سامسونگ به‌خاطر نگرانی از ویروس کرونا، درباره حضور در MWC 2020 تجدید نظر می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ هم مانند دیگر تولیدکننده‌های موبایل تصمیم به کاهش ابعاد حضور خود در نمایشگاه MWC امسال گرفت و مدیران کمتری را به بارسلون می‌فرستد.

سامسونگ جدیدترین شرکتی است که از کاهش سطح حضور در نمایشگاه MWC 2020 خبر می‌دهد؛ خبری که موج جدیدی از نگرانی را برای بزرگ‌ترین نمایشگاه موبایل جهان به راه می‌‌اندازد. طبق اخبار رسیده از منابع نزدیک به غول کره‌ای، مدیران شرکت درحال بررسی گزینه‌های گوناگون درباره‌ی حضور در نمایشگاه بارسلونا هستند. ظاهرا بسیاری از کارمندان دفاتر مرکزی سامسونگ در آمریکا و کره‌ی جنوبی، سفر خود را به اسپانیا لغو کرده‌اند.

در هفته‌ی گذشته حداقل سه شرکت به‌خاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا از حضور در MWC انصراف دادند و تعدادی دیگر نیز تصمیم به حضوری متفاوت نسبت به سال‌های گذشته گرفته‌اند. از تصمیم‌های مهم شرکت‌های تولیدکننده‌ی موبایل در نمایشگاه پیش‌رو می‌توان به قرنطینه‌ی اجباری مدیران چینی دو هفته پیش از مراسم اشاره کرد.

در ادامه بخوانید:

سامسونگ تا روز جمعه‌ی گذشته تصمیم داشت تا علاوه بر حضور در نمایشگاه امسال بارسلونا، غرفه‌ای اختصاصی نیز داشته باشد. ازطرفی منابع آگاه می‌گویند که مدیران در لحظه‌های آخر تصمیم خود را تغییر داده‌اند و سعی در کاهش ابعاد حضور دارند. به‌هرحال نمایشگاه MWC هرسال میزبان بیش از ۱۰ هزار بازدیدکننده است و تصمیم غول کره‌ای نسبت به آن، پیامدهای گسترده‌ای دارد. تاکنون هیچ‌یک از مدیران سامسونگ نسبت به ادعاهای مطرح‌شده نظری منتشر نکرده‌اند.

سامسونگ تنها شرکتی نیست که درباره‌ی حضور در MWC 2020 تجدید نظر می‌کند، اما قطعا بزرگ‌ترین شرکت محسوب می‌شود. آن‌ها صدرنشین فهرست بزرگ‌ترین فروشنده‌های گوشی هوشمند در جهان هستند و در سال‌های پیش همیشه جدیدترین گجت‌های خود را در بارسلونا معرفی می‌کردند. البته کره‌ای‌ها در چند سال اخیر رویداد اختصاصی آنپکد را طراحی کردند که پیش از MWC برگزار می‌شود و به معرفی جدیدترین محصولات در دسته‌ی گوشی هوشمند اختصاص دارد. کره‌ای‌ها در روز سه‌شنبه‌ی هفته‌ی جاری رویداد آنپکد ۲۰۲۰ را برگزار و در سان‌فرانسیسکو غول‌هایی همچون گلکسی S20 و گلکسی Z فلیپ را رونمایی می‌کنند.

ویروس کرونا جدید که علائمی شبیه به ذات‌الریه دارد، ابتدا در ماه دسامبر در شهر ووهان چین گزارش شد. این تهدید پزشکی که اکنون به‌نام 2019nCoV شناخته می‌شود تاکنون ۳۵۰۰۰ شهروند چینی را مبتلا کرده و باعث مرگ بیش از ۸۰۰ نفر شده است. ویروس کرونا جدید به کشورهای دیگر همچون آمریکا و ژاپن و استرالیا نیز سرایت کرد. مقام‌های قانونی در سرتاسر جهان، سفرها را محدود کرده و قوانین جدی و گسترده‌ی قرنطینه را اجرا کرده‌اند.

Coronavirus / ویروس کرونا چینی

شیوع ویروس کرونا جدید، اثر دامنه‌داری در سرتاسر جهان داشت و اهمیت گسترده و پیوستگی دنیای فناوری را نشان داد. شرکت‌های چینی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های گوشی موبایل در جهان هستند و همچنین نقشی مهم در زنجیره‌ی توزیع و تأمین قطعات و مونتاژ محصولات نهایی دارند. نگرانی از شیوع ویروس کرونا، تاکنون باعث تعطیلی کارخانه‌های بسیاری شده و قرنطینه شدن ۱۱ میلیون نفر را در ووهان به‌همراه داشته است. بسیاری از شرکت‌های فناوری بین‌المللی نیز فروشگاه‌های خود را در چین تعطیل کرده و محدودیت‌های جدی سفر وضع کرده‌اند.

کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا شرکت‌های متعدد را از سرتاسر جهان گردآوری می‌کند که بسیاری از آن‌ها، از فرصت نمایشگاه برای معرفی جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند. امسال پیش‌بینی می‌شود که گوشی‌های 5G از تمامی تولیدکننده‌های اندرویدی در نمایشگاه حضور داشته باشند. به‌هرحال تمامی پیش‌بینی‌ها و امیدها پیرامون نمایشگاه پیش‌روی بارسلونا، اکنون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، سیاست‌های جدی پیشگیری و بهداشت و سلامت اجرا می‌کنند

تاکنون شرکت‌هایی همچون ال‌جی، اریکسون و انویدیا از حضور در MWC انصراف داده‌اند. ZTE کنفرانس خبری خود را لغو کرده و هواوی و اوپو نیز مدیران خود را ۱۴ روز پیش از سفر به بارسلونا قرنطینه خواهند کرد. اوپو همچنین رویکردی جدی‌تر دارد و دمای بدن هر شرکت‌کننده در رویداد را برای شناسایی احتمالی ابتلا به ویروس کرونا آزمایش می‌کند. در مجموع همه‌ی شرکت‌های حاضر هم برای حفظ سلامت کارمندان و شرکت‌کننده‌ها در نمایشگاه، سیاست‌های بهداشتی و سلامتی جدی در پیش می‌گیرند.

در مجموع تمامی شرکت‌های فعال در صنعت موبایل، درحال تصمیم‌گیری مجدد و تجدیدنظر در برنامه‌ی حضور در MWC 2020 هستند. افراد نزدیک به شرکت‌ها ادعا می‌کنند که شاید باز هم به تعداد شرکت‌های انصرافی از نمایشگاه افزوده شود و احتمال کاهش ابعاد حضور بازیگران دیگر نیز وجود دارد. برخی شرکت‌ها احتمالا سفر مدیران خود از چین و آمریکا را لغو کرده و برای غرفه‌ها و رویدادهای خبری از کارمندان اروپایی استفاده می‌کنند. بسیاری دیگر نیز تصمیم‌گیری درباره‌ی سفر به بارسلونا را به خود مدیران واگذار کرده‌اند.

اگر سامسونگ به‌ یک‌باره تصمیم به عدم حضور در نمایشگاه MWC امسال بگیرد، قطعا پیامدهای عظیمی در صنعت رخ خواهد داد. تحلیل‌گران اعتقاد دارند درصورت رخ دادن چنین اتفاقی، قطعا تعداد بازدیدکننده‌ها از نمایشگاه نیز کاهش می‌یابد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع