حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آمازون از نقش ترامپ در پروژه JEDI اظهار نارضایتی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی آمازون معتقد است که رییس جمهور ترامپ، در رسیدن پروژه JEDI به مایکروسافت نقش داشته و به همین دلیل شکایت نامه ای را علیه وی تنظیم کرده است.

بر هیچ کس پنهان نیست که آمازون از تصمیم پنتاگون برای اعطای پروژه 10 میلیارد دلاری JEDI (قرارداد مشترک زیرساخت دفاعی) به کمپانی مایکروسافت، چندان خشنود نشده است. حال طبق گزارش CNBC، این شرکت قصد دارد تا رییس جمهور آمریکا و شش مسئول دولتی دیگر را استیضاح کند. آمازون می خواهد ترامپ را در خصوص دخالت وی در پروسه مناقصه، از جمله مکالمات محرمانه و خصوصی، دستورالعمل های تعیین شده برای اعطای پروژه و تلاش های انجام شده برای آسیب رساندن به آمازون و AWS مورد بازخواست قرار دهد.   

در اسناد دادگاهی افشا شده در روز دوشنبه، آمازون اظهار داشته که به دنبال استیضاح و در واقع عزل افرادی است که در پروسه ناعادلانه گزینش JEDI نقش داشته اند، مثل دانا دیزی (مدیر ارشد اطلاعات وزارت دفاع)، مارک اسپر (وزیر دفاع) و جیمز ماتیس (وزیر دفاع قبلی).

پروژه JEDI

بخش دفاع (DoD) در اکتبر سال گذشته، قرارداد 10 میلیارد دلاری JEDI را با کمپانی مایکروسافت منعقد کرد. هدف این پروژه، مدرنیزه کردن زیرساخت ابری DoD و اتصال به بخش های مختلف در آژانس بوده که در حال حاضر شامل بیش از 500 ابر مجزا می شود. به محض انعقاد این قرارداد، آمازون سریعا دست به کار شد و شکایت نامه ای را تنظیم کرد. این شرکت مدعی بوده که ترامپ به دلیل کینه شخصی از آمازون، این پروژه چند میلیارد دلاری را به مایکروسافت سپرده است. سخنگوی بخش سرویس های وب آمازون در مصاحبه ای با CNBC چنین می گوید:

ترامپ بارها و بارها تمایل خود نسبت به سوءاستفاده از منصب به عنوان رییس جمهور و فرمانده، جهت دخالت در امور دولتی، از جمله تدارکات فدرالی، را با هدف رسیدن به مقاصد شخصی نشان داده است. حفظ اطمینان عمومی در پروسه تدارکات ملی، مستلزم شناسایی و تکمیل سوابق اداری است، خصوصا در پرتوی دستور رییس جمهور برای نابودی آمازون! اما پرسش اصلی این است که آیا رییس جمهور ایالات متحده آمریکا حق استفاده از بودجه DoD جهت برآورد اهداف سیاسی و شخصی خود را دارد یا خیر؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع