ویروس کرونا باعث لغو برگزاری کنفرانس بازاریابی جهانی فیسبوک شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نگرانی در رابطه با شیوع ویروس کرونا باعث شده است فیسبوک تصمیم به لغو همایش بازریابی جهانی خود بگیرد؛ کرونا پیش‌تر باعث لغو برگزاری MWC 2020 و CP+ 2020 نیز شده بود.

فیسبوک در اطلاعیه‌ای رسمی از لغو برگزاری کنفرانس بازاریابی جهانی خود به‌دلیل نگرانی درمورد شیوع ویروس کرونا خبر داده است. در ابتدا قرار بود کنفرانس بازاریابی جهانی فیسبوک در ماه مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸ – فروردین ۱۳۹۹) در مرکز همایش‌های Moscone در شهر سان‌فرانسیسکوی آمریکا برگزار شود. همچنین انتظار می‌رفت ۴٬۰۰۰ نفر در این همایش حضور پیدا کنند. 

فردی به‌نمایندگی از فیسبوک در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی ورج دراین‌زمینه گفته است: «اولویت ما حفظ سلامت و امنیت تیم‌هایمان است، بنابراین برای رعایت احتیاط و به‌دلیل افزایش روزافزون خطرات سلامت عمومی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، تصمیم گرفتیم اجلاس بازاریابی جهانی خودمان را لغو کنیم».

این نخستین باری نیست که شاهد لغو شدن کنفرانسی مهم به‌دلیل شیوع ویروس کرونا هستیم. به‌دلیل شیوع این ویروس مرگبار شمار زیادی از غرفه‌داران شناخته‌شده‌ی نمایشگاه MWC 2020 که در بین آن‌ها نام انویدیا، سونی، ال‌جی، اریکسون، اینتل، ویوو، آمازون، نوکیا و HMD به‌چشم می‌خورد، اعلام کردند که در این همایش حضور پیدا نمی‌کنند. این ماجرا تا جایی ادامه پیدا کرد که در نهایت اتحادیه‌ی GSM در اطلاعیه‌ای رسمی از لغو برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۲۰ خبر داد. همچنین صبح امروز در خبری اعلام شد که به‌دلیل نگرانی در رابطه با کرونا، برگزاری کنفرانس عکاسی CP+ 2020 لغو شده است

ویروس کرونای چینی که از آن با نام COVID-19 یاد می‌شود نخستین بار در کشور چین مشاهده شد و تا به‌امروز بیش از ۴۹ هزار نفر را مبتلا کرده است. همچنین براساس آمار رسمی تاکنون ۱٬۳۸۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. ویروس کرونای جدید اثرات بسیار زیادی روی صنعت فناوری گذاشته که از میان آن‌ها می‌توان به بسته شدن شماری از فروشگاه‌های مهم، کاهش میزان تولید در برخی کارخانه‌ها و همچنین تأخیر در تولید برخی محصولات اشاره کرد. در حال حاضر ظاهرا چینی‌ها موفق شده‌اند تا حد بسیار زیادی از شیوع رونا در سایر مناطق دنیا جلوگیری کنند. نگرانی‌ها درمورد کرونا به‌حدی افزایش یافته بود که سازمان جهانی بهداشت موسوم به WHO وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد.

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع