انتشار تصویری از گوگل پیکسل 2 XL با سیستم عامل اندروید 11

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – به تازگی تصویری در فضای آنلاین منتشر شده که نشان می دهد کمپانی گوگل در حال کار روی سیستم عامل اندروید 11 و بررسی آن در گوشی پیکسل 2 XL است.

علیرغم این که هنوز چند ماه به عرضه رسمی اندروید 11 باقی مانده، اما بدون تردید گوگل در حال فعالیت روی نسخه جدید سیستم عامل موبایل خود است. برای اثبات این ادعا، می توان به تصویر منتشر شده از گوشی پیکسل ۲ XL اشاره کرد. در منوی تنظیمات این گوشی، نسخه ای از اندروید با نام R به چشم می خورد.

اندروید 11 روی گوشی پیکسل ۲ XL

این تصویر به احتمال زیاد به یکی از نخستین آزمایش های انجام شده روی اندروید جدید توسط توسعه دهندگان، جهت عیب‌یابی آن مربوط می شود. اما از طرف دیگر، انجام آزمایش روی گوشی قدیمی پیکسل ۲ XL که بیش از دو سال از عرضه آن می گذرد، نشان می دهد که این دستگاه احتمالا در آینده، قادر به دریافت Android 11 خواهد بود. گوگل معمولا نسخه های آزمایشی سیستم عامل خود را در ماه مارس به توسعه دهندگان عرضه می کند. معرفی رسمی اندروید جدید در بهار و در کنفرانس I/O صورت می گیرد. هرچند که در سال جاری، این کنفرانس در ماه مه برگزار می شود.

سیستم عامل اندروید 11

طبق گزارش های منتشر شده در رسانه های مختلف، یکی از ویژگی های اندروید 11، حذف محدودیت اندازه فایل ۴ گیگابایتی برای ویدیوهای ضبط شده است. گوگل در سال ۲۰۱۴ محدودیت 4 گیگابایتی را برای MediaMuxer و MPEG4 riter در اندروید، با هدف همگام سازی ویدیوها و کمک به ذخیره سازی در قالب فایل های MP4 تعیین کرد. در آن زمان، کارت های حافظه SD هنوز پرطرفدار بوده و اکثر گوشی های موبایل از قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 4K پشتیبانی نمی کردند. یعنی اگر حجم ضبط ویدیو به بیش از 4 گیگابایت می رسید، این ویدیو به فایل های متعددی تفکیک می شد. البته تفکیک فایل ویدویی به چندین فایل مختلف، منفعت خاصی برای پردازش و بارگذاری ویدیو ندارد.

به هر حال، حداکثر اندازه فایل، بستگی به تولیدکننده دارد. مثلا ضبط یک ویدیو با کیفیت 4K به وسیله گوشی پیکسل 4، به فایل هایی با حداکثر اندازه 3.7 گیگابایت تفکیک می شود. همچنین ضبط فیلم به وسیله گوشی شیائومی Mi 9 SE با محدودیت 2.53 صورت می گیرد که در صورت بزرگتر شدن فایل، تفکیک می شود. بنابراین محدودیت 4 گیگابایتی روی یک فایل منفرد، مشکلی بوده که بسیاری منتظر رفع آن هستند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع