حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

دو مورد مبتلا به کرونا در قم جان باختند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت با انتشار توییتی گفت دو مورد در آزمایشات اولیه از نظر کروناویروس مثبت گزارش شدند و هر دو بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه فوت کردند.

کیانوش جهان‌پور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت با انتشار توییتی اعلام کرد آزمایش اولیه‌ی دو بیماری که در بخش مراقبت‌های ویژه در قم فوت کردند از نظر کروناویروس مثبت گزارش شده است. او گفت:

به دنبال پیک بیماری‌‌های حاد تنفسی ظرف روزهای اخیر در قم، دو مورد در آزمایشات اولیه از نظر کروناویروس مثبت گزارش شدند، متاسفانه هر دو بیمار با توجه به کهولت سن و نقص سیستم ایمنی در بخش مراقبت‌های ویژه فوت نمودند.

دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی نیز در سفر خود به استان قم در خصوص انتشار خبر فوت دو نفر بر اثر ابتلا به کروناویروس گفت این ویروس به خاطر شرایط مسری بودن امکان درگیر شدن بالایی دارد و طبق پیش‌بینی‌ها در کشور ما ورود پیدا کرده است؛ دو مورد تشخیص اولیه‌ی این بیماری مثبت بوده و آزمایش ژنتیک و تشخیص نهایی در حال بررسی است؛ این مسئله نیز به زودی به اطلاع مردم خواهد رسید.

جان بابایی در مورد اینکه کشورهای همسایه طی هفته‌های گذشته گرفتار این بیماری شدند گفت این بیماری در کشور ما با تأخیر ورود پیدا کرده و در حال حاضر یکی از بیمارستان‌های استان قم به این بیماری اختصاص یافته است. او با اشاره به اینکه این بیماری کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست گفت:

دانشگاه علوم پزشکی قم یکی از بیمارستان‌ها را تفکیک کرده و بیمارانی که مربوط به شبه آنفلوآنزا باشند در این بیمارستان تحت نظر گرفته و بیمارستان دوم نیز در حال آماده باش است. لوازم مصرفی حفاظتی برای پرسنل و بیماران آماده شده و از نظر دارو و امکانات کمبودی وجود ندارد. دیروز گروهی از اداره‌ی کل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در قم مستقر شده و به رئیس دانشگاه کمک می‌کنند و بنده نیز در قم می‌مانم تا نگرانی‌ها به حداقل برسد.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان گفت دو نفر مبتلا شده از ساکنان شهر قم هستند و گزارشی از این بیماری در استان‌های دیگر نداریم، البته ماسک مورد نیاز تأمین شده و جای نگرانی نیست. او همچنین تأکید کرد که مردم نگران نباشند، بهداشت فردی را رعایت کنند، ترجیحا از حضور در مراکز شلوغ پرهیز و از ماسک استفاده کنند.

هم‌اکنون نشست معاون درمان و رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با رئیس و اعضای هیات رئیسه‌ی دانشگاه علوم پزشکی قم درخصوص بررسی وضعیت ویروس کرونا در قم برگزار شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع