فیس بوک پیام های صوتی کاربران را می خرد!

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – فیس بوک تصمیم گرفته تا برای بهبود فناوری شناسایی گفتار خود، مبلغی را در ازای ارسال پیام های صوتی به کاربران پرداخت کند.

با اینکه برنامه شنود و رونوشت از چت های صوتی اپلیکیشن مسنجر متوقف شده، اما شرکت فیس بوک هنوز نیازمند رکوردهای صوتی برای بهبود فناوری شناسایی گفتار است. بنابراین این کمپانی آمریکایی تصمیم گرفته تا در ازای ضبط اسنیپت های صوتی توسط کاربران برگزیده، مبلغی را به آن ها پرداخت کند. این کار از طریق برنامه جدیدی به نام “Pronunciation” صورت می گیرد. کاربران می توانند بیش از 5 دلار بابت ضبط صدای خود دریافت کنند.

در این پروژه، فیس بوک از اپلیکیشن پژوهشی ViewPoints بهره می برد که مبلغی را بابت شرکت در نظرسنجی ها به کاربران پرداخت می کند. از کاربر برگزیده خواسته می شود تا عبارت Hey Portal و به دنبال آن نام یکی از افراد موجود در لیست دوستان خود را به زبان آورده و ضبط کند. این عبارت باید دو مرتبه و در ازای یک مجموعه شامل 10 نام تکرار شود تا در نهایت 200 امتیاز در اپلیکیشن ViewPoints برای کاربر منظور شود.

تنها در صورتی می توان پول نقد دریافت کرد که مجموع امتیازها به 1000 برسد. هر کاربر قادر خواهد بود تا بیش از پنج سری از پیام های ضبط شده خود را ارسال کرده و بدین ترتیب به امتیاز 1000 و در نتیجه دریافت مبلغ پنج دلار برسد. به بیان دیگر، ارزش هر صدای ضبط شده برابر با 5 سنت است.

فیس بوک پیام های صوتیبا اینکه شرکت در برنامه جدید فیس بوک ارزش مالی چندان قابل ملاحظه ای ندارد، اما روش جالبی برای بهبود مهارت های رونویسی هوش مصنوعی این کمپانی به حساب می آید، بدون اینکه بدون اطلاع کاربر، پیام های صوتی وی را شنود کند. جالب اینکه شرکت هایی نظیر اپل و گوگل در حال حاضر برنامه های رونوشت صوتی خود را متوقف کرده اند.

آمازون اجازه شنود رکوردهای صوتی را به کاربران واگذار کرده است. اما هیچ یک از این شرکت ها تاکنون پیشنهاد پرداخت پول را بابت ارسال رکوردهای صوتی برای کاربران مطرح نکرده اند. البته گوگل بابت شرکت در نظرسنجی ها، مبلغی را به کاربران اعطا می کند. بنابراین می توان انتظار داشت که این شرکت جهت ادامه برنامه رونوشت صوتی خود و بهبود آن، راه حل انتخاب شده به وسیله فیس بوک را در پیش بگیرد.  

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع