حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

HTC اولین گوشی هوشمند 5G خود را امسال به بازار عرضه می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

HTC با وجود از‌دست‌دادن بخش عمده‌ای از سهم خود در بازار، هنوز به تولید گوشی هوشمند ادامه می‌دهد و امسال اولین نمونه‌ی 5G را عرضه می‌کند.

شاید برخی از کاربران امروزی دنیای گوشی‌های هوشمند حتی نام HTC را نشنیده باشند؛ برندی که زمانی بزرگ‌ترین فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان شناخته می‌شد و اولین تولیدکننده‌ی گوشی اندرویدی بود (HTC Dream). در سال‌های اخیر، این برند دوران بسیار سختی پشت‌سر گذاشت و در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، سقوط شدید درآمد را تجربه کرد. در سال ۲۰۱۷، گوگل بخشی از زیرمجموعه‌ی گوشی‌های هوشمند HTC را به مبلغ ۱/۱ میلیارد دلار خرید.

در ادامه بخوانید:

در سال ۲۰۱۸، گوگل خرید بخش بزرگی از تیم مهندسی HTC را نهایی کرد و در همان سال، این برند بازار هند را ترک کرد و در مه همان سال، آخرین گوشی پرچم‌دارش، یعنی +U12 را با اسنپدراگون ۸۴۵ معرفی کرد. HTC در سال ۲۰۱۹ با برخی تولیدکننده‌های هندی به توافق رسید و اجازه‌ی استفاده از برند خود را به آن‌ها داد. در ماه‌های بعد، بازهم این برند قدیمی دچار مشکل شد و ابتدا فروش گوشی‌های شرکت به‌‌دلیل مشکل حقوقی در بریتانیا ممنوع و درادامه و دسامبر ۲۰۱۹، انجمن HTC Elevate تعطیل شد.

آخرین گوشی‌های هوشمند با برند HTC که خود شرکت تولید کرد، U19e و +Desire 19 بودند؛ البته گوشی میان‌رده‌ی اقتصادی Wildfire X نیز با برند HTC به بازار عرضه شد که تولید شرکت Lava بود. شواهد متعدد نشان می‌دهند HTC دیگر روی بازار گوشی‌های هوشمند متمرکز نیست و ظاهرا بازارهایی همچون واقعیت افزوده را ترجیح می‌دهد؛ البته خود شرکت بارها اعلام کرده است زیرمجموعه‌ی گوشی‌های هوشمندش هیچ‌گاه نمی‌میرد. مدیرعامل جدید HTC، ایوی مایتر، در مصاحبه‌ای ادعا کرد تصمیم گرفته است اولین گوشی هوشمند 5G را در سال جاری میلادی تولید کند.

مایتر سپتامبر ۲۰۱۹ مدیرعامل HTC شد و در همان زمان، اعلام کرد ۲۰۲۰ سال فرصت‌های جدید توسعه در بازار تایوان خواهد بود و تمرکز زیادی هم روی کاربردهای 5G خواهد کرد. به‌علاوه، کاربردهای محتوای واقعیت افزوده با بهره‌گیری از 5G برای مایتر بسیار مهم است و HTC در سال جاری سرمایه‌گذاری‌های خود را به دو دلیل افزایش می‌دهد: ساخت گوشی هوشمند 5G را در اولویت دارند؛ ۲. تمرکز خود را بر کارایی‌های واقعیت مجازی افزایش می‌دهند.

هدست واقعیت مجازی HTC Vive Cosmos

مصاحبه‌ی اخیر مایتر جزئیاتی از اولین گوشی هوشمند 5G اچ‌تی‌سی دراختیار مخاطب قرار نمی‌دهد و اطلاعاتی از زمان معرفی و عرضه هم در دست نیست. در بخشی از مصاحبه، به افزایش همکاری HTC با کوالکام اشاره می‌شود و ظاهرا این شرکت تصمیم گرفته است گوشی‌های پرچم‌دار دیگری نیز به بازار عرضه کند. البته مشخص نیست شرکت مذکور مانند دیگر تولیدکنندگان استراتژی چند دستگاهی را در پیش می‌گیرد یا یک گوشی میان‌رده‌ی 5G به بازار عرضه خواهد کرد. درنهایت، HTC انتخاب‌های متعددی برای عرضه‌ی اولین گوشی هوشمند 5G دارد: آن‌ها می‌توانند محصولی حرفه‌ای با اسنپدراگون ۸۶۵ به بازار عرضه کنند یا با بهره‌گیری از پردازنده‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۷۶۵، استراتژی دیگری در پیش بگیرند؛ حتی امکان انتخاب پردازنده‌‌ی Dimensity از مدیاتک هم دور از انتظار نیست.

اولویت اصلی HTC واقعیت مجازی و ترکیبی است

در بخش‌های دیگر مصاحبه‌ی مدیرعامل HTC، به اولویت‌های دیگر شرکت اشاره می‌شود. آن‌ها بر واقعیت مجازی و ترکیبی بسیار متمرکزند. محصولاتی همچون HTC Vive و Vive Cosmos نشان‌دهنده‌ی دقت و تلاش بسیار زیاد این برند در ساخت تجهیزات مرتبط هستند. به‌علاوه، اچ‌تی‌سی تلاش می‌کند با ارائه‌ی بهترین راهکارهای اپلیکیشنی، تجربه‌ی واقعیت افزوده را نیز برای کاربران بهبود دهد. HTC اعتقاد دارد با وجود خوش‌بینی و امیدواری به آینده‌ی واقعیت افزوده، هنوز باید اقدام‌های زیادی با هدف افزایش کارایی این فناوری انجام شود.

HTC برای ارائه‌ی بهترین تجربه‌ها در حوزه‌ی واقعیت افزوده تلاش می‌کند پیش از نهایی‌شدن توسعه‌ها و آماده‌شدن تجربه‌های عالی، محصولی به بازار عرضه نکند. ناگفته نماند واقعیت مجازی اولویت بیشتری در برنامه‌های توسعه‌ای شرکت دارد و محصولات جدید در این حوزه به‌نام‌های Vive Cosmos Elite ،Vive Cosmos Play ،Vive Cosmos XR و Vive Sync میانه‌ی مارس در رویدادی در سان‌‌فرانسیسکو رونمایی می‌شوند. البته احتمال رونمایی در نمایشگاه GDC 2020 هم وجود دارد که به آشنایی توسعه‌دهندگان بیشتر دنیای بازی با محصولات HTC منجر می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع