حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تولید آیفون در کارخانه‌های فاکسکان با تنها ۱۰ درصد نیروی کار از سر گرفته شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شیوع ویروس کرونا تولید گوشی‌های هوشمند در داخل کشورچین را تحت تاثیر قرار داده است و ممکن است میزان تولیدات هندست در سه ماهه اول امسال تا ۵۰ درصد کاهش یابد، اما گزارش جدیدی گفته است که آیفون‌های اپل هنوز کورسوی امیدی دارند.

فقط ۱۰ درصد از نیروی کار فاکسکان به کارخانه‌ها برگشته‌اند

رویترز ادعا کرده است که شرکت فاکسکان که از تامین‌کنندگان اصلی اپل است، مجوز ازسرگیری تولیدات خود در بزرگترین کارخانه آیفون این شرکت در شهر شن‌ژن چین را گرفته است. این شرکت به خاطر شیوع ویروس کرونا مجبور شده بود که برنامه تولید خود را یک هفته متوقف کند.

یک منبع آگاه گفته است که تاکنون حدود ۱۶ هزار کارگر به کارخانه‌های فاکسکان برگشته‌اند. این تعداد، فقط ۱۰ درصد از کل کارکنان شرکت محسوب می‌شود و هنوز تعداد بسیار زیادی از آن‌ها به سر کار خود برنگشته‌اند.

مدیران این شرکت چینی سخت در حال تلاش هستند تا با مقامات محلی صحبت کنند تا اجازه دهند کارگران بیشتری به سر کار خود برگردند. این گفتگوها ظاهرا تا به حال موفقیت‌آمیز نبوده‌اند.

شرکت فاکسکان از دولت چین درخواست کرده بود تا اجازه دهد تولیدات خود را در شهر شن‌ژن از سر بگیرد، اما مقامات چینی این درخواست را به خاطر مسائل بهداشتی رد کرده بودند. حالا این شرکت سخت در تلاش است تا استانداردهای بهداشتی و کنترل ویروس خود را تا قبل از بازرسی بعدی در اواخر این هفته بهبود ببخشد.

شیوع ویروس کرونا ممکن است معرفی آیفون ۹ را شدیدا تحت تاثیر قرار دهد

کارخانه‌های فاکسکان در شن‌ژن و ژنگ‌ژو مسئول تولید بخش بزرگی از گوشی‌های آیفون اپل هستند. بنابراین شیوع ویروس کرونا می‌تواند تاثیر بزرگی بر روی عرضه گوشی‌های کوپرتینویی‌ها بگذارد.

گفته می‌شود که اپل در طول چند ماه گذشته، دستگاه‌های زیادی از گوشی‌های آیفون XR و آیفون‌های ۱۱ و ۱۱ پرو را تولید و در انبارهای خود ذخیره کرده است. این کار می‌تواند تاثیر کوتاه‌مدت مشکلات به وجود آمده در زنجیره تامین را به حداقل برساند.
اما متاسفانه چنین چیزی را نمی‌توان در مورد آیفون ۹ گفت. این گوشی به تازگی  وارد تولید آزمایشی خود در چین شده و شروع تولید انبوه آن هم ظاهرا این هفته آغاز خواهد شد. اپل تولید ۳۰ میلیون دستگاه از این هندست را سفارش داده است.

بنابراین، کمبود خطوط تولید فعال در کارخانه‌های فاکسکان به این معنی است که معرفی آیفون ۹ ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد. انتظار می‌رود که اپل گوشی آیفون ۹ را در آخرین هفته ماه مارس معرفی کند، اما با توجه به شرایط پیش‌آمده، ممکن است که معرفی آن را تا مدتی به عقب بیندازد.

انتظار می‌رود تولید آیفون در سه ماهه کنونی ۱۰ درصد کاهش یابد

دیروز موسسه تحقیقاتی Trendforce، پیش‌بینی خود درباره میزان تولیدات آیفون در سه ماهه اول امسال را به خاطر شیوع ویروس کرونا تا حدود ۱۰ درصد کاهش داد. این موسسه حالا اعتقاد دارد که تولیدات آیفون در بین ماه‌های ژانویه و مارس، در مجموع ۴۱ میلیون دستگاه خواهد بود.

هرچند اپل درباره این موضوع چیزی نگفته است، اما این شرکت اخیرا پیش‌بینی درآمد خود در سه ماهه اول امسال را به خاطر شرایط به وجود آمده تغییر داد.

شرکت‌های رقیب اپل مانند سامسونگ، اکثر گوشی‌های خود را در خارج از چین تولید می‌کنند و این کار باعث شده تا از اثرات شیوع ویروس کرونا در امان بمانند. با وجود این، بسیاری از قطعات گوشی‌های هوشمند در داخل چین ساخته می‌شود و این موضوع می‌تواند باعث مشکلاتی بشود.

هواوی که در حال حاضر تنها رقیب اصلی اپل است، بخش بزرگی از تولید گوشی‌های خود را در چین انجام می‌دهد. این شرکت گفته است که با وجود شرایط پیش‌آمده، تولید دستگاه‌های خود را از هفته گذشته از سر گرفته است و کارخانه‌هایش هم اکنون مشغول کار هستند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع