حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نت سنج پلاس، سایتی برای مشاهده پوشش و کیفیت اینترنت رونمایی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی سایتی به نام نت سنج پلاس برای مشاهده‌ی پوشش و کیفیت اینترنت خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی از راه‌اندازی سایتی به نام نت‌سنج‌پلاس (netsanjplus.ir) برای اولین بار در جهان خبر داد که از طریق آن می‌توان وضعیت پوشش، کیفیت و شکایات مردم را مشاهده کرد. او در توییت خود نوشت:

اولین بار در جهان

برای اینکه اپراتورها کیفیت اینترنت بهتری بهتون بدهند، سایت نت‌سنج‌پلاس رو راه‌اندازی کردیم. می‌تونید وضعیت پوشش و کیفیت و شکایات مردم رو ببینید به همراه روزانه هدیه‌ی یک‌سال اینترنت رایگان به ۵۰ نفر از ‌مشارکت‌کنندگان در نظارت بر سامانه و شبکه!

از امکانات سایت می‌توان به تست کیفیت و دسترسی اینترنت همراه، اینترنت پرسرعت (ADSL) و اینترنت بی‌سیم (TD-LTE) در سراسر کشور اشاره کرد. همچنین به منظور ارائه‌ی خدمات مطلوب‌تر، تمامی اطلاعات مربوط به کیفیت شبکه‌ی اپراتورهای ثابت و سیار، در این سامانه بصورت مداوم پایش می‌شود. در صفحه‌ی نخست سایت نیز نوشته شده است ۸۷ درصد از جمعیت ۸۰ میلیون نفری کشور به اینترنت پهن باند دسترسی دارند و ضریب نفوذ تلفن همراه از مرز ۱۳۹ درصد عبور کرده است. این آمار، گستردگی و پوشش سراسری ارتباطات در سراسر ایران را نوید می‌دهد.

وزیر ارتباطات پیش‌تر نیز اعلام کرده بود اقداماتی برای بهبود کیفیت اینترنت انجام داده است. او ساعاتی پیش از اعلام این خبر نیز بار دیگر این موضوع را اعلام کرد و گفت:

امشب تلاش ۲ساله‌ی همکارانم برای بهبود کیفیت اینترنت رونمایی می‌شود. همه ‌تلاش کردیم تا ۳۰۰هزار ایرانی متصل به اینترنت موبایل را به ۷۰میلیون برسانیم؛ در حدود ۴سال. برای رشد کسب‌وکار و برای مردم. رشدی بی‌نظیر در دنیا. به کیفیت اهتمام داشتیم اما از حالا یک جهش بزرگ را آغاز می‌کنیم.

با مراجعه به وب‌سایت نت‌سنج‌پلاس و پس از مشخص کردن موقعیت مکانی، می‌توان وضعیت اینترنت آن منطقه را در اپراتور‌های مختلف بصورت تقریبی مشاهده کرد که می‌تواند اطلاعاتی را برای افرادی که در پی خرید اینترنت هستند، ارائه کند.

وزیر ارتباطات با انتشار توییت دیگری یک نمونه خروجی از این سامانه را ارائه داد:

این یک خروجی تاکنون از «نت‌سنج‌پلاس» در محدوده‌ی سیدخندان در تهران است. همه‌ی خیابان‌ها و کوچه‌ها و جاده‌ها و روستاها رو گام‌به‌گام اومدیم، شش هزار سنجه‌ی اندازه‌گیری کیفیت -آنلاین- گذاشتیم؛ شکایات و نظرات شما رو هم منعکس کردیم تا دیگه کیفیت یک جعبه سیاه نباشه.

نت سنج پلاس

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع