کاربران اطلاعات شخصی خود را در اختیار هوش مصنوعی قرار نمی دهند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

رسانه کلیک – اکثر مدیرانی که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می کنند، با مشکل عدم اعتماد به هوش مصنوعی روبه‌رو هستند؛ کاربران از نحوه نگهداری و کنترل اطلاعات شخصی خود راضی نیستند و به آن اعتماد ندارند.

دکتر هاتم بوگشان، رئیس Big Innovation Center در خاورمیانه در مصاحبه ای با خبرگزاری The National درباره عدم اعتماد به هوش مصنوعی گفت:

اعتماد کاربران مهم ترین مسئله حال حاضر در هوش مصنوعی است که ما درحال برطرف کردن این مشکل هستیم. در واقع نگرانی اصلی درباره نحوه استفاده از اطلاعات مصرف کنندگان است.

وی همچنین اضافه کرد:                                       

داده ها و اطلاعات، سوخت حیاتی و یا به نوعی مواد اولیه برای به‌کارگیری هوش مصنوعی است؛ اما عموم مردم به روشی که اطلاعات شخصی آن ها توسط کمپانی پردازش می شود، اعتماد ندارند.

مرکز تحقیقاتی Big Innovation Center که در شهرهای دبی و ریاض نمایندگی دارد، از سال 2017 همکاری خود با پارلمان بریتانیا برای توسعه یک فریم ورک و یا چارچوبی برای شیوه های اداره و کنترل داده را آغاز کرده است.

هوش مصنوعی

این مرکز آزمایش های کوچک و مختلفی روی کمپانی ها، اشخاص و نهادهای دولتی منتخب انجام می دهد و با توجه به نتایج بدست آمده، به سیاست گذاران بریتانیایی مشاوره می دهد. همچنین بر اساس اظهارات این مرکز تحقیقاتی، آن ها به دنبال پیاده سازی مدلی مشابه در خاورمیانه نیز هستند.

امارات متحده عربی، دومین اقتصاد برتر حوزه خلیج فارس، قصد دارد تا بیشترین میزان به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی در منطقه را داشته باشد. بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی شرکت مشاور PwC، انتظار می رود امارات به کمک این فناوری، تا سال 2030 تولید ناخالص خود را تا 14 درصد (معادل 352.5 میلیارد درهم) افزایش دهد. به دنبال آن، پیشبینی می شود عربستان نیز به کمک هوش مصنوعی، تولید ناخالص خود را تا 12.4 درصد افزایش دهد.

کاربرد فوق العاده هوش مصنوعی و عدم اطمینان مردم نسبت به ارائه اطلاعات شخصی به این سیستم کمی مشکل ساز است. از این رو بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بایستی دانش آموزان را در مدرسه با تکنولوژی هوش مصنوعی آشنا ساخت تا نسل آینده با این موضوع سازگارتر باشند.

رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش، فرهنگ و علم در یونسکو نیز در این باره می گوید:

مفهومی جدید به نام “تفکر محاسباتی” وجود دارد که در آن کودکان یاد می گیرند تا مسائل را با نگاه کردن به داده ها، تحلیل آن ها و پیدا کردن راه حل ها، حل کنند. هدف متخصص کامپیوتر شدن نیست، بلکه آشنایی با عملکرد هوش مصنوعی است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع