حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مودم اسنپدراگون X60 با لیتوگرافی 5 نانومتری معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – مودم اسنپدراگون X60 از راه رسید. این مودم 5G کوالکام با معماری 5 نانومتری توسعه پیدا کرده و حداکثر سرعت دانلود آن به 7.5 گیگابیت بر ثانیه می رسد.

کوالکام از سومین مودم 5G خود با نام اسنپدراگون ایکس 60 5G رونمایی کرد. در گذشته شاهد معرفی مودم های اسنپدراگون X50 و X55 بودیم. اسنپدراگون X60 اولین مودم این شرکت با لیتوگرافی 5 نانومتری محسوب می شود که از فناوری های زیادی برای افزایش سرعت اینترنت بهره می برد. علاوه بر افزایش سرعت، بهره وری آن نیز بهبود پیدا کرده است.

حداکثر سرعت دانلود این مودم 5G به 7.5 گیگابیت بر ثانیه می رسد. این مودم در فرکانس زیر 6 گیگاهرتز و شبکه های mmWave کارایی دارد که این موضوع باعث افزایش سرعت دانلود آن می شود. در فرکانس زیر 6 گیگاهرتز، سرعت آپلود و دانلود این مودم به ترتیب به 3 گیگابیت بر ثانیه و 5 گیگابیت بر ثانیه می رسد.

مشخصات مودم اسنپدراگون X60کوالکام برای دستیابی به این سرعت، از ماژول های جدید آنتن mmWave استفاده کرده است. این مودم به لطف ماژول QTM535 ضخامت کمی دارد. این موضوع باعث می شود ابعاد کلی چیپست افزایش چندانی پیدا نکند که مسلما شرکت هایی مانند اپل از آن استقبال می کنند. بر اساس گزارش ها، اپل از ابعاد بزرگ مودم X55 رضایت ندارد و این موضوع باعث توسعه مودم 5G اختصاصی برای گوشی های سری آیفون 12 شده است.

در حال حاضر کوالکام ماژول QTM535 را با ماژول QTM525 مقایسه نکرده است؛ بنابراین چندان به گفته آن نمی توان اعتماد کرد. علاوه بر این موضوع، اطلاعاتی در رابطه با چیپست اسنپدراگون 865 پلاس نیز از سوی این شرکت منتشر نشده است. شایعات به عرضه این پردازنده در سه ماهه سوم 2020 اشاره می کنند. این احتمال وجود دارد چیپست که اسنپدراگون 865 پلاس همراه با مودم اسنپدراگون X60 از راه برسد، البته این مودم با آن ادغام شود تا مصرف انرژی کاهش پیدا کند.



بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع