حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

رویداد MWC 2020 به‌دلیل مسئله و نگرانی از شیوع ویروس کرونا لغو شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با افزایش نگرانی‌های درباره‌ی شیوع ویروس کرونا و انصراف شرکت‌های مختلف، گروه GSM با انتشار بیانیه‌ای لغو MWC 2020 را اعلام کرد.

رویداد MWC 2020 برگزار نخواهد شد. پس از شیوع ویروس کرونا در ماه‌های گذشته و نگرانی‌های گسترده‌ی شرکت‌ها و دولت‌های مختلف بابت گسترش این ویروس، شاهد کناره‌گیری بسیاری از شرکت‌های نام‌و‌آشنای دنیای فناوری از بزرگ‌ترین رویداد موبایل سال بودیم. حال ساعاتی پیش گروه GSM به‌صورت رسمی و در بیانه‌ای، لغو برگزاری رویداد کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ را اعلام کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

به‌گزارش بلومبرگ، جان هافمن، مدیرعامل GSMA، برگزاری MWC 2020 را با مشکلات پیش‌‌آمده به‌دلیل ویروس کرونا را ناممکن توصیف کرد. این رویداد قرار بود ۲۴ فوریه (۵ اسفند) میزبان بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه‌ی موبایل و گوشی‌های هوشمند باشد تا جدیدترین دستاور‌دهای خود را معرفی کنند. هافمن در‌این‌باره گفت:

باتوجه‌به نگرانی‌های سلامتی و امنیتی درباره‌ی شیوع ویروس کرونا در بارسلونا و کشور اسپانیا، امروز تصمیم گرفتیم رویداد MWC 2020 را لغو کنیم. نگرانی‌های گسترده‌ی شرکت‌های حاضر و مردم بابت انتشار این ویروس برگزاری رویداد را برای GSMA غیرممکن کرد.

تا این لحظه ۴۲ هزار نفر آلوده به ویروس کرونا شناسایی و متأسفانه ۱۰۰۰ نفر نیز قربانی این ویروس شده‌اند. عموم آمار آلودگی و مرگ‌و‌میر به شهر ووهان و استان هوبی در کشور چین مربوط است؛ اما تاکنون گزارش‌هایی مبنی‌بر مشاهده‌ی ویروس کرونا در ۲۵ کشور دیگر نیز منتشر شده است. 

پیش‌تر GSMA با انتشار بیانیه‌ای، از اقدامات انجام‌شده برای تضمین سلامت حضار خبر داده بود. در این بیانیه، درکنار توصیه‌های بهداشتی مانند امتناع از‌دست‌دادن، ذکر شده بود واحد‌های پزشکی با تجهیزات مخصوص تمام حضار را بررسی خواهند کرد و افراد ساکن چین که کمتر از دو هفته‌ی پیش در این کشور حضور داشته‌اند، امکان شرکت در نمایشگاه را نخواهند داشت.

گروه GSMA را می‌توان بدنه‌ی تجارت دنیای موبایل دانست که با برگزاری رویداد MWC فرصت لازم را برای هزاران شرکت فعال در این حوزه به‌منظور برگزاری کنفرانس و گفت‌و‌گو و ارائه‌ی دستاور‌د‌های خود برای پیشرفت دنیای موبایل فراهم می‌کند. رویداد بزرگ MWC سالانه در شهر بارسلونا برگزار می‌شود که درآمد ۴۹۲ میلیون یورو درکنار ایجاد ۱۴،۱۰۰ فرصت شغلی پاره‌وقت را به‌ارمغان می‌آورد.

پیش‌تر با گسترش ویروس کرونا در سطح جهان و نگرانی‌های حاصل از آن، شرکت ال‌جی از غیبت خود در MWC 2020 خبر داده بود. درادامه، ZTE نیز کنفرانس خود در این رویداد را لغو کرد و شرکت اریکسون نیز شرکت‌نکردن در MWC را اعلام کرد. بااین‌همه، مشکلات اصلی زمانی آغاز شد که فهرست شرکت‌های انصرافی به‌مرور و به‌طور چشمگیری افزایش یافت. انویدیا، اینتل، ویوو، مدیاتک، سونی، آمازون، NTT دوکومو، سیسکو، نوکیا و HMD دیگر‌ شرکت‌هایی بودند که در هفته‌ی گذشته، به‌طوررسمی تمام برنامه‌هایشان برای حضور در MWC را لغو کردند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع