حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

موتورولا گوشی‌های هوشمند موتو G8 Power و موتو G Stylus را معرفی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوشی‌های هوشمند جدید موتو G8 Power و موتو G Stylus، با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۵ و نمایشگر ۶٫۴ اینچی +FHD، قیمتی مقرون‌به‌صرفه خواهند داشت.

اخیرا بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه از سری موتو G موتورولا فروخته شده تا این محصولات تبدیل‌به موفق‌ترین سری از گوشی‌های هوشمند شرکت یادشده شوند. اکنون نیز جدیدترین میان‌رده‌های موتورولا تحت مدل‌های موتو G8 Power و موتو G Stylus معرفی شدند. موتو G8 Power یک باتری غول‌پیکر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و مدل دوم همان‌گونه که از نام آن پیدا است، با یک قلم استایلوس روانه‌ی بازار می‌شود. هر دو محصول، نمایشگر ۶٫۴ اینچی داشته و با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۵ و قیمتی بسیار مناسب همراه خواهند بود.

موتو G Stylus موتورولا

موتو جی استایلوس به‌لطف قلم استایلوسی که درون خود جای داده است، محصول هیجان‌انگیزتری نسبت‌به موتو G8 Power به‌شمار می‌آید. این اولین‌بار است که موتورولا در محصولاتش از قلم استایلوس استفاده می‌کند. بااینکه قلم استایلوس موتورولا درقیاس با قلم‌های S Pen سامسونگ حساسیت کمتری به فشار دارد و با بلوتوث کار نمی‌کند، کاربران همان استفاده‌ی اساسی را با قیمتی به‌مراتب پایین‌تر از این محصول خواهند داشت. همچنین موتورولا اپلیکیشن خودش با نام موتو نوت (Moto Note) را نیز در دستگاه G Stylus اضافه کرده است تا کاربر به‌محض خارج‌کردن قلم استایلوس از محفظه‌ی تعبیه‌شده در گوشه‌ی پایین و سمت راست دستگاه، بتواند یادداشت‌نویسی کرده و خلاصه‌ی آن‌چیزی که می‌خواهد را بنویسد. همچنین یک منوی با دسترسی سریع و قابلیت شخصی‌سازی وجود دارد که چندین میان‌بر را برای راحتی کاربران مهیا می‌کند.

موتو جی استایلوس / Moto G Stylus

نمایشگر موتو جی استایلوس در اندازه‌ی ۶٫۴ اینچ از نوع IPS و با رزولوشن +FHD است که روزنه‌ی مخصوص دوربین سلفی آن، سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی را در خود جای داده است. درنهایت نسبت تصویر در نمایشگر محصول جدید موتورولا، ۱۹:۹ خواهد بود.

در ادامه بخوانید:

در پنل پشتی، حسگر اثرانگشت به‌زیبایی درون لوگوی موتورولا جای گرفته و سه دوربین با چیدمانی عمودی وظیفه‌ی ثبت تصاویر را برعهده دارند. دوربین اصلی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل بوده و یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی فوق‌عریض با نام Action Camera در پنل پشتی تعبیه شده است؛ دوربینی که میراثی از گوشی هوشمند موتو One Action به‌شمار می‌آید. ذکر این نکته لازم است که این حسگر یک دوربین اختصاصی فیلم‌برداری است و  قابلیت عکس‌برداری ندارد. دوربین سوم نیز ۲ مگاپیکسل و از نوع ماکرو بوده و حداقل فاصله‌ی فوکوس آن ۲ سانتی‌متر است.

در زیر بدنه، یک تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۵ در کنار حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی تعبیه شده است و از طریق درگاه micro SD می‌توان فضای ذخیره‌سازی را افزایش داد. ظرفیت باتری موتو جی استایلوس ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که با توان ۱۰ وات ازطریق کابل USB-C شارژ می‌شود. گوشی هوشمند یادشده، از اندروید ۱۰ بهره می‌برد و مجموعه قابلیت‌های Moto Actions را دارا است. از دیگر قابلیت‌های این دستگاه می‌توان جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، بلوتوث نسخه‌ی ۵ و درگاه سیم‌کارت Hybrid Dual را نام برد که مورد آخر باعث شده موتو جی استایلوس توانایی پشتیبانی هم‌زمان از دو سیم‌کارت نانو یا یک سیم‌کارت به‌همراه کارت حافظه‌ی microSD را داشته باشد.

موتو جی استایلوس / Moto G Stylus

گوشی هوشمند Moto G Stylus با قیمت ۲۹۹ دلار به‌فروش خواهد رسید و عرضه‌ی آن از اواخر فصل پاییز سال میلادی جاری آغاز می‌شود. تاکنون محصول یادشده تنها در وب‌سایت موتورولا در ایالات متحده لیست شده است، اما فروش آن در سایر نقاط جهان نیز به‌زودی آغاز خواهد شد؛ بااین‌حال هنوز جزئیات فروش آن در کشورهای دیگر مشخص نیست.

موتو G8 Power

نمایشگر گوشی هوشمند موتو G8 Power همانند جی استایلوس، در اندازه‌ی ۶٫۴ اینچ از نوع IPS و با رزولوشن +FHD است و به‌مانند محصول دیگر موتورولا، روزنه‌ی مخصوص دوربین سلفی در  این گوشی نیز سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی در خود جای داده؛ با این تفاوت که در موتو جی ۸ پاور اسپیکرهای دوگانه به کار گرفته شده است.

موتو جی 8 پاور / Moto G8 Power

در پنل پشتی، ماژول دوربین چهارگانه‌ای وجود دارد که حسگر اصلی آن ۱۶ مگاپیکسل بوده و رزولوشن حسگر دوم ۸ مگاپیکسل و از نوع فوق‌عریض با زاویه‌ی دید ۱۱۸ درجه است. دوربین سوم نیز از نوع تله‌فتو با رزولوشن ۸ مگاپیکسل بوده و بزرگ‌نمایی اپتیکال ۲ برابری دارد. درنهایت دوربین چهارم مشابه‌با جی استایلوس، از نوع ماکرو و با رزولوشن ۲ مگاپیکسل است. در این دستگاه، اسکنر اثرانگشت همچون جی استایلوس در پنل پشتی و در پشت لوگوی موتورولا جای گرفته است.

قلب پردازشی موتو جی ۸ پاور، اسنپدراگون ۶۶۵ و حافظه‌ی رم دستگاه مذکور ۴ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن، ۶۴ گیگابایت است. این امکان نیز مهیا شده تا از طریق درگاه microSD فضای ذخیره‌سازی را افزایش داد. همچنین موتورولا این‌گونه تبلیغ می‌کند که موتو جی ۸ پاور ضدآب است، اما درعمل، این دستگاه از استاندارد IP برخوردار نیست.

یکی از ویژگی‌های کلیدی میان‌رده‌ی مذکور، ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است که به‌همراه یک شارژر ۱۸ واتی عرضه می‌شود. استفاده از پردازنده‌ای با توان مصرفی پایین می‌تواند دلیلی‌بر ادعای موتورولا مبنی‌بر کارکرد دستگاه به‌مدت ۳ روز پس از هربار شارژ کردن باشد. درنهایت، موتو جی ۸ پاور از اندروید ۱۰ بهره می‌برد.

موتو جی 8 پاور / Moto G8 Power

موتو G8 Power در رنگ‌های Smoke Black و Capri Blue و با قیمت ۲۴۹ دلار در ایالات متحده روانه‌ی بازار خواهد شد. همانند جی استایلوس، انتظار می‌رود گوشی هوشمند یادشده در اواخر بهار عرضه شود. همچنین دستگاه مذکور در بریتانیا نیز ازطریق فروشگاه آنلاین آمازون و با قیمت ۱۱۴ پوند به‌فروش خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود از روز اول ماه آوریل، فروش آنلاین موتو G8 Power آغاز شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع