اپل در لپ تاپ های مک بوک از پردازنده های AMD استفاده می کند؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – یک حساب کاربری به تازگی شایعه کرده که اپل در حال بررسی کارکرد پردازنده های AMD در لپ تاپ های مک بوک با سیستم عامل macOS کاتالینا است.

با توجه به یافته ها و گزارش های اخیر در خصوص وجود نام پردازنده های AMD در کد مربوط به نسخه های آزمایشی سیستم عامل macOS کاتالینا، احتمال می رود که اپل در حال بررسی و آزمایش این پردازنده ها در کامپیوترهای مک بوک باشد. یک حساب کاربری در ردیت و همینطور توییتر به نام rogam، به تازگی قطعه کدهای کوچکی را به نمایش گذاشته که در آن ها نام چند پردازنده ام ای دی به چشم می خورد.  برای مثال، یک کدنام به صورت Renoir نوشته شده که به تراشه های سری 4000 جدید رایزن AMD مربوط می شود.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط این کاربر، اپل ممکن است لپ تاپ های مک بوک را با تراشه های AMD عرضه کند. وب سایت MacRumors در این باره نوشت که هیچ مدرکی دال بر تصمیم اپل برای بهره گیری از این پردازنده ها در دسترس نیست. در حقیقت این کمپانی بزرگ آمریکایی به احتمال زیاد از تراشه های سفارشی و انحصاری خود در دستگاه های مک استفاده خواهد کرد. طبق گزارش وب‌سایت بلومبرگ در سال 2018، اپل قصد دارد تا در سال 2020، لپ تاپ های خود را به استفاده از پردازنده های مبتنی بر ARM سوق دهد.

با تمام این اوصاف، احتمال آزمایش تراشه های رایزن ای ام دی نشان می دهد که این تجهیزات در چند اسل اخیر به چه اندازه پیشرفت کرده اند. تراشه های دسکتاپ AMD در سال 2019 نسبت به تراشه های اینتل برتری پیدا کرده و جالب اینکه تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی جهت تامین پردازنده های خود به ای ام دی درخواست داده اند. به عنوان مثال، مایکروسافت در لپ تاپ سرفیس 15 اینچی خود از یک پردازنده رایزن سفارشی استفاده کرده که با همکاری ای ام دی طراحی و ساخته شده است.   

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع