سامسونگ گلکسی A، سامسونگ | تکفارس

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوشی‌های گلکسی A سامسونگ، موفقیت بزرگی برای این شرکت در پی داشته‌اند. این هندست‌ها ثابت کردند که اگر شرکتی دوربین‌های خوب و باتری بزرگی را بر روی یک گوشی میان‌رده با قیمت مناسب ارائه کنید، مشتریان حتما به سراغ آن خواهند رفت. مکس واینباخ (Max Weinbach) از توسعه‌دهندگان XDA، امروز توییتی را درباره برنامه‌های سامسونگ برای عرضه گوشی‌های گلکسی A01، گلکسی A11، گلکسی A21، گلکسی A51 و گلکسی S10 لایت در ایالات‌متحده منتشر کرد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

گلکسی A51 مجهز به دوربین چهارگانه است

گلکسی A01 در ماه دسامبر سال گذشته رونمایی شد و ظاهرا این ماه عرضه خواهد شد. این دستگاه یک گوشی رده‌پایین است و از نمایشگر ۵.۷ اینچی LCD با رزولوشن +HD و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ بهره می‌برد. این دستگاه یک پردازنده ۸ هسته‌ای ۶۴ بیتی، ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه قابل ارتقا دارد. در پشت آن یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و یک سنسور عمقی ۲ مگاپیکسلی و در جلو یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی وجود دارند. گلکسی A01 انرژی خود را از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌گیرد.

گلکسی A11 اخیرا تائیدیه FCC را دریافت کرده است و احتمالا مجهز به چیپست اسنپدراگون ۶۲۵ یا ۶۲۶ خواهد بود که نسبت به تراشه اگزینوس ۷۸۸۴ گلکسی A10 یک ارتقا محسوب می‌شود. گلکسی A11، یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های گلکسی A در سال جاری خواهد بود که این را می‌توان از روی رم ۲ گیگابایتی آن فهمید. این گوشی همچنین ۱۲۸ گیگابایت حافظه، سه دوربین در پشت و یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد داشت.

اما گلکسی A21 ممکن است ماه آینده با نمایشگر ۶.۳ اینچی Super AMOLED و رزولوشن +HD و نسبت تصویر ۱۹:۹ معرفی شود. در داخل این گوشی میان‌رده، یک چیپست اگزینوس هشت هسته‌ای با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه قابل ارتقا وجود دارد. سه دوربین پشت آن ۱۳/۸/۵ مگاپیکسلی و دوربین جلوی آن ۸ مگاپیکسلی است. گلکسی A21 یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد.

گلکسی A51 اواخر سال گذشته عرضه شد و مجهز به نمایشگر ۶.۵ اینچی Super AMOLED با رزولوشن +FHD و نسبت تصویر ۲۰:۹ است. این گوشی از چیپست اگزینوس ۹۶۱۱ و ۴/۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه قابل ارتقا بهره می‌برد. چهار دوربین در پشت آن وجود دارند که شامل یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و یک سنسور عمقی ۵ مگاپیکسلی می‌شوند. دوربین سلفی جلو ۳۲ مگاپیکسل است و باتری داخل گوشی ظرفیتی برابر ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد. این هندست هم اکنون در هند به قیمت معادل ۳۳۶ دلار آمریکا قابل خرید است.

گلکسی S10 لایت هم که اوایل این ماه عرضه شد، مجهز به صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی Super AMOLED با وضوح +FHD و نسبت تصویر ۲۰:۹ است و در داخل خود از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵، رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگاباتی بهره می‌برد. در پشت دستگاه یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و در جلوی آن هم یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی وجود دارند. باتری آن ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و اندروید ۱۰ را بر روی خود اجرا می‌کند.

به نظر می‌رسد که برخی از این مدل‌ها مانند گلکسی A51، قبل از عرضه در آمریکا، ابتدا در هند روانه بازار شده‌اند. این مسیری است که گوشی‌های گلکسی A در سال گذشته پیش گرفته‌اند و هیچ دلیلی هم وجود ندارد که سامسونگ بخواهد آن را به هم بزند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع