تصاویر تبلیغاتی گوشی ال جی V60 ThinQ لو رفت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

قبل از آنکه شیوع ویروس کرونا ال جی  را از حضور در کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلونا اسپانیا منصرف کند، این شرکت کره‌ای تصیم داشت گوشی ال جی V60 ThinQ را در این رویداد معرفی نماید. حالا این دستگاه و سایر محصولات ال جی قرار است در رویدادهای جداگانه‌ای در ماه‌های آینده رونمایی شوند. امروز ایوان بلاس افشاگر مطرح، تصاویر تبلیغاتی ال جی را برای این گوشی منتشر کرد که برخی از مشخصات آن را آشکار می‌کنند.

اول اینکه، ال جی V60 ThinQ برخلاف آنچه که در تصاویر مشاهده می‌شود، دارای پنل پشت براق نخواهد بود. این به خاطر آن است که ال جی در این تصاویر خواسته نمایش برخی از قابلیت‌های گوشی را راحت‌تر کند. برای مثال، ما حالا می‌دانیم که ال جی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در داخل  V60 استفاده خواهد کرد که هم‌اندازه‌ی باتری به کار رفته بر روی سامسونگ گلکسی اس۲۰ اولترا ۵G است. تصاویر همچنین نشان می‌دهند که V60 ThinQ در لبه پایینی خود، یک جک هدفون ۳.۵ میلیمتری، اسپیکر و یک پورت USB نوع C دارد. در تصاویر می‌بینیم که این هندست در پشت خود، چهار میکروفون و یک چیدمان دوربین چهارگانه خواهد داشت. از آنجاییکه در تصاویر، اسکنر اثر انگشت مشخص نیست، این حسگر احتمالا در داخل نمایشگر قرار گرفته است.

ال جی امسال سال سختی در رقابت با سامسونگ خواهد داشت

ال جی V60 ThinQ احتمالا مجهز به صفحه‌نمایش تخت ۶.۷ تا ۶.۹ اینچی با یک ناچ U شکل در قسمت بالا وسط نمایشگر و چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ خواهد بود. همچنین قابلیت Hand ID که بر روی ال جی G8 ThinQ ارائه شده بود، در V60 وجود نخواهد داشت.

با این قابلیت، کاربران می‌توانند دستان خود را روبه‌روی دوربین جلو بگیرند تا دستگاه خود را آنلاک کنند. گوشی سپس شکل، ضخامت و سایر مشخصات فیزیکی رگ‌های کف دست کاربر را تشخیص می‌دهد. نبود این قابلیت بر روی V60 ThinQ نشان می‌دهد که این هندست برخلاف G8 ThinQ، به ژست‌های دست برای جواب دادن به تماس‌ها، کنترل پخش موزیک و گرفتن سلفی، پاسخ نخواهد داد.

حالا که صحبت از ال جی G8 ThinQ شد باید بگوییم که مدل بعدی آن یعنی ال جی G9 ThinQ طبیعتا باید همزمان با سری گلکسی اس۲۰ سامسونگ معرفی بشود. اما ظاهرا شرکت کره‌ای در حال تغییر زمان عرضه آن است. ال جی احتمال دارد که بعد از عرضه این گوشی، به سری G خود خاتمه دهد و آن را با یک برند کاملا جدید  در نیمه دوم سال جایگزین کند. درهرحال، شکی نیست که ال جی نیاز به ایجاد تغییراتی در کسب و کار زیان‌ده گوشی‌های هوشمند خود دارد. واحد موبایل این شرکت در سال ۲۰۱۹ حدود ۸۵۸ میلیون دلار ضرر داشته است. ال جی، فروش‌های ضعیف خود در خارج از کره جنوبی را دلیل ضرر ۲۸۰ میلیون دلاری شرکت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ عنوان کرده است.

به نظر می‌رسد که ال جی هم مانند شرکت HTC مشکلاتی در جذب مشتری دارد. و در شرایطی که کاربران اندروید از همین حالا برای گلکسی اس۲۰ اولترا ۵G رویاپردازی می‌کنند، سال ۲۰۲۰، سالی نخواهد بود که ال جی بتواند فاصله خود را با سامسونگ کم کند.

ال جی V60 ThinQ گرچه گوشی تاشو نخواهد بود، اما یک نمایشگر دوگانه با لولای بازطراحی‌شده خواهد داشت. سال گذشته، نمایشگر دوگانه‌ای برای ال جی V50 ThinQ ارائه شد که لولای ۳۶۰ درجه‌ای داشت و به کاربران اجازه می‌داد تا با استفاده از صفحه بالای آن، بازی‌های ویدئویی موبایلی را در حالت افقی بازی کنند و از صفحه پایین برای کنترل‌های مجازی بهره بگیرند. در بازطراحی این نمایشگر دوگانه سعی خواهد شد تا فاصله عریض بین دو نمایشگر باریک‌تر شود. باید توجه داشته باشیم که هنوز تفاوت‌های بزرگی بین گوشی‌های تاشو و هندستی با نمایشگر دوگانه وجود دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع