حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

چری با برند لوکس وانتاس به بازار آمریکا وارد می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هولدینگ HAAH قصد دارد با برندی جدید به‌نام وانتاس وارد بازار آمریکا شود. اولین محصول وانتاس، یک کراس‌اور لوکس است که احتمالا براساس چری اکسید تولید خواهد شد. 

هولدینگ چینی HAAH از برند جدیدی با نام وانتاس (Vantas) رونمایی کرد. وانتاس یک برند تولیدکننده خودروهای لوکس است که در بازار ایالات متحده فعالیت خواهد کرد. از آنجایی که طراحی و تولید یک مدل کاملا جدید هزینه‌ی زیادی در بر دارد، این شرکت تصمیم گرفته تا با چری همکاری کند و اولین محصول خود را براساس پلتفرم اکسید (Exeed) بسازد. 

اقدامات این خودروساز برای ورود به بازار آمریکا از همین حالا شروع شده است و به‌زودی جزییات بیشتری از این پروژه منتشر خواهد شد. تا اینجا تنها چند تصویر از کراس‌اور وانتاس موجود است که نشان می‌دهند این خودرو احتمالا همان Exeed TX یا TXL با لوگوی متفاوت است. گرچه اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی وانتاس منتشر نشده اما Exeed از یک پیشرانه‌ی ۱/۶ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند که ۱۹۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این پیشرانه به یک جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دوکلاچ متصل شده است. و انتقال نیرو با استفاده از سیستم چهار چرخ محرک فعال به هر دو محور انجام می‌شود. 

vantas crossover

از امکانات Exeed TX می‌توان به چراغ‌های LED، سانروف پانوراما، سیستم ورود بدون کلید، نمایشگر دیجیتال ۱۰/۲۵ اینچی پشت فرمان، نمایشگر ۱۰/۲۵ اینچی داشبورد، سیستم مسیریابی ماهواره‌ای، قابلیت فرمان صوتی، استارت بدون کلید و تودوزی چرم ناپا اشاره کرد. در بخش ایمنی نیز Exeed به تجهیزاتی همچون کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار تصادف از جلو، ترمز اضطراری خودکار، رادار بین خطوط، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط و سیستم هشدار برخورد در دنده عقب مجهز است. 

دوک هیل مدیرعامل HAAH در مورد خودروی وانتاس گفته است که این خودرو از فناوری‌های جدید شرکای چینی استفاده خواهد کرد که از بین آن‌ها می‌توان به سیستم ارتباطی هوشمند برای تجهیزات ایمنی، سیستم‌های رانندگی خودکار و برقی در آینده اشاره کرد. 

هنوز نمی‌توان به‌طور دقیق زمان ورود به بازار اولین محصول وانتاس را تخمین زد اما HAAH در حال تلاش برای وارد کردن برند زوتی به آمریکا نیز است. اولین مدل زوتی قرار بود امسال وارد بازار آمریکا شود اما این اتفاق به سال ۲۰۲۱ موکول شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع