امکان تغییر اپلیکیشن های پیش فرض در محصولات اپل فراهم می شود؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اپل در آینده نزدیک به کاربران اجازه خواهد داد تا تغییراتی را در اپلیکیشن های پیش فرض شرکت اعمال کرده و برنامه های دیگر را روی دستگاه های خود اجرا کنند.

پافشاری شرکت کوپرتینویی برای جلوگیری از اجرای برخی برنامه های رقیب روی آیفون و آیپد، مدت هاست که باعث بحث و جنجال در بین کاربران شده است. همانطور که می دانید، کاربران اپل هنگام تک تایمز روی لینک های وب یا آدرس های ایمیل، به صورت خودکار به سمت سافاری یا Apple Mail هدایت می شوند؛ حتی اگر گزینه های دیگر برای انجام آن را قبلا نصب کرده باشند. اما ظاهرا اوضاع در حال تغییر است. طبق گزارش های منتشر شده در بلومبرگ، اپل در حال گفتگو و رایزنی با متخصصان است تا امکان تغییر در اپلیکیشن های پیش فرض را برای کاربران فراهم کند.

این ایده هنوز در مراحل اولیه به سر می برد و هنوز قطعی نشده است. با این حال عملی کردن آن یک اقدام بزرگ برای شرکت کوپرتینویی به شمار می آید؛ چراکه از زمان راه اندازی اپ استور در سال 2008، حدود 38 اپلیکیشن از جمله سافاری، میل، Messages و Maps توسط خود شرکت توسعه یافته اند.

اپلیکیشن های پیش فرض اپلاینطور که پیداست، چالش های قانونی فعلی باعث شده تا شرکت قوانین سختگیرانه خود را اندکی به حالت تعلیق درآورد. در اکتبر سال گذشته، اپل بالاخره امکان پخش آهنگ های اسپاتیفای توسط سیری را فراهم کرد. به گزارش بلومبرگ، شرکت در نظر دارد تا محدودیت های مربوط به اجرای اپلیکیشن های موسیقی در هوم پادز را نیز از میان بردارد.

امکان تغییر در اپلیکیشن های پیش فرض باعث می شود تا اپل به خوبی چالش های ضد تراست را پشت سر بگذارد. از طرف دیگر، شرکت با راه اندازی اپلیکیشن های دیگر روی محصولات خود، رضایت کاربران را نیز جلب می کند. اندروید سال هاست که این استراتژی را در پیش گرفته و به همین خاطر است که اغلب کاربران به این سیستم عامل وفادار مانده اند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع