۴۰ عنوان دوران آموزشی قرار می‌گیرند.

رعد ۱۷ دوره تسیهلات فردی و خانوادگی به توان‌یابان ارائه می‌دهد. دوره‌ها در این مؤسسه رایگان است و توان‌یابان در اوقات فراغت بین کلاس‌ها از جلسات فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی استفاده می‌کنند.

رعدتاک

آموزش باتوجه به ظرفیت‌های جسمی و فیزیکی افراد وجه تمایز رعد با سایر مراکز آموزشی است. در این مرکز از سال ۱۳۹۰ نخستین دانشگاه مناسب‌سازی‌شده برای افراد دارای معلولیت نیز تأسیس شد. بخش اشتغال و کاریابی در سال ۹۴ و مرکز حمایت‌شده برای شاغلین دارای معلولیت در سال ۹۶ تأسیس شد.

ازجمله همراهان متعدد درکنار رعد می‌توان اسنپ را نام برد که این همراهی از سال ۹۵ شروع شده است. ژوبین علاقبند، مدیرعامل اسنپ، از سخنرانان در رویداد دیروز مؤسسه رعد بود. وی درارتباط‌با ارائه‌ی خدمات به معلولین گفت:

ما این کار را با معافیت افراد دارای معلولیت برای پرداخت کمیسیون شروع کردیم. دو سال پیش، تعداد ۲ هزار نفر از رانندگان اسنپ دارای معلولیت بودند؛ جالب اینجا است که اکنون و ۲ سال پس از آن تاریخ، این رقم به ۱۱ هزار نفر رسیده است.

از زمان معافیت این افراد از پرداخت کمیسیون تابه‌حال، ۲۰ میلیون سفر توسط آن‌ها انجام شده که این کاری کوچک برای درگیر کردن افراد دارای معلولیت در جامعه است.

۱۲ آذر، در روز جهانی معلول نیز با طرح «با شما در حرکتیم» ۲۰ درصد تخفیف تا سقف ۶ هزار تومان تا پایان سال را به این افراد اختصاص دادیم. این هزینه و هزینه‌ی معافیت کمیسیون از راننده کسر نمی‌شود، بلکه شرکت هزینه را پرداخت می‌کند و در مورد معافیت کمیسیون، اکنون هزینه‌ی پرداخت‌شده توسط شرکت به ۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

ما سعی کرده‌ایم استفاده از اپلیکیشن اسنپ را برای افراد نابینا و کم‌بینا مناسب‌سازی کنیم و هم‌اکنون نیز درحال بهبود و ارتقای چنین قابلیت‌هایی هستیم. برای آینده نیز برنامه‌هایی داریم که با مراکزی مانند شهرداری صحبت‌هایی کرده‌ایم تا مکان‌هایی مانند پارک‌ها که اکنون برای معلولین قابل دسترسی نیست را برای‌شان مناسب‌سازی کنیم. ما باید زیرساخت‌هایی را فراهم کنیم تا افراد دارای معلولیت هم مثل بقیه در فعالیت‌های آموزشی، اجتماعی و تفریحی شرکت کنند.

نظر شما در ارتباط‌با مناسب‌سازی فضاهای مختلف برای افراد دارای معلولیت چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع