حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اتحادیه اروپا خواهان درگاه شارژ متحد برای همه دستگاه‌ها، پایان کار پورت لایتنینگ

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
قوانین جدید اتحادیه اروپا شرکت اپل را ملزم می‌کند که به‌منظور کاهش زباله‌های الکترونیکی برای آیفون‌های خود از پورت‌های رایج استفاده کند.
 
به گزارش تک تایمز از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، پارلمان اروپا به‌تازگی قانونی را تصویب کرده است که به‌موجب آن تولیدکنندگان باید تنها یک از شارژر رایج برای تلفن‌های همراه هوشمند خود استفاده کنند.
به‌ این‌ ترتیب، اپل مجبور است تا حداقل در اتحادیه اروپا استفاده از کابل لایتنینگ را لغو کند. لازم به ذکر است که دستورالعمل‌های این قانون از جولای 2020 لازم‌الاجرا هستند.
 
این تصمیم در پی کاهش زباله‌های الکترونیکی تولید شده در اروپا اتخاذ شده است، اما اپل در طی هفته گذشته اعلام کرد که مجبور کردن این کمپانی به مهاجرت از کابل لایتنینگ به یواس‌بی نوع C ممکن است موجب تولید حجم بی‌سابقه‌ای از زباله‌های الکترونیکی شود زیرا این قانون موجب منسوخ شدن لوازم جانبی این کمپانی خواهد شد.
 
 
شرکت اپل در طی هفته گذشته اظهار کرده است که بیش از 1 میلیارد دستگاه ساخته شده توسط این کمپانی به همراه تمام اکوسیستم لوازم جانبی و تولیدکنندگان دستگاه‌هایی که از کابل لایتنینگ استفاده می‌کنند مجبورند تا با سیستم جدید جایگزین شوند.
لازم به ذکر است که اپل در سال 2012 لوازم جانبی آیفون‌ها را به‌صورت کاملاً منحصربه‌فرد به بازار عرضه کرد.
 
اپل  بعد از معرفی میکرو یواس‌بی در سال 2010 میلادی تلفن‌های همراه و دستگاه‌های خود را با این پورت به بازار عرضه کرد.
با این‌ حال، اپل هم‌اکنون روی دستگاه‌های مک‌بوک و آیپد پرو خود از یواس‌بی نوع C استفاده می‌کند، اما آیفون‌های این شرکت هنوز با کابل لایتنینگ عرضه می‌شوند.
به‌ این‌ ترتیب باید منتظر بود و دید که پاسخ اپل به این قانون جدید اتحادیه اروپا چه خواهد بود.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع