حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

 کاهش 29 درصدی فروش باسلام پس از اجباری شدن رمز پویا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – در حالی که در بحبوحه انتشار ویروس کرونا باسلامی‌ها به دورکاری نیروهای خود روی آورده‌اند، مدیر عملیات این تیم از کاهش 29 درصدی فروش باسلام به دلیل رمز پویا خبر می‌دهد.

 کمتر کسی پیدا می‌شود که در میان استارتاپ‌ها ایرانی با نام باسلام آشنا نباشد. سجاد عساکره هم بنیان‌گذار باسلام در گفتگو با تک تایمز از حال و روز این روزهای باسلام می‌گوید.

دورکاری به دلیل شیوع کرونا

باسلام بازار کسب و کارهای خانگی است و به صورت اپلیکیشن و وب‌سایت فعالیت می کند. مسئولین این بازار خانگی که در شهر قم مشغول فعالیت است با توجه به وضعیت بحرانی کشور در رابطه با شیوع ویروس کرونا؛ تصمیم گرفته‌اند از 1 اسفند ماه به صورت دورکاری به فعالیت با نیروهای خود ادامه دهند تا خطر کاهش این بیماری را به حداقل برسانند.

سجاد عساکره، هم بنیانگذار باسلام در گفتگو با خبرنگار تک تایمز می‌گوید: «با توجه به شیوع کرونا تصمیم به پیش‌گیری گرفتیم. تعداد زیادی از اعضای تیم باسلام برای رفت و آمد به محل کار، از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند، بنابراین خطر ابتلای آن‌ها به این بیماری بالا بود و ما نمی‌خواستیم هیچ کدام از اعضای تیم آسیب ببینند. این دلایل سبب شد تا از ابتدای اسفند ۹۸ تصمیم به دورکاری بگیریم.»

او در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه دورکاری تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد، اضافه می‌کند: «هنوز نمی‌دانیم این دورکاری تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد ولی این موضوع تا حد زیادی بستگی به وضعیت شیوع کرونا در ایران دارد.»

باسلام یک سوشیال مارکت پلیس است

عساکره با اشاره  به گذشته باسلام و نحوه فعالیت آن ادامه می‌دهد: «شروع کار باسلام در سال 95 بود. اما مدل پلتفرمی که در حال حاضر وجود دارد از سال 96 استارت خورد. از ابتدا تمرکز ما بر کسب و کارهای کوچک بود. با نحوه کار این کسب و کارها آشنا بودیم و می‌دانستیم تعداد بالایی دارند. بنابراین درصدد بودیم با ایجاد سیستمی، این کسب و کارها با هویت مستقل خود بتوانند فعالیت کرده و محصولات خود را عرضه کنند و بفروشند.»

او با عنوان این موضوع که در فاز اول فعالیت خود به عنوان مارکت پلیس به راهشان ادامه دادند، تاکید می کند: «امروز حدود 11 هزار و 800 کسب و کار از 460 نفطه جغرافیایی ایران در باسلام مستقرند که 150 هزار نوع محصول عرضه می‌کنند.»

عساکره می‌گوید بسیاری از این کسب و کارها استارت کار خود را به واسطه با سلام زده‌اند و ادامه می‌دهد: «از اول شهریور ماه سال جاری با ایجاد تغییراتی؛ باسلام را به سوشیال مارکت پلیس تبدیل کردیم. بدین ترتیب کاربران علاوه بر پروفایل؛ غرفه و عرضه محصولات می‌توانند همدیگر را دنبال کرده و برای محصولات خود تولید محتوا انجام دهند.»

کاهش 29 درصدی فروش باسلام با اجباری شدن رمز پویا

مدیر عملیات تیم باسلام در پاسخ به سوالی مبنی بر مدل درآمدزایی باسلام می‌گوید: «مدل درآمدزایی ما به صورت کارمزدی بر تراکنش‌هاست. با سربه سر شدن فاصله زیادی داریم. اما درصدد رشد هستیم. رسیدن به سربه سری بی شک سخت است اما دور نیست.»

عساکره در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اجباری شدن رمز پویا چقدر در عملکرد باسلام تاثیر گذار بوده است، ادامه می‌دهد: «با توجه به این موضوع که میانگین سنی مشتریان باسلام تقریبا بالای سی سال است؛ عادت کردن و اخت شدن با تکنولوژی روز برایشان سخت است. در این مدت حدودا با 29 درصد کاهش و ضرر مواجه  شدیم. با گذشت هر روز این درصد رشد کمتری دارد اما در هر حال با توجه به این موضوع که در حال رشد هستیم ؛ اجباری شدن رمز پویا در رشد ما تاثیر منفی بر جای گذاشته است.»

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع