حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

حمله جدید ترامپ علیه هواوی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


دولت ترامپ در یک اقدام تهاجمی جدید بر علیه شرکت هواوی قصد دارد مانع از تامین تراشه‌های مورد نیاز این شرکت چینی توسط تی اس ام سی شود.

به گزارش تک تایمز از مهر، با توجه به اینکه تی.اس.ام.سی از برخی تجهیزات ساخت آمریکا برای ساخت و تولید تراشه استفاده می‌کند، دولت ترامپ می‌تواند این شرکت تایوانی را برای تبعیت از خواست‌ها و فرامین خود تحت فشار قرار دهد.

از همین رو ممکن است برخی قوانین وزارت بازرگانی آمریکا تغییر کند تا شرکت‌های خارجی که از فناوری‌های آمریکایی استفاده می‌کنند برای فروش محصولات خود به هواوی نیازمند دریافت مجوز باشند. در این صورت تی اس ام سی قادر به فروش تراشه‌های Kirin که در بسیاری از گوشی‌های هواوی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نخواهد بود.

تصویب چنین قانونی حتی می‌تواند تولید تراشه برای استفاده هواوی در خود چین را هم با چالش جدی مواجه کند. زیرا تمامی دستگاه‌های مورد استفاده در داخل چین برای تولید تراشه نیز یا از آمریکا وارد شده‌اند یا دارای اجزا و مواد آمریکایی هستند.

البته برخی صاحب نظران و متخصصان حوزه فناوری هشدار می‌دهند که چنین اقدامی در نهایت به ضرر آمریکا تمام خواهد شد. زیرا موجب رشد خلاقیت و نوآوری در چین شده و دیگر مشتریان فناوری‌های آمریکایی را نیز به ترس و وحشت انداخته و ممکن است باعث کاهش همکاری آنها با آمریکا شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع