حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپلیکیشن Close Contact Detector برای مبارزه با ویروس کرونا عرضه شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اپلیکیشن Close Contact Detector در کشور چین معرفی شد. این اپلیکیشن به کاربر اطلاع می دهد که با فرد مبتلا به ویروس کرونا در ارتباط بوده است.

ویروس کرونا تبدیل به یک بحران جهانی شده است. ویروسی که در چین قربانیان زیادی داشته و اقتصاد این کشور را با مشکل مواجه کرده است. به تازگی این کشور اپلیکیشن Close Contact Detector را عرضه کرده است. این برنامه به کاربر این موضوع را اطلاع می دهد که با فرد دارای بیماری ارتباط داشته است. کاربران با اسکن کد QR می توانند وضعیت خود را بررسی کنند.

پس از اسکن این کد، باید نام و شماره آیدی دولتی را وارد این اپلیکیشن کرد. سپس می توان 3 شماره آیدی دیگر را مورد بررسی قرار داد. بر اساس اعلام Xinhua، این برنامه شامل افرادی می شود که در یک کلاس حضور دارند و یا در یک خانه زندگی می کنند. درکل می توان اطلاعات افراد حاضر در یک محیط مشترک را توسط اپلیکیشن Close Contact Detector مورد بررسی قرار داد.

اپلیکیشن Close Contact Detector

در صورتی که این برنامه تشخیص دهد کاربر با فرد دارای بیماری کرونا در ارتباط بوده، به او اعلام می شود که در خانه بماند. رسانه Xinhua به صورت دقیق اعلام نکرده این برنامه دولتی چگونه کار می کند یا چگونه خطر ابتلا به بیماری را تشخیص می دهد. این اپلیکیشن از سوی بسیاری از نهادهای دولتی در چین حمایت می شود.

نیاز این برنامه به شماره آیدی نگرانی هایی را در میان کاربران به همراه داشته است. دولت چین به جاسوسی از شهروندان خود شهرت دارد. با وجود این موضوع، برخی به مرگ بیش از 1000 نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا اشاره می کنند و ارسال اطلاعات شخصی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس را چندان بااهمیت نمی دانند (ویروس کرونا چیست به همراه راه های مقابله با آن). باید دید این اپلیکیشن می تواند سرعت شیوع این بیماری را کاهش دهد یا خیر.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع