حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

دیسپلی میت: نمایشگر گلکسی اس۲۰ اولترا بالاترین دقت رنگ را در بین گوشی‌های هوشمند دارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

موسسه دیسپلی میت (Display Mate) به تازگی گزارش خود را درباره نمایشگر گوشی گلکسی اس۲۰ اولترا منتشر کرده و در آن گفته است که این دستگاه ۱۲ رکورد عملکردی را شکسته و موفق به کسب امتیاز +A شده است. اس۲۰ اولترا در ۵ تا از ۱۲ رکورد مذکور، امتیاز عالی را گرفته است.

نمایشگر این گوشی جدید، ۱۴ درصد روشن‌تر از صفحه‌نمایش گوشی‌های گلکسی اس۱۰ است و از قابلیتی به نام High Brightness Mode بهره می‌برد که خوانایی صفحه را در نورهای محیطی متوسط و بالا بهبود می‌بخشد. این قابلیت به نمایشگر اجازه می‌دهد تا روشنایی بین ۸۲۳ نیت و ۱۳۴۲ نیت تولید کند.

همچنین روشنایی نمایشگر در مقایسه با مدل‌های قبلی، در نورهای محیطی پایین‌تری، به حداکثر میزان روشنایی ۲۰ هزار لوکس می‌رسد. ضمن اینکه، حالت Super Dimming Mode می‌تواند با حفظ طیف رنگ کامل ۲۴ بیت، روشنایی نمایشگر را به ۲ نیت کاهش دهد. در صورتی که حالت نمایشگر همیشه روشن، در محیط‌های تاریک فعال باشد، این عدد به ۱ نیت کاهش می‌یابد

پنل Dynamic AMOLED 2X به کار رفته بر روی گلکسی اس۲۰ اولترا توانسته است رکوردهایی برای دقت رنگ حالت‌های sRGB و DCI-P3 ثبت کند. این گوشی همچنین در بخش دقت رنگ مطلق، کنتراست و دقت مقیاس روشنایی هم رکورد زده است. این نتایج عالی باعث شده تا نمایشگر گلکسی اس۲۰ اولترا در بین همه نمایشگرهایی که تیم دیسپلی میت تا به حال آن‌ها را ارزیابی کرده‌اند، بیشترین دقت رنگ را داشته باشد.

یکی از بزرگترین ارتقاهای نمایشگر جدید، حالت ۱۲۰ هرتزی آن است. این قابلیت علاوه بر افزایش رفرش ریت صفحه‌نمایش، پرش‌های تصویری آن را هم کاهش داده است.

نمایشگر گلکسی اس۲۰ اولترا، همه پیشرفت‌های صورت گرفته در بخش نمایشگر گوشی‌های هوشمند در یک دهه اخیر، از نکسوس وان در سال ۲۰۱۰ (یکی از اولین گوشی‌های مجهز به نمایشگر OLED) گرفته تا گلکسی اس۲۰ در سال ۲۰۲۰ را در خود جمع کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع