پلتفرم GDSA در راه است؛ رقیب چینی گوگل پلی استور

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت های چینی هواوی، شیائومی، ویوو و اوپو در حال ایجاد یک پلتفرم جدید به نام GDSA هستند تا بدین ترتیب وابستگی خود به سرویس هایی همچون گوگل پلی استور را کاهش دهند.

تداوم داستان تحریم هواوی، به یک بازی شطرنج بزرگ، با حرکات دقیق از سوی هر دو طرف صفحه تبدیل شده است. ظاهرا بزرگ ترین مشکل فعلی هواوی، عدم بهره گیری از برنامه های ثالث پرطرفدار در فهرست اپلیکیشن های خود است. اما طبق اخبار جدید، هواوی با تولیدکنندگان بزرگ گوشی های هوشمند چینی یعنی شیائومی، ویوو و اپو، تشکیل یک تیم داده تا به نحوی بر این مشکل غلبه کند. راه حل این تیم، پلتفرم جدید GDSA (اتحادیه سرویس توسعه دهنده جهانی) نامیده می شود، که هدف آن، ارایه راهی برای توسعه دهندگان بین المللی جهت انتقال اپلیکیشن ها و محتویات خود به طور همزمان به اپ استورهای متعلق به این چهار شرکت بزرگ است.  

ظاهرا پلتفرم جدید GDSA در ماه مارس راه اندازی می شود و نواحی متعددی از جمله هندوستان، اندونزی، مالزی، روسیه، اسپانیا، تایلند، فیلیپین و ویتنام را هدف قرار می دهد. هدف اصلی این اتحادیه، فراهم آوردن یک پلتفرم مستقیم برای توسعه دهندگان اپلیکیشن است، به نحوی که بتوانند به طور همزمان، برنامه های خود را در اپ استور مربوط به چهار تولیدکننده بزرگ بارگذاری کنند. بازی ها، موسیقی، فیلم ها، کتاب ها و مجلات از جمله دسته بندی های دیگری هستند که می توانند از قابلیت GDSA بهره مند شوند.

اتحادیه سرویس توسعه دهنده جهانی متعهد به ارایه سرویس های مستقیم، از جمله توزیع محتوا، پشتیبانی از ساخت، بازاریابی، تبلیغ برند و کسب درآمد برای توسعه دهندگان جهانی است.

پلتفرم جدید GDSA یک گام به سوی استقلال و عدم وابستگی شرکت های چینی به گوگل و فروشگاه انحصاری آن در بازارهای بین المللی به حساب می آید. در نهایت باید گفت این پروژه هنوز عملی نشده است؛ بنابراین نمی توان چندان به آن امیدوار بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع